Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#442749
Vandaag een telefonisch consult gehad met de DA, omdat oudjaar er weer aan zit te komen en Sunday sinds 2 jaar bang is voor vuurwerk. Liefst wil ik gewoon een middeltje dat hij de hele avond ligt te ronken (niet zozeer voor mezelf maar voor Sunday, die is echt de hele avond bang)

Ze heeft Vetranquil klaargelegd, maar nou lees ik op i-net dat het bij honden die er gevoelig voor zijn een epileptische aanval kan opwekken.

Nou heeft Sunday twee keer in een jaar tijd een aanval gehad waarvan we de oorzaak op epilepsie schuiven. Ik vind het niet echt fijn om dit dan te lezen, ik zal morgen de DA even bellen.

Weten jullie iets anders wat ik kan inzetten? Ik had bij de DA voorgesteld om diazepam te geven, maar zei zij dat honden daar een psychose van kunnen krijgen.

Iemand ervaring met Prodier Nervositeit?
Laatst gewijzigd door Femke op ma 12 dec 2005, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#442764
Ik zou zeker een middel op natuurlijke basis geven en geen turbo middel.
Toen wij voorgoed uit Nederland vertrokken en in 1 keer doorreden met de 2 nollebakmonsters achterin had ik ook een middel van de Da,onderweg meerdere malen gestopt en op een gegeven moment was Tara zo raar dat ik dacht dat ze een overdosis had...ook haar hart ging als een razende tekeer!
Heb precies de aanbevolen hoeveelheid gegeven,na zeker 48 uur liepen T&T nog te deinen :-X
Kon absoluut geen kwaad zei onze Da :-\
Hier komt die rotzooi er nooit meer in.
Door Femke
#442798
tieneke schreef: Ik zou zeker een middel op natuurlijke basis geven en geen turbo middel.
Toen wij voorgoed uit Nederland vertrokken en in 1 keer doorreden met de 2 nollebakmonsters achterin had ik ook een middel van de Da,onderweg meerdere malen gestopt en op een gegeven moment was Tara zo raar dat ik dacht dat ze een overdosis had...ook haar hart ging als een razende tekeer!
Heb precies de aanbevolen hoeveelheid gegeven,na zeker 48 uur liepen T&T nog te deinen :-X
Kon absoluut geen kwaad zei onze Da :-\
Hier komt die rotzooi er nooit meer in.

vorig jaar een DAP stekker (al weken van tevoren) en bach rescue gebruikt, het jaar ervoor diazepam. Twee jaar terug heeft sunday heerlijk liggen slapen de hele avond, vorig jaar had ik een hond die bij iedere knal in elkaar kroop of hij geslagen werd. Nou dat wil ik ook nooit weer!!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#442822
Groovy van ons is niet echt een vreselijke stresskip met het vuurwerk, maar om alles uit te sluiten hebben we vorig jaar toch maar wat rust tussen de oren gebracht. Ik heb haar vanaf smiddags toen ze hier carbied aan het afsteken waren een aantal keren tot sávonds laat Passiflora oertinctuur gegeven. Ging goed.....doen we dit jaar dus maar weer.

Als bij Vetranquil al vermeld wordt dat het aanvallen kan opwekken zou ik dat zeker niet geven.
Door Femke
#442992
Angelique schreef: Groovy van ons is niet echt een vreselijke stresskip met het vuurwerk, maar om alles uit te sluiten hebben we vorig jaar toch maar wat rust tussen de oren gebracht. Ik heb haar vanaf smiddags toen ze hier carbied aan het afsteken waren een aantal keren tot sávonds laat Passiflora oertinctuur gegeven. Ging goed.....doen we dit jaar dus maar weer.

Als bij Vetranquil al vermeld wordt dat het aanvallen kan opwekken zou ik dat zeker niet geven.
heb jij dat in je webshop, passiflora oertinctuur? En heb je anders ervaring met prodier nervositeit?

Ik ben nu toch maar aan het zoeken naar een ander alternatief.... Sunday heeft weliswaar maar 2 aanvallen gehad maar ik ben echt bang dat ik het verkl**t door hem die tabletjes te geven.

Helaas is hij echt heel bang, echt heel zielig. Net of hij in elkaar geslagen wordt. (Hij is bang geworden na een inbraak in mijn huis, door het raam in te slaan terwijl hij in de kamer was. De razernij van die vrouw die dat deed heeft zich daarna op Sunday gericht)
Laatst gewijzigd door Femke op di 13 dec 2005, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#443010
Femke schreef:Ik ben nu toch maar aan het zoeken naar een ander alternatief.... Sunday heeft weliswaar maar 2 aanvallen gehad maar ik ben echt bang dat ik het verkl**t door hem die tabletjes te geven.

