Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Carlijn
#441418
Voor de zekerheid toch maar even vragen.
Ik heb vandaag fazantkarkassen gekocht, zien er nog goed bevleesd uit.
Volgens de poelier mocht ik dit absoluut niet aan de hond voeren, veel te scherp ???
Morris voer ik nu al zo'n 1,5 jaar via de barf methode en alles behalve beenderen kauwt hij lekker op. Mijn inziens moet fazant dan ook best kunnen, of vergis ik me hier in.

Groetjes, Carlijn
Door 202spots
#441422
Ik heb 1 keer 'n paar fazanten gekregen, en vond het dood eng om te geven...ik heb nog nooit zulke scherpe dunne botjes gezien.
Ik heb alles dus lekker in de vleesmolen gedraaid.
Door Bullekes
#441429
202Spots schreef: Ik heb 1 keer 'n paar fazanten gekregen, en vond het dood eng om te geven...ik heb nog nooit zulke scherpe dunne botjes gezien.
Ik heb alles dus lekker in de vleesmolen gedraaid.
doe je alles eerst nog in de vleesmolen dan?? of alleeen bij bepaalde vleesstukken en waarom doe jij dat??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#441445
Carlijn schreef: Voor de zekerheid toch maar even vragen.
Ik heb vandaag fazantkarkassen gekocht, zien er nog goed bevleesd uit.
Volgens de poelier mocht ik dit absoluut niet aan de hond voeren, veel te scherp ???
Morris voer ik nu al zo'n 1,5 jaar via de barf methode en alles behalve beenderen kauwt hij lekker op. Mijn inziens moet fazant dan ook best kunnen, of vergis ik me hier in.

Groetjes, Carlijn
Ik zou even kijken hoe je het bot vind , als je denkt dat je hond dat goed kan weg kauwen kun je het geven , denk je dat is te hard dan maal je het eerst.
Door 202spots
#441451
Bullekes schreef: doe je alles eerst nog in de vleesmolen dan?? of alleeen bij bepaalde vleesstukken en waarom doe jij dat??
Nee hoor,ik doe niet ALLES in de molen, maar die fazanten vond ik echt veel te scherpe dunne botjes hebben,en die vind ik dus eerlijk gezegd eng voor elke hond.
't Zelfde met kalkoen, ik vind ALLE kalkoen botten te hard en te scherp, dus die worden hier ook gemalen.
Fazant had ik maar 1 keer van 'n paar van vrienden gekregen die ze zelf hadden geschoten, maar kalkoen is hier vast onderdeel van de week menu, maar wel gemalen.
Ik maal de kalkoen omdat mijn honden alles zo groot mogelijk door willen slikken.... ook wel opzuigen genoemd :-\
en er word dus niet genoeg in kleinere stukken gekluift.
De gemalen kalkoen geeft ik trouwens bijna elke avond met de groentemix en s'morgens krijgen ze de botten van kip,eend,lam,geit,vis (en ik geeft af en toe ook vark) dat gaat allemaal zonder vleesmolen naar binnen, dus ze hebben genoeg botten om op te kluiven.
Door 202spots
#441454
sylvia schreef: Ik zou even kijken hoe je het bot vind , als je denkt dat je hond dat goed kan weg kauwen kun je het geven , denk je dat is te hard dan maal je het eerst.
Syll, ik denk dat je de hardheid van de bottten wel met kip kan vergelijken, maar vind de botjes echt heel scherp en heel dun.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#441469
202Spots schreef: Syll, ik denk dat je de hardheid van de bottten wel met kip kan vergelijken, maar vind de botjes echt heel scherp en heel dun.
Ja als je het niet vertrouwd dan malen, ik kan ze gerust geven aan mijn honden, die doen er heel veilig mee.....ze ruiken er aan en lopen in zijn achteruit weg ;D
Door 202spots
#441684
sylvia schreef: Ja als je het niet vertrouwd dan malen, ik kan ze gerust geven aan mijn honden, die doen er heel veilig mee.....ze ruiken er aan en lopen in zijn achteruit weg ;D
Stelletje verwende krengen!!! ;D ;D ;D
Door Carlijn
#441686
Ik zal eerste eens zo'n karkas laten ontdooien en dan eens kijken of en hoeveel scherpe botjes er aan zitten. Zo bevroren kan ik namelijk nog niets scherps vinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door