Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#443110
Heb net een kippevleugel ingeknipt op meerdere plaatsen met een snoeischaar en tevens ook met de hamer een beetje platgeslagen, en toen kwam ik tot de constatering dat er wel erge scherpe stikjes bot erin zaten :' :-\ hmmm, kan dit echt geen kwaad? Geen perforaties veroorzaken binnenin of zo.....

Dit is de allereerste keer dat ik Sybe dit ga geven en wil toch eerst even van jullie horen of dit niets ergs kan veroorzaken in zijn kleine lijfje, .... ja ben nou een maal een bange sch**terd!
#443134
Ik heb net aan een aantal adressen (slagers ) gebeld en één ervan heeft naar een slachterij gebeld voor kippenekken of kalkoen eend, maar in Frankrijk is sinds kort een verbod en dus kan ik er niet aankomen.

Ik wil graag vers vlees geven aan mijn pup maar als er geen bot inzit krijgt hij niet alle nodige bouwstoffen? Wat moet ik dus verder?
#443154
tieneke schreef: Dacht hier altijd gelezen te hebben om eerst met kippennekken te beginnen :-\
Ja, maar die kan ze dus niet krijgen, dus kan ze daar ook niet mee beginnen...

En er is niks mis met het geven van kippenvleugels, als je het botje voor de pup maar even goed fijn mept (Ian B. gooit overigens bij pups van 4 weken oud al vleugels naar binnen).
#443160
tieneke schreef: Ze heeft de pup pas 2 dagen Lizzy ;)
En ze is bezig om hem over te zetten op rauw.
Ja, so? Tieneke, ze kan niet aan nekken komen. Dus dan lijkt het me logisch om gewoon lekker te beginnen met vleugels en deze flink fijn te meppen. Of koop een vleesmolentje en maal de handel. Kan ook.
#443162
Nee ik heb geen vleesmolentje, alleen een hamer en een snoeischaar uit de garage!

Ik heb hem gister nog half proplan brokjes half vlees gegeven (dit waren stukjes rundvlees (afvalstukjes die je hier in France kan krijgen in het koelvak van de slager)hieraan wat geraspte komkommer en slablad toegevoegd (dit liet hij liggen) en dit at hij natuurlijk als een speer!

Vanochtend heb ik hem een kalkoenspoot gegeven, vastgehouden, maar hij heeft alleen het vlees gegeten en niet het bot. Had hem ook niet bewerkt omdat ik gelezen had dat te hard is!

Dus wat nu? Die kippebotjes zijn echt erg puntig die ik in de vleugeltjes heb zien zitten, prikt!
#443172
Kokimo schreef: ok, dus wel zorgen dat er geen puntige scherpe stukjes meer inzitten!!! Toch?
Aangezien je hond dus nog brokjes eet, is het misschien raadzaam ja om het vleugeltje tot moes te slaan. En dit kun je de komende dagen/weken blijven doen.

Maar ik kan je verzekeren dat als een pup eenmaal gewend is aan het verteren van rauwe vleesbotjes dat dan ook die 'scherpe stukjes' geen kwaad kunnen. Geloof mij nou maar als ik zeg dat ik erg veel van mijn puppie houd en haar nooit iets zou geven dat gevaarlijk is! Maar goed, als je puppie dus gewend is om de vleugeltjes te eten en er aan te rukken en plukken, dan volstaat al heel snel om het vleugeltje even op 2 a 4 plaatsen in te knippen en zo te geven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 13 dec 2005, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#443176
p.s., ik snap wel dat je het allemaal erg eng vindt hoor! En zo te lezen heb je nog weinig/geen ervaring met het zelf samenstellen voor honden? Nou, dan begrijp ik best dat je het heel eng vindt om zo met je puppie te beginnen... Maar geloof me, het went!

Kijk desnoods ook naar de foto's van Linga met d'r botjes. Als je de bovenste serie bekijkt, zie je dat Linga op net 8 weken al korte metten maakt met een vleugeltje en deze zelf uit elkaar sleurt ;D

http://www.barfclub.nl/linga/BARF%20foto's.htm
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door