Absoluut niet geven als hij aanvallen gehad heeft! Grote kans dat je straks met een hond zit die om de haverklap in een aanval ligt! Bovendien wordt je hond wel suf van Vetranquil, maar hij hoort alles! Dus echt fijn om bij vuurwerk te geven is het niet.
Op Valium reageren honden niet zo goed; katten wel. Ik vind dus Valium ook geen optie om te geven.
Ik zou iets natuurlijks proberen en anders Sunday gewoon zijn gang laten gaan. Ze zoeken zelf de beste plek op om zich te verschuilen. Wel opletten met open deuren.

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#443039
Vetranquil komt er hier niet meer in.
Ik heb het mijn vorige hond in lage doseing gegeven tijdens oudjaar.
Ze was helemaal dizzy, kon lettelijk niet meer op haar poten staan. We hebben haar naar buiten moeten dragen op te plassen( 35 kilo herder) :-\ en de waterbak voor haar snuit houden om te laten drinken.

Verder schijnt het inderdaad ze te zijn dat ze wel alles waarnemen, maar zo dizzy zijn dat ze geen reactie meer kunnen tonen, terwijl ze wel de angst voelen. Ik weet niet of dat klopt?

Maar als het dan ook nog eens een aanval zou kunnen uitlokken, zou ik het al helemaal niet geven!

Ik geef nu aan mijn hond homeocalm, ook via de da. Moet je wel ruim op tijd mee beginnen, zeker een of 2 weken van te voren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#443063
Femke schreef: heb jij dat in je webshop, passiflora oertinctuur? En heb je anders ervaring met prodier nervositeit?

Ik ben nu toch maar aan het zoeken naar een ander alternatief.... Sunday heeft weliswaar maar 2 aanvallen gehad maar ik ben echt bang dat ik het verkl**t door hem die tabletjes te geven.

Helaas is hij echt heel bang, echt heel zielig. Net of hij in elkaar geslagen wordt. (Hij is bang geworden na een inbraak in mijn huis, door het raam in te slaan terwijl hij in de kamer was. De razernij van die vrouw die dat deed heeft zich daarna op Sunday gericht)
We hebben het allemaal. Met de prodier nervo heb ik zelf geen ervaring, alleen met de passiflora. Maar de Passiflora zit ook als onderdeel in de nervo, dus volgens mij zit je met beide middelen wel goed.
Door Tarek
#443076
Ik geef altijd zo'n 3 minuten voor twaalf een lekker recreatiebot,muziek behoorlijk hard aan en eventueel bach rescue.
Daarmee zijn ze hier altijd wel zoet ;D
Ik hoor ze nooit en doe dat ook zo als ze in de auto zitten omdat wij ergens anders zijn.
Door chrisje
#443092
Bij wat ik hier zo lees .... Vetranquil in de vuilbak. Mijn meisje heeft epilepsie en na dit te lezen zou ik er niet aan denken om het te geven. Mijn vorige hond had ook zo'n schrik van vuurwerk. Ik liet hem gewoon doen en gaf er geen aandacht aan. Hij verstopte zich in zijn bench en kwam er nadien zelf weer uit en dan kreeg hij een lekker bot. ;D
Door Femke
#443279
Ik heb daarnet contact met de DA gehad vanwege dat Vetranquil verhaal en het leek ze inderdaad niet zo verstandig om het te geven aan Sunday ::)
Ikke blij dat ik nog even heb gegoogled :o

Nou heb ik eens in de kast gekeken wat ik heb staan omdat ik zelf ook een stresskip ben geweest dit jaar
Ik heb Plantival van VSM, bij nervositeit, daar zit in per dragee:

5 mg Valerianae extract spir. sicc.
10 mg Passiflora extract spir. sicc.
Humulus Lupulus extract spir. sicc.
Avena Sativa spir. sicc.

Aanbevolen dosering voor volwassenen 3 maal daags 1-2 tabletten.

Ook heb ik nog Dormeasan druppels van Vogel:

Avena Sativa Ø 38 %
Humulus Lupulus Ø 9%
Lupulinum Ø = D1 1%
Melissa officinalis Ø 40 %
Passiflora incarnata Ø 10 %
Valeriana officinalis Ø = D1 2%
Alcoholgehalte ca 60 % v.v.

Tjeempie het lijkt wel wiskunde....

Aanbevolen dosering 40 druppels een half uur voor het slapen gaan.

Is het wat om Sunday een paar dagen van tevoren 3 keer daags 1 tabletje Plantival te geven en op oudejaarsavond 20 druppels dormeasan?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#443294
Dat lijkt me een goed idee. Ik zou alleen op oudjaarsavond b.v. aan het begin van de avond al 10 druppels geven en dan rond 10en een dikke 20 druppels.
Door Femke
#443296
Angelique schreef: Dat lijkt me een goed idee. Ik zou alleen op oudjaarsavond b.v. aan het begin van de avond al 10 druppels geven en dan rond 10en een dikke 20 druppels.
okee, als hij daar net zo op ligt te ronken als ik dan komt het goed!!

Nu nog hopen dat het helpt, want vorig jaar was echt niet leuk :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door