Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Borke
#441186
Ik weet dat je homeopatische middelen in een schone mond moet geven en minimaal 30 minuten voor of na het eten.

Kan je ook 2 verschillende middelen tegelijk geven?
Ik zou eigenlijk denken van wel, maar wil het graag zeker weten.
Ik geef Borke nu Okugest voor maag/darmen (virusje?) en tegelijk een homeopatisch middel van de gedragstherapeut i.v.m. het vuurwerk.

Kan dat in een keer gegeven worden?
Door Lizzy
#441187
De meeste middelen kunnen echt probleemloos samen gebruikt worden. Nou zijn er wel wat middelen die beter niet met andere ingenomen kunnen worden en nou heb ik ergens een boek waar dat in staat alleen ik weet niet meer welke.... Wat voor middel geef je trouwens tegen vuurwerkproblemen?
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 10 dec 2005, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#441191
Lizzy schreef: Wat voor middel geef je trouwens tegen vuurwerkproblemen?
Nervoheel, 3 tasbletten per dag en 30 en 31 dec. waarschijnlijk 6, dat wordt nog even voor mij gecheckt. We zijn er begin december mee begonnen.

Ik doe er nu dus 3 dingen aan: gedragstherapie, homeopatisch medicijn en extra magnesium geven middels ompoenpitten. Al helpt het maar een beetje, dan is het de moeite al waard.
Door Borke
#441200
Lizzy schreef: Zit dit er in?

Acidum phosphoricum D 4, Ignatia D 4, Sepia D 4, Psoriasis-Nosode D 12, Kalium bromatum D 4, Zincum valerianum
Bijna goed, dit staat op de verpakking:

1 tablet van 301.5 mg bevat:
Phosphoricum acidum D4
Ignatia amara D4
Sepia officinalis D4 telkens 60 mg;
Kalium bromatum D4,
Zincum valeriancum D4 telkens 30 mg
andere bestanddelen (hulpstoffen) zijn lactose, magnesiumstearaat

ik snap niets van het bovenstaand met dat 'telkens' erbij maar heb dit letterlijk (hopelijk zonder spelfouten) overgenomen van de bijsluiter.
Door Lizzy
#441203
AstridStraver schreef: Bijna goed, dit staat op de verpakking:

1 tablet van 301.5 mg bevat:
Phosphoricum acidum D4
Ignatia amara D4
Sepia officinalis D4 telkens 60 mg;
Kalium bromatum D4,
Zincum valeriancum D4 telkens 30 mg
andere bestanddelen (hulpstoffen) zijn lactose, magnesiumstearaat

ik snap niets van het bovenstaand met dat 'telkens' erbij maar heb dit letterlijk (hopelijk zonder spelfouten) overgenomen van de bijsluiter.
Aha, OK. Ze hebben de psoriasis nosode eruit gegooid. Goed idee van Heel. Ik zie geen reden waarom je deze middelen niet samen zou kunnen gebruiken. Ik zou ze alleen niet tegelijkertijd ingeven. Laat er wat tijd tussen zitten, tussen inname van de middelen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door