Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#442612
Dara eet nu ongeveer 150 gram groentenmix per dag (deze week bestaande uit knoflook, ei, rode biet, appel, bataat, alfalfa, selderijblad, broccoli, en een tomaat en wat ricotta kaas). De mix is een week hetzelfde.
Daarnaast meng ik de mix met sardientjes (ongeveer 150 gram per mix, dus per dag).
Als vlees krijgt ze daarna ongeveer 700 gram geitenvlees (met bot, ongeveer 50% ieder) of kip (hele of halve kip) per dag. Ook kan een maaltijd bestaan uit geitentongen en geitenvlees. Of hartjes en runderlappen of riblappen. Ook 1 konijn van 1 kilo op een dag. Of ongeveer 500 gram vis en koppen op een dag. Of kalfsbout in dikke plakken gesneden of kalkoenkarbonades.

Graag opmerkingen en aanvullingen. Ze krijgt ook wel eens pens, lever en nier. De ei gaat door de mix (3) en door de mix gaat 2 of drie teentjes knoflook (dus per week).

Soms krijgt ze de mix in de ochtend en wat vlees en dan 's avonds een Smuldier Compleet pakje (als er geen vlees was in de winkel ;),dan maar even een kvv)
Laatst gewijzigd door herder_lover op ma 12 dec 2005, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#442618
Ik zou niet elke dag knoflook geven. Of het moet echt een ietsiepietsie-beetje zijn ;)
Door herder_lover
#442620
nee, het zit in de mix. Dus in een week krijgt ze 2 tenen binnen (of drie kan ook). Dat ei gaat ook door de mix (3 in de mix) en daarnaast kan ze nog wel eens als extra een extra eitje krijgen (rauw)
Door Tineke *
#442920
Geen idee,ik ben zelf nog maar pas bezig met uitvogelen
dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen.

Tineke
Door Lizzy
#442930
[quote="herder_lover"]
Dara eet nu ongeveer 150 gram groentenmix per dag (deze week bestaande uit knoflook, ei, rode biet, appel, bataat, alfalfa, selderijblad, broccoli, en een tomaat en wat ricotta kaas). De mix is een week hetzelfde.
Daarnaast meng ik de mix met sardientjes (ongeveer 150 gram per mix, dus per dag).
Als vlees krijgt ze daarna ongeveer 700 gram geitenvlees (met bot, ongeveer 50% ieder) of kip (hele of halve kip) per dag. Ook kan een maaltijd bestaan uit geitentongen en geitenvlees. Of hartjes en runderlappen of riblappen. Ook 1 konijn van 1 kilo op een dag. Of ongeveer 500 gram vis en koppen op een dag. Of kalfsbout in dikke plakken gesneden of kalkoenkarbonades.

Graag opmerkingen en aanvullingen. Ze krijgt ook wel eens pens, lever en nier. De ei gaat door de mix (3) en door de mix gaat 2 of drie teentjes knoflook (dus per week).

Soms krijgt ze de mix in de ochtend en wat vlees en dan 's avonds een Smuldier Compleet pakje (als er geen vlees was in de winkel ;),dan maar even een kvv)
[/quote]

Ik heb eerlijk gezegd een beetje moeite om op een rijtje te zetten wat ze precies eten en hoeveel..... Kun je een week van dag tot dag opschrijven, met gewichten en eventueel supplementen?
Door 202spots
#442980
[quote="herder_lover"]
Dara eet nu ongeveer 150 gram groentenmix per dag (deze week bestaande uit knoflook, ei, rode biet, appel, bataat, alfalfa, selderijblad, broccoli, en een tomaat en wat ricotta kaas). De mix is een week hetzelfde.
Daarnaast meng ik de mix met sardientjes (ongeveer 150 gram per mix, dus per dag).>>>

Graag opmerkingen en aanvullingen. Ze krijgt ook wel eens pens, lever en nier. De ei gaat door de mix (3) en door de mix gaat 2 of drie teentjes knoflook (dus per week).maar even een kvv)
[/quote]

De groente zelf is okay, de knoflook vind ik ook okay, je kan de biet blad ook gebruiken wist je dat?
De eieren en ricotta zou ik liever vers in de bak gooien, en wanneer je ze gebruikt om de groente makkelijker te malen...dan kan je ook gewoon 'n beet je water erbij doen.
Maar begrijp ik dat je ook sardientjes door de mix doet en dat ook met elkaar in porties vriest?
Zou ik dus ook niet doen...en elke dag sardientjes??
Misschien iets van pens of orgaan om dagelijks door de groentemix te doen?
Laatst gewijzigd door mahuni op di 13 dec 2005, 02:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#443130
Hai Dory, nee de sardientjes vries ik niet er mee in. De mix gaat de vriezer in en als het ontdooid is, meng ik het met een beetje vis. Anders eet ze het niet op >:(.
Bieten koop je hier zonder blad... En ik doe ook wel eens gizzards (is dat niertjes ofzo?) erdoor heen of lever (maar daar is ze niet dol op). Ook pens gaat er wel door ipv de sardientjes. Maar ze krijgt die sardien nu omdat ze daarmee aan de mix ging, daarvoor at ze geen groenten, dus minder iedere keer met spullen erdoor heen mengen, zodat ze uiteindelijk gewoon haar mix krijgt en het vlees en vis apart.
Maar kan het kwaad om de ricotta en de eieren door de mix te doen? Wat is het voordeel van apart?
Door 202spots
#443298
[quote="herder_lover"]
Maar kan het kwaad om de ricotta en de eieren door de mix te doen? Wat is het voordeel van apart?
[/quote]

Ik vind 't zelf makkelijker wanneer ik 't er "vers" door doe dan smaakt 't beter en zijn de voedingswaardes niet achteruitgegaan door 't vriezen.

Gizzards word ook wel maag genoemd,maar is eigenlijk de "crop" bij vogels,(soort "maag" in de keel) waar de zaad en 't eten eerst terecht komt.
Door herder_lover
#443350
oke, maar dan vries ik het voortaan gewoon niet mee in, doe ik het er later doorheen ;D Dan is het beter.... thxs
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door