Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#444566
De bulmastiff (ongeveer 6 maanden) van mijn schoonzus heeft demodex tweede fase!!! Kan iemand me hier meer over uitleggen en ervaringen delen????


Die domme Dierenartsen dachten eerst dat ie wormen had, daarna vlooien en pas bij de derde of vierde DA werd demodex geconstanteerd wel te laat dus... WE hopen dat ie zich er goed doorheen slaat......

Maar ervaring zijn meer dan welkom misschien kan ik haar nog tips geven of wat dan ook
Gebruikersavatar
Door Hitam
#444570
Het is ongelooflijk hoeveel Deomodex er nu voorkomt. Een jaar of tien geleden zag je het maar heel zelden.
Toch een teken dat het niet goed gaat met onze hondenpopulatie!
Door Lizzy
#444573
Hitam schreef: Het is ongelooflijk hoeveel Deomodex er nu voorkomt. Een jaar of tien geleden zag je het maar heel zelden.
Toch een teken dat het niet goed gaat met onze hondenpopulatie!
Heb je enig idee waar het aan ligt?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#444575
De weerstand, maar op de universiteit zeiden ze altijd dat er ook een erfelijk aspect aan zit en dat je met teven die in hun jeugd Demodex gehad hebben eigenlijk niet moet fokken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#444621
Ik heb hier een verslag liggen van een onderzoek van de universiteit (wel een paar jaar oud) een daar spreekt men van het gemis van een bepaald locus wat dan de weerstand tegen Demodex aantast. Omdat het bij bepaalde rassen veelvuldig voorkomt en ook nog vaker binnen bepaalde lijnen ligt er een redelijk vermoeden van erfelijkheid. Wanneer die rassen dan ook nog eens een bepaalde mate van populariteit krijgen dan is het leed vlot geleden en vliegen je de demodex gevallen om de oren.
Voor zover ik het verslag begreep wordt er daarin wel onderscheid gemaakt tussen de echte jeugdschurft en de Demodex die op latere leeftijd terug blijft komen en die ook voor grootste problemen kan zorgt. Maar men zegt wel dat de teef die pups heeft gegeven die jeugdschurft krijgen uitgesloten zou moeten worden van de fokkerij.
Door K@rin
#444626
Bullekes schreef: De bulmastiff (ongeveer 6 maanden) van mijn schoonzus heeft demodex tweede fase!!! Kan iemand me hier meer over uitleggen en ervaringen delen????


Die domme Dierenartsen dachten eerst dat ie wormen had, daarna vlooien en pas bij de derde of vierde DA werd demodex geconstanteerd wel te laat dus... WE hopen dat ie zich er goed doorheen slaat......

Maar ervaring zijn meer dan welkom misschien kan ik haar nog tips geven of wat dan ook
Wanneer het in zulke ernstige mate is, zou ik de hond maar eens laten controleren op "Juvenile Pyoderma" oftewel Puppy Strangles.
Afgelopen week is het ook weer bij een ODH van 7 maanden geconstateerd ...........

Ik word jammergenoeg ook steeds vaker benaderd hierover ..............
Door Bullekes
#444691
Bullekes schreef: wat is Pyoderma" oftewel Puppy Strangles. ???

heb de Links gevonden :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door