Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca_Cailin
#444019
Cailin heeft altijd veel last van lucht in haar darmen, je hoort het gewoon borrelen en het pruttelt uit haar achterste :-\ en s avonds stinkt dat :-X, krijg het idee dat het door de groente komt die ik s avonds door haar kvv heen meng omdat het overdag niet stinkt. Ik geef haar komkommer, wortels en dat afgewisseld met bloemkool/broccoli/andijvie/af en toe tomaat/witlof.
Herkent iemand dit?
Door Peet
#444025
Yep, Beau kan ook niet tegen groentemixen. Dus geef ik het niet. Af en toe wat tafelrestjes groente is geen probleem, maar echte "mixen" van div soorten bij elkaar verdraagt hij ook niet :-X...paarse dampen dan :-[.
Door Peet
#444027
Overigens, ik weet niet welke KVV je geeft, maar bijv Cb en Bibi bevatten al groente, dus da's overbodig om extra te geven ;)
Door Bianca_Cailin
#444041
Ik geef Energique nr 2. en daar zitten ook wel groentes in maar omdat het zo'n veelvraat is vulde ik het aan met groente zodat haar maag wat voller is. Maar idd paarse dampen :-X echt smerig....
Door Netty
#444043
Tof bij mij krijgt weer een weekje Duck......daar blaast ze s'avonds ook zo'n lekker fluit concert op :o, die krijgt er zelfs geen groente bij, ook poept ze meters meer :-X
Door Lizzy
#444089
Bianca_Cailin schreef: Cailin heeft altijd veel last van lucht in haar darmen, je hoort het gewoon borrelen en het pruttelt uit haar achterste :-\ en s avonds stinkt dat :-X, krijg het idee dat het door de groente komt die ik s avonds door haar kvv heen meng omdat het overdag niet stinkt. Ik geef haar komkommer, wortels en dat afgewisseld met bloemkool/broccoli/andijvie/af en toe tomaat/witlof.
Herkent iemand dit?
Ik denk dat je de 'verkeerde' groentes geeft aan haar.

Laat komkommer en bloemkool/broccoli er maar eens uit.
Door Lizzy
#444091
Geef in de plaats daarvan trouwens maar eens een mixje van wortel, courgette, witlof, waterkers, andijvie, alfalfa, peterselie, etc.
Door Mevroi Kruim
#444154
Hier gaan ze echt gassen van bot :-X :-X :-X
geen paarse maar echt donkerbruine, looooodzware dampen *alarmfase 3 op de Veluwe* 8)
Door Bianca_Cailin
#444165
Bedankt voor de tip Lizzy, s kijken of dat helpt. ......voordat ik hier ook alarmfase 3 in moet gaan stellen ;D Ik krijg nu al commentaar....dat beest moet andere dingen eten, ik wordt er beroerd van hehehe al is het nu wel lekker rustig s avonds, de andere helft verdwijnt meestal in de garage 8)
Door Bianca_Cailin
#447384
Wilde even zeggen dat het goed helpt! Ik laat nu de komkommer en de broccoli/bloemkool uit haar groentemix en af en toe ruik ik haar nog, maar dat komt volgens mij doordat ze wel s uit de sloot drinkt en de emmer of plantebakken achter t huis.
Bedankt voor de tip Lizzy :)
Door Lizzy
#447564
Graag gedaan! Je zou ook eens probiotica kunnen geven, kijken of dat het laatste beetje lucht doet verdwijnen ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door