Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#442250
Gisterenavond om 20.00 uur nog met onze AB naar de dierenarts geweest. Hij was al ruim een uur vrij heftig aan het kwijlen ::) Eerst dacht ik.....zou hij honger hebben (er lagen chocolaatjes op tafel, die vind hij lekker), want hij heeft heel erg vroeg gegeten.
Nee dat kon het niet zijn, want dat deed hij nooit ;)

Toen begon ik me een beetje ongerust te maken en heb voor de zekerheid de DA maar gebeld. Misschien iets met de maag ??? Hij had nl om 15.00 uur gegeten en moest daarna gelijk de garage in, want we hadden 2 herders op visite. (om de buurt waren onze honden binnen of de herders). Zich misschien druk gemaakt met een volle maag ??? Ook gelijk de garage nagekeken of hij daar iets opgescharreld zou kunnen hebben. Nee ook niet :-\

Maar goed DA wilde toch dat we ff langs kwamen. Medicijnen gekregen, veel instructies meegekregen.

Gisterenavond een uurtje nadat we bij de DA waren geweest ging het al beter.
Vandaag ga ik wel ff gauw tussendoor naar huis om hem in de gaten te houden.

Nu de reden van mijn verhaal: ik heb een vraag ;D
Vannacht toen ik niet kon slapen omdat ik toch Boy in de gaten wilde houden bedacht ik me wat. Het lijkt me ver gezocht, maar toch de vraag. :P
Gisteren heeft Boy voor het eerst glucosamine MET chonditrine (of hoe je het ook schrijft) gehad.
Glucosamine had hij al een week en daar geen last van.
Zou het het verschil kunnen zijn geweest ivm de andere stoffen die in de tabletten zitten toegevoegd? ??? ??? ???
Door Lizzy
#442271
Het is mij in ieder geval niet bekend dat chondroitine dit soort bijwerkingen heeft... Vreemd. Waar dacht de DA aan? Misselijkheid?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 12 dec 2005, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *wendy*
#442275
ja en nee *hihi*....... ze dacht eerst aan maagdelatatie (uitzetting), maar zijn buik zette niet uit. Maar moesten we wel heel goed in de gaten houden.
Ze heeft gevraagd of hij iets anders te eten had gehad of misschien iets in de garage kon hebben gegeten/gelikt.
Ook of er 1 vd herders misschien loops was.....helaas beide volwaardige reuen ;D
Dus eindigden we met misselijkheid ;)

Als het kwijlen na 24.00 uur nog zo erg was moesten we hem nog een medicijn geven (sorry zit op werk dus ff niet bij de hand) en anders dat medicijn vanochtend. Tevens heeft hij tabletjes meegekregen voor de misselijkheid.

Voorals nog hou ik het er maar op dat het "stress" is geweest, maar ben wel een beetje huiverig nu om dat spul te geven........Ik wacht nu een paar dagen tot hij klaar is met de medicijnen en geef hem dan weer Glucon Combi. Mocht hij dan weer gaan kwijlen dan weet ik wat het was :-\ Als dat niet het geval is......tsja dan kan ik gewoon alleen maar blij zijn dat het geen maagdelatatie of maagkanteling was. ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#442306
pippy schreef: Gisteren heeft Boy voor het eerst glucosamine MET chonditrine (of hoe je het ook schrijft) gehad.
Glucosamine had hij al een week en daar geen last van.
Zou het het verschil kunnen zijn geweest ivm de andere stoffen die in de tabletten zitten toegevoegd? ??? ??? ???
Ja, dat kan dus... Gitte heeft daar soms ook last van, vooral als ik haar de capsules niet gelijk met haar eten geef.
Dus als ik nu eens een keertje vergeet ze bij het eten te geven krijgt ze ze niet meer, dan sla ik maar een keertje over. Als ze heel erg misselijk is (ze kwijlt dan als een gek en ik ben dan ook altijd erg bang voor een maagkanteling) geef ik haar een beetje Hüttekäse of yoghurt met wat kruidenmix of groentemix, of een banaan en elk 1/2 uur een tabletje Okugest. Meestal is het dan na een uurtje of 2 weer over.

Dit staat op de site van http://www.glucosamine.com over de neveneffecten over chondroitine:

Chondroitine is een stof die van nature in het lichaam voorkomt. Ernstige neveneffecten
zijn dan ook nooit geconstateerd. De lichte neveneffecten die bij sommige mensen optreden, betreffen meestal overgevoeligheid van het maag-darmstelsel. In die gevallen gaat het doorgaans om misselijkheid en overtollig maagzuur. Minder vaak treden constipatie of juist diarree op. Over het algemeen kunnen misselijkheid en overtollig maagzuur voorkomen worden door de supplementen in te nemen met een of twee glazen water of door er iets bij te eten.
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 12 dec 2005, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#442311
Kijk! Dus toch een bijwering van Chondroitine! Nou ja, dat verklaard waarschijnlijk dan ook deze aanval van misselijkheid....
Door *wendy*
#442312
Kan ik hem dan maar niet beter gewoon wel alleen de Glucosamine geven zoals hij vorige week kreeg? ???

Bij Boy is het toch preventief......hij doet gewoon gezellig met onze Gandor mee ;D

Oja hij heeft de tablet door zijn eten heen gekregen, dit nog even ter info ;)
Laatst gewijzigd door *wendy* op ma 12 dec 2005, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#442327
pippy schreef: Kan ik hem dan maar niet beter gewoon wel alleen de Glucosamine geven zoals hij vorige week kreeg? ???

Bij Boy is het toch preventief......hij doet gewoon gezellig met onze Gandor mee ;D

Oja hij heeft de tablet door zijn eten heen gekregen, dit nog even ter info ;)
Als ik de uitleg van Corine (Carnibest) goed begrepen heb hoef je als je vers voert geen chondroitine te geven, dat zit nl. al voldoende in de voeding (botten) daarom geef ik Gitte tegenwoordig ook alleen nog maar glucosamine, maar ook daar ben ik voorzichtig mee met het geven (dus alleen door voldoende voer).
Door *wendy*
#442332
ok ,dank je voor de info.......zal ook eens bij Bibi informeren als ik heel gauw weer eten ga halen voor mijn hondjes ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door