Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#442313
Doodles is denk ik ook geveld door het buikgriepvirus. Eerst was hij een paar dagen wat slomig en "depri". Afgelopen donderdag begon hij over te geven en heeft de hele dag niet gegeten. Vrijdag en zaterdag ging het redelijk goed en heeft hij gewoon gegeten. Zondagochtend kreeg hij diarree (volgens mij met wat bloed maar ik kon het niet goed zien want het was donker). Zn Energique wilde hij niet. Ik heb toen wat kip gekookt en wat rijst. Dit heeft hij in kleine porties gegeten en vond het heerlijk. Vanochtend had hij weer dunnere poep. Knalgeel. Zn Energique weigert hij nog steeds.

Wat kan ik het beste doen? Weer kip en rijst koken of gewoon geen eten geven? Toevallig ben ik net een paar dagen geleden gewisseld van Energique 2 naar 1. Maar Doodles eet normaal alles wat maar enigszins eetbaar lijkt(er zit in de verte een labrador in...) dus het lijkt me sterk dat hij nr 1 niet lust....
Door Lizzy
#442318
Ik kan me ook niet voorstellen dat hij nr 1 niet lust.. Denk dat hij gewoon nog steeds niet lekker is. Geef je hem Okugest en Probiotica toevallig?

Ik ben helemaal geen voorstander van gekookte kip geven aan een hond. Gekookt vlees is beslist niet gemakkelijker verteerbaar, ook niet voor een zieke hond. Als een hond niet wil eten: dan laat ik hem vasten (omdat ik denk dat het een natuurlijke reactie van het lichaam is die we moeten respecteren). Wat ik wel zou geven is water met rauwe honing.
Door Elf
#442321
Lizzy schreef: Ik kan me ook niet voorstellen dat hij nr 1 niet lust.. Denk dat hij gewoon nog steeds niet lekker is. Geef je hem Okugest en Probiotica toevallig?

Ik ben helemaal geen voorstander van gekookte kip geven aan een hond. Gekookt vlees is beslist niet gemakkelijker verteerbaar, ook niet voor een zieke hond. Als een hond niet wil eten: dan laat ik hem vasten (omdat ik denk dat het een natuurlijke reactie van het lichaam is die we moeten respecteren). Wat ik wel zou geven is water met rauwe honing.
Ik probeer hem Okugest te geven. Maar hij spuugt het uit. Normaal stop ik het in een stukje banaan maar dat wil hij nu ook niet. Water met honing en appelciderazijn krijgt hij altijd (advies van zn fokker dus dat heb ik maar aangehouden).

Hoe lang denk je dat ik dit af moet wachten?
Door Lizzy
#442324
Elf schreef: Ik probeer hem Okugest te geven. Maar hij spuugt het uit. Normaal stop ik het in een stukje banaan maar dat wil hij nu ook niet. Water met honing en appelciderazijn krijgt hij altijd (advies van zn fokker dus dat heb ik maar aangehouden).

Hoe lang denk je dat ik dit af moet wachten?
Als je de Okugest tabletten nou tussen twee eetlepels tot poeder plet, dan in zijn bek giet en zijn bek direct dicht doet: dan valt er dus niks voor hem uit te spugen.... Okugest moet je trouwens niet geven met banaan. Het is een homeopathisch middel en dient op schone slijmvliezen gegeven te worden.

Lust hij wel banaan? Een beetje geprakte banaan of geraspte appel (bruin laten worden) kun je wel proberen. Appelcider zou ik nu even niet geven. Te zuur.

Tja, hoe lang kijk je zoiets aan... Ik vind dat moeilijk. Ik zou zeggen: houd hem heel goed in de gaten, meet zijn temperatuur op en zodra hij koorts krijgt en/of echt ziek wordt: direct naar de DA.
Door *wendy*
#442325
zelf zou ik niet al te lang wachten met naar de DA gaan........heb er al verschillende gehoord die toch heel erg snel uitgedroogd zijn >:(
Nu heb jij een volwassen hond, maar toch........zou toch ff "lekker" langs de DA gaan ;)
Door Borke
#442339
Borke was met 24 uur weer opgeknapt, terwijl hij behoorlijk ziek was, hele dunne poep en overgeven en zeer 'zielig' hangerig en sloom en weinig geinteresseerd in zijn omgeving.

Ik heb hem 24 uur laten vasten en in die tijd 6 Okugest tabletjes gegeven.
De volgende dag 4 Okugest en als eerste maal wat Huttekase met probiotica, paar uur later een beetje BIBI, paar uur later een kipvleugeltje, paar uur later weer een etc zodat hij uiteindeljik die dag een normale portie eten naar binnen kreeg.
De dag erna 4 Okugest en zijn eten over 3 porties uitgesmeerd (normaal krijgt hij 2x per dag eten), toen 2 Okugest , met 'normaal' eten en vandaag krijgt hij nog een Okugest.
Alle dagen ben ik wel doorgegaan met probiotica en dat wil ik een week blijven doen.
Laatst gewijzigd door Borke op ma 12 dec 2005, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elf
#443729
Het gaat een beetje op en af met Doodles. Spugen doet hij niet meer maar hij poept nog een aantal keren per dag dun. Niet waterdun maar blubberig (sorry voor de onsmakelijke omschrijving....). Het is niet meer geel maar groenig geworden.

Energique eet hij nog steeds niet terwijl hij Rodi wel wil....

Hij eet en drinkt dus goed en maakt ook geen zieke indruk, misschien iets rustiger dan normaal maar verder niks bijzonders.

Ik hoop dat zn ontlasting snel beter wordt maar als ik de andere topics lees dan kan het nog wel even duren....
Door Lizzy
#444374
Elf schreef: Het gaat een beetje op en af met Doodles. Spugen doet hij niet meer maar hij poept nog een aantal keren per dag dun. Niet waterdun maar blubberig (sorry voor de onsmakelijke omschrijving....). Het is niet meer geel maar groenig geworden.

Energique eet hij nog steeds niet terwijl hij Rodi wel wil....

Hij eet en drinkt dus goed en maakt ook geen zieke indruk, misschien iets rustiger dan normaal maar verder niks bijzonders.

Ik hoop dat zn ontlasting snel beter wordt maar als ik de andere topics lees dan kan het nog wel even duren....
Ik vind het wel gek dat hij de Energique niet lust en Rodi wel..... Misschien (be)valt deze smaak hem toch niet zo goed?
Door Jojo
#444777
Lizzy schreef: Ik vind het wel gek dat hij de Energique niet lust en Rodi wel..... Misschien (be)valt deze smaak hem toch niet zo goed?
Die van mij lustte ook ineens geen energique meer, en nu nog steeds niet ::)
Maar dat geeft niet, hij eet al weer meer dan een jaar naar volle tevredenheid carnibest ;D
Ook gele en legergroene poep ken ik. Heeft Joey ook een tijdje gehad, nu al weer weken niet maar zo af en toe komt het weer eens voor :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door