Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Annieke
#440744
Hé bah,

Luna is na de middagwandeling om drie uur ineens misselijk... Ze heeft nu al drie keer gespuugd, het is beige van kleur, gelei-achtig, heel kleverig zeg maar. Ik heb ook geen idee waardoor het komt. ???

Ze heeft vanochtend Smuldier compleet gegeten, maar daar lijkt 't me niet aan liggen...

Ik vond wel dat ze tijdens de wandeling erg vaak iets in haar bek had, op een gegeven moment zelfs een red-band rood met zwart dropje! Ze liet alles wel meteen los als ik er wat van zei, maar ik heb haar natuurlijk niet constant in het oog...

Wat zal ik doen? Vanavond rijst koken en dit aan haar geven? Of helpt dat niet tegen misselijkheid?

Kortom, hebben jullie tips/ideeën? ???
Laatst gewijzigd door Annieke op vr 09 dec 2005, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#440757
Okugest van VSM is een homeopatisch middel, ik kocht het bij de grotere drogist.
Je kan natuurljik ook even de DA bellen en vragen om Primperid o.i.d. tegen de misselijkheid.
Dat heb ik zelf altijd in huis, maar ik zou liever okugest geven omdat het homeopatisch is.
Hoe is het verder met haar, heeft ze koorts, is ze levendig?
Door Annieke
#441072
@Helen: dat zou het idd ook kunnen zijn ja... Onze westie heeft, blijkt nu, ook drie keer gespuugd vandaag. Al voordat hij had gegeten vanochtend.

We zijn gisteren met ze naar het bos geweest, daar heeft Luna ook nog flink in het water gespeeld. Kan dat ook nog een rol spelen?

Ze heeft tot nu toe geloof ik zo'n keer á 9, 10 gespuugd. Tijdens de laatste wandeling ook wat sputterend gepoept.

Ze is erg echt slap van, spuugt, slaapt, spuugt weer. Ze wil ook niets hebben, loopt heel langzaam, voetje voor voetje. Ze voelt niet warmer dan normaal, maar haar temperatuur hebben we (nog) niet opgenomen. Haar ogen staan wel al weer helderder dan vanmiddag, en haar neus loopt ook niet meer. Wij hebben besloten om haar tot morgenochtend niets meer te geven. Geen eten, geen water, om te kijken of haar maag dan tot rust komt. Sinds ze dus niets meer heeft gekregen heeft ze ook niet meer gespuugd.

Ik kijk ook nog ff in de andere topics. :)

Cedric, onze westie, gedraagt zich voor de rest wel normaal.
Door tieneke
#441077
Ik zou de hond zeker geen water onthouden als ze zoveel spuugt en dun poept,de kans op uitdroging is dan zeer aanwezig,beter wat gekookt rijstewater geven.
Door Annieke
#441316
Rijstewater daar zijn we vanochtend mee begonnen. Ze is de nacht gelukkig goed doorgekomen, heeft tot nu toe nog steeds niet gespuugd. We geven haar nu steeds kleine beetjes te drinken om te voorkomen dat ze van 'n waterbuik weer gaat spugen, en dat gaat goed.

Ze heeft alleen nog helemaal geen eetlust, iig de gekookte rijst hoeft ze niet. Hebben jullie nog andere ideeën om haar iets te laten eten of zal ik haar maar gewoon laten vasten?

Ze is alweer een stuk levendiger dan gisteren, en Cedric die is geloof ik ook klaar met spugen. Hij at z'n beetje rijst met smaak op! :)
Laatst gewijzigd door Annieke op za 10 dec 2005, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#441319
Laat haar maar even vasten.
Kippebouillon is ook prima trouwens, ze geeft ook aan dat ze geen trek heeft immers.
Als je haar weer wat geeft, start dan met hele kleine porties en geef haar vaak wat van.
Door Annieke
#442432
Nou, gisteren dus kippebouillon gemaakt voor madam. Ze lust 't niet. :-\

Ze heeft zaterdagavond een klein beetje brokjes gehad, dat at ze op. Zondagavond dus de kippebouillon, daar nam ze drie slokjes van en toen dacht ze; bah, hoef ik niet. Toen een gedroogde boterham geprobeerd, die ging er gelukkig wel in. Vanochtend dus weer brokjes geprobeerd, maar die laat ze toch weer staan.

Ze heeft dus, verdeeld over tweeëneenhalve dag twee hele kleine beetjes gegeten. ???

Wat zal ik nu doen? Haar beslissing om te vasten respecteren of toch nog iets anders proberen? Ze is verder bijna net zo levendig als ze was, buiten wil ze steeds spelen en ze slaapt al weer een stuk minder dan vrijdag en zaterdag. Het spugen lijkt ook helemaal over, gelukkig. :)
Door Mevroi Kruim
#442455
Honden kunnen makkelijk dagenlang zonder eten als ze maar genoeg drinken.
In zulke gevallen laat ik mijn honden altijd vasten totdat ze zelf weer wat willen.
Door Ike
#442461
't heerst denk ik, een virusje, Ike heeft al een paar dagen iets minder trek in eten en vanmorgen slappe ontalsting en wil niet eten, ben gelijk met okugest begonnen!
Door Annieke
#442589
Hmmm... ze heeft het kleine beetje brokjes wat ik vanmorgen in haar bak had gedaan toch opgegeten om een uur of drie. En met smaak geloof ik, want de bak werdt helemaal schoongelikt! Vanavond maar kijken wat ze met 't avondmaal doet. :)
Laatst gewijzigd door Annieke op ma 12 dec 2005, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door