Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#444838
Probleempje, belde net mijn verdeelpunt dat ze hem met t brengen van Energique hebben overgeslagen en heb dus niets meer :( hij komt me nu een doos ahv brengen, kon kiezen uit duck uitmuntend of ahv. Las ergens dat er veel meer koolhydraten in duck zitten dan in ahv klopt toch? Enne duck is 40 euro en ahv 25 ;) kan me herinneren een mailtje van ahv gehad te hebben met een voedingsadvies van 20-25 gr per kilo en nu lees ik hier ook ergens 40-50 gr. wat is nu t juiste om te voeren? Iemand ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#444842
Ik heb AHV gevoerd en ik heb de ervaring dat Joep er erg mager van werd als ik hem zijn normale portie van 250 gram gaf. Hij bedelde niet ofzo, maar ik zag hem echt dunner worden.
Hij vond het wel erg lekker! ;D
Door Maaike_L
#444865
Juta krijgt nog minder dan 20 gr. per kg. en is zeker niet te mager. Voor haar zou 20 gr. juist weer teveel zijn.

Ik zou me dan ook gewoon aan die schatting houden en het dan goed aanzien.
Door Tiesto
#444867
Dus 40 a 50 gram wat ergens in een topic genoemd wordt is dus veel teveel toch? Mijn honden wegen 32 en 34 kilo dus zouden dan rond 700 gram moeten hebben toch?
Door K@rin
#444872
als je in eerste instantie 25 gram per kg lichaamsgewicht aanhoudt zul je aardig goed zitten.
Je merkt dan snel genoeg of het te veel of te weinig is ....
Door Bianca
#445502
Mijn honden wegen zo'n 28 kg en krijgen 750-800 gr AHV oer dag. Dit gaat prima!
Door diana
#446944
ik moet van ahv bijna dubbel zoveel voeren dan van carnibest .
Door Plutinda
#447246
Ik geef aan Jack en Pepper ook AHV.
Pepper krijgt zo'n 800 gram op een dag. (niet gecastreerde reu, heel energiek en slank hondje)
Jack is meer van het type lomp, breed en snel dik wordende labrador, hij is gecastreerd en hem geef ik 400 gram AHV per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door