Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#445823
Breezer heeft met grote regelmaat een bult tussen z´n tenen zitten. En wel op verschillende plaatsen, de ene keer links de andere rechts, dan weer tussen de eerste 2 tenen dan weer de middelste. Die bult wordt dan op een gegeven moment zo dik dat ie bij een beetje druk open gaat. Er komt dan een minigaatje in en daar loopt vocht met bloed uit. De ene keer doe ik er niks aan, en laat Breezer het zelf schoonhouden. De andere keer dan doe ik er een gaasje op met trekzalf. In beide gevallen is het even snel weer weg. Verder heb ik er ook wel eens zelf een gaatje ingeprikt, omdat hij door de druk die erop stond haast niet meer kon lopen.
De oorzaak hiervan heb ik echter nooit kunnen achterhalen. We dachten eerst dat het pollenallergie was. Maar nu midden in de winter heeft ie er dus weer last van.
Ik heb er foto´s van gemaakt, en ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat dit is en waar het door zou kunnen komen. En nog belangrijker wat kan ik doen om het te verhelpen en te voorkomen.

Afbeelding

Afbeelding
Door Truus
#446012
Wat vreemd, weet je zeker dat er niets in zit? Ik kan me voorstellen dat de ontsteking dan telkens terug komt.
Door Femke
#446177
nou ik zou het echt niet weten, vooral omdat het wisselend bij de verschillende poten voorkomt........
Door Lizzy
#446235
Tussenteenpukkel? Volgens mij is dit 'voer' voor homeopathische DA's!
Door karin2
#446241
:o raar :-\
het lijkt een beetje op een bloedblaar (gekneld door bruut te spelen ??,
het kan ook een andere alergie zijn dan pollen bv huismijt ?
ik heb voor de rest geen idee :-\
het lijkt me wel een goed idee dat je de blaar doorprikt ,want ik denk dat het erg pijnlijk is de spanning die erop zit :-\
hoe vaak heeft hij het en hoe lang duurt het voor het weer genezen is ?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#446511
Ik zie het vaker bij allergische honden. Is een uiting van allergie.
Door Breezer
#446889
Hij heeft wel heel vaak iets tussen zijn voetkussentjes zitten. Ook is het heel vaak vuur rood tussen die kussentjes. Het komt denk ik omdat hij een beetje "platvoeten" heeft, waardoor er snel iets tussen komt. Ik heb geprobeerd te kijken tussen de kussentjes, maar kon zo direct niets vinden. Wel is het vuurrood ertussen.

Zou dat misschien de oorzaak kunnen zijn, en dat het dan naar boven toe doordringt ofzo?
Door Breezer
#446890
O,ja nog even aanvullend, hij heeft dit alleen bij z´n voorpoten. Nooit achter.
Door ginny
#447109
visolie schijnt goed te helpen..ook bij andere allergieen, maar dat is hier wel al bekend. maar bij ontstekingen tussen de teen, schijnt visolie dus goed te helpen..

het ziet er wel pijnlijk uit zeg..sterkte

groetjes simone
Door Breezer
#447610
ginny schreef: visolie schijnt goed te helpen..ook bij andere allergieen, maar dat is hier wel al bekend. maar bij ontstekingen tussen de teen, schijnt visolie dus goed te helpen..

het ziet er wel pijnlijk uit zeg..sterkte

groetjes simone
Breezer krijgt op dit moment olie met omega 3,6 en 9 erin. Afgewisseld met af en toe zalmolie en borage olie.
Door Breezer
#447611
Pfff moeilijk dit hoor!

Als het nu bijv. weg zou blijven dan had het bijvoorbeeld in de bank kunnen zitten. We hebben nu sinds woensdag een leren bank. Dus dat is even afwachten.

Verder vergeet ik er nog bij te zetten dat hij tot vervelens aan toe aan zijn poten zit te likken. Dit doet ie al heel lang, maar goed hij heeft dan ook al heel lang last van die roodheid tussen z´n kussentjes en die bulten.
Door Lizzy
#449278
Die omega 3/6/9 olie.... Daar zou ik direct mee stoppen. Een hond die rauwe voeding eet, moet je geen extra omega 6 vetzuren geven (die veroorzaken trouwens nog wel eens ontstekingen, teveel omega 6 vetzuren).

Geef hem alleen visolie.

En je loopt toch bij Tannetje? Volgens mij zijn er diverse homeopathische middelen die passen bij dit soort teenpuisten. Zit er vuil in die pukkels? Zou het niet lekker voor hem zijn als je zijn pootjes in een bakje warm water met zeezout laat weken? En misschien daarna groene leem erop?
Door Breezer
#449360
Lizzy schreef: Die omega 3/6/9 olie.... Daar zou ik direct mee stoppen. Een hond die rauwe voeding eet, moet je geen extra omega 6 vetzuren geven (die veroorzaken trouwens nog wel eens ontstekingen, teveel omega 6 vetzuren).

Geef hem alleen visolie.

En je loopt toch bij Tannetje? Volgens mij zijn er diverse homeopathische middelen die passen bij dit soort teenpuisten. Zit er vuil in die pukkels? Zou het niet lekker voor hem zijn als je zijn pootjes in een bakje warm water met zeezout laat weken? En misschien daarna groene leem erop?
De pukkels worden zo groot dat ze op een gegeven moment open gaan. Of ik prik ze even open met een naald. En dan komt er wit/gele rotzooi uit met bloed. Ik knijp ze dan uit totdat er alleen nog maar bloed uit komt. Vervolgens zit Breezer er nog een poosje aan te likken en met een dag of 5 is het gekrompen en valt het korstje eraf.

Weken in water wordt denk ik een hels karwei, hij heeft er al een hekel aan als ik aan z´n poten zit te prutsen. En als ik dan ook nog met water aan de gang ga, dan heb ik herrie in huis denk ik.

Groene leem erop smeren, wat moet ik me daar bij voorstellen?? Ik heb de poeder hier staan, moet ik het dan op de natte poten smeren, en dan ook tussen de kussentjes? Geeft dat dan geen rotzooi in huis als hij loopt?

Hij heeft trouwens nu op z´n andere poot ook weer een beginnende bult.
:-\
Door Femke
#449399
je kunt van de groene leem een papje maken en dat erop smeren, en dan evt een steriel gaasje er over.

Overigens werkt groene leem ook inwendig, een theelepel over het eten moet voldoende zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door