Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#442624
Dara heeft regelmatig (zeg 5 dagen per maand) dat op een dag blijft geel slijm spugen. Ze eet wel gewoon, soms gaat drinken moeilijker. Ze spuugt echt vanuit haar tenen zeg maar, ze kan zelfs van de krachtinspanning omvallen. Ze is gewoon bij hoor, het komt echt door de moeite dat ze door haar pote nkan zakken. Het is alleen maar geel slijm en ze kan ook niet alles eruit krijgen. En dus slikt ze een deel weer in. Het is maar een beetje, maar ik vraag me toch af wat het is. Ze heeft met kvv, barf en ook brokken gehad....

Wie zegt het iets? ???
Door herder_lover
#442655
nee het is echt geel slijm. Taai en absoluut niet waterig. Ze heeft er echt moeite mee het er uit te kunnen gooien.
Soms eet ze idd gras...
Door Tineke *
#442879
Mijn honden willen wel eens geel slijm spugen.Maar dat doen ze alleen als ze een lege maag hebben.Het is dan ook echt okergeel.

Tineke
Door herder_lover
#442900
nee het is niet alleen in de morgen. Maar misschien heeft ze een snelle spijsvertering en is de maag snel leeg? Ze lijkt na het spugen verder niet ziek ofzo, het moet er gewoon uit... Maar op dat moment heeft ze het wel benauwd en kost het veel inspanning :-\
Door herder_lover
#442918
ja dat denk ik ook, maar volgens mij doet ze het ook op de dag, dus dan kan haar maag bijna niet leeg zijn. Maar aan de andere kant: ze spuugt er ook geen eten uit :-\
Dus wat betekend dat voor het voeren? Ik geef haar nu eind van de ochtend eten en na ons avondeten.
Door Lizzy
#442922
De oorzaak weet ik niet maar ik moest wel aan het homeopathische middel Bryonia D6 denken, vooral omdat ze moeilijk drinkt. Heeft ze wel dorst, wanneer ze zo kotst?
Door herder_lover
#442927
geen idee. Ze drinkt altijd al weinig. ALs ik haar de bak voorhoud drinkt ze wel, maar meer om mij een plezier te doen denk ik. Maar dat geeft niet ze moet veel drinken natuurlijk met de warmte hier 8). Ook zie ik aan haar tong of ze dorstig is (wordt droog en donkerder), maar of ze na het spugen dorst heeft? Geen idee! ???
Door Lizzy
#442932
herder_lover schreef: geen idee. Ze drinkt altijd al weinig. ALs ik haar de bak voorhoud drinkt ze wel, maar meer om mij een plezier te doen denk ik. Maar dat geeft niet ze moet veel drinken natuurlijk met de warmte hier 8). Ook zie ik aan haar tong of ze dorstig is (wordt droog en donkerder), maar of ze na het spugen dorst heeft? Geen idee! ???
Nee, ik bedoelde wel dat als ze dorst heeft dat ze dan zelf naar de bak toe loopt en zelfs een paar flinken slokken neemt (dit dus rond de tijd dat ze dat gele slijm uitbraakt he).
Door herder_lover
#442975
uh, nee ik heb daar nog geen verband tussen gezien. Als ze dorst heeft drinkt ze wel. Maar hoe dat eventueel in verhouding staat met het spugen... ik ga er eens op letten. Goed?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door