Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ginny
#446066
hoi hoi allemaal,

even een misschien gekke vraag, onze pup van 10,5 week oud, plast vrij veel, maar niet dat ze echt moet persen op haar plas, of dat ze druppelt er komt gewoon elke keer een klein plasje uit, maar wat nu opvalt is dat als ze buiten plast haar plas erg lang blijft liggen op de stenen, en als je dan in haar plas kijkt is het net of er een laagje olie op zit...weet anders niet hoe ik het moet omschrijven, dus op haar plasje een laagje wat glimmend is, net als olie op water zeg maar, als eindelijk na zeker een paar uur haar plas is weg getrokken in de stenen zie je ook een vlek liggen, net of dat olie laagje blijft liggen, heb dit nog niet eerder gezien bij mijn andere honden of de honden van mijn moeder..als mijn oudje plast trekt het gewoon weg in de stenen, maar bij haar dus niet...ze maakt geen zieke indruk, absoluut niet.

weten jullie wat dit betekent..

ik laat van de week wel even een urine onderzoek doen, neem ik wat urine mee naar de praktijk..even het zekere voor het onzekere..

groetjes simone
Door Lizzy
#446239
Blaasontsteking komt bij pups behoorlijk vaak voor. Je zou je pup tijdelijk wat extra vitamine C kunnen geven (beginnen met 250 mg en als ze daar geen diarree van krijgt: 500 mg. Als ze daar geen diarree van krijgt, 750 mg en als ze daar geen diarree van krijgt: 1000 mg). Blijf dit niet geven, maar geef het tijdelijk.

Verder denk ik dat het heel raadzaam is om wat urine naar de dierenarts te brengen voor controle.

Barfplaats wordt gesponsord door