Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#445839
Laatst heb ik geschreven over het vele drinken en plassen van Jory. Het bleek toen diabetes insipidus te zijn.
Mede door de raad van Tannetje ben ik Minrin gaan proberen. Mijn da dacht dat het niet zou kunnen helpen, maar ze kent mijn eigenwijzigheid en zei;niet geschoten, altijd mis.
Ik ben begonnen met oogdruppels. Ik dacht wel wat resultaat te zien, maar ze bleef toch nog niet helemaal droog.
Via een Amerikaanse Yahoo groups emaillijst, ben ik van gedachten gaan wisselen met eigenaren van honden met DI in Amerika.
Het bleek dat bijna iedereen daar, het vervangende hormoon injecteerd. Ik heb besloten dat een kans te geven. Ik spuit haar nu 2 x daags. En ze is droog!!! Ook het buitensporige drinkgedrag is zeer sterk verminderd.

Ter controle had ik een paar monsters urine bij de da afgegeven om het soortelijk gewicht na te laten kijken.
Belt de da mij later op. Ze is totaal verrast en opgewonden. Het soortelijk gewicht is enorm gestegen, zit nu aan de ondergrens van normaal. Ze staat helemaal paf! Ze kende de methode van injecties toedienen niet, zodat ik haar de gegevens van het internet heb laten lezen. Ze vond het allemaal heel interessant dat ik dat zelf uitgevogeld had.

En ik ben zo blij! Het is niet bekend of dit zal blijven werken, maar voorlopig is mijn meisje weer droog en kan ze zonder luierbroekje lopen!
Door Timmy
#446167
Dat is echt goed nieuws! Fijn hoor, voor zowel jullie als Jory!
Je injecteerd gewoon de minrin dus onderhuids?

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Hitam
#447566
Dat helpt niet altijd. Ik ken het systeem van injecties ook niet. Soms doen ze het in andere landen anders en is dat hier onbekend. Wat dat betreft is Internet een uitkomst!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#448273
Lizzy schreef: Tjonge jonge, ik lees dit nu pas ( :-[), maar wat heeft jouw Jory een mazzel met jou als baasje!!! Geweldig zeg!!!!!!!!
Ik heb ook mazzel dat ik zo'n lekker ding heb, hoor, met al haar typische eigenaardigheden! Ik heb haar op de leeftijd van een klein jaar uit het asiel gekregen, zeer slecht ziend, maar het is zo'n scheet!
Door Robian
#448297
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Geweldig Marjolein.....wat fijn voor Jory en voor jou.
Geef dat lekkere ding maar even een dikke knuffel van mij :-*
Laatst gewijzigd door Robian op ma 19 dec 2005, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loes
#665924
Dit is een erg oud bericht, dus ik weet niet of het erg is dat ik hierop reageer.
Heel misschien heeft Spocky dit ook (ben vanavond begonnen met plas opvangen) en ik zou hier graag meer over te weten komen. Zou je me hier wat informatie over kunnen geven? Links met andere sites zou ik ook heel blij mee zijn (kan je ook emailen naar loesnordmann AT hotmail,com. Alvast heel erg bedankt!
Door Loes
#667022
Hitam schreef: Ik weet niet zo zeker of Spocky het ook heeft.
Het drinkgedrag is niet echt extreem genoeg, denk ik. Maar het zou kunnen.
Ik heb je weer een mail gestuurd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door