Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#440467
Even een vraag ter info, maar weet nog niet wat ik er evt mee doe.

Een collega van mij is duivenmelker en een oom ook.
Nu vind ik het heel erg dat duiven die niet goed "functioneren" in de vliegsport de nek word omgedraaid.

Maar goed het word toch gedaan. Nu voelen jullie het waarschijnlijk al aankomen.

* Zijn die duiven geschikt als BARF product?
* Moeten deze duiven eerst nog ingevroren worden voor gebruikt?

* IEKKK evt zo in zijn geheel geven of moeten de veertjes (en/of andere dingen) er nog af???

Ik weet dat hij en mijn oom ze in de container gooien, dus als ik (of iemand) anders er iets aan heeft ::) vind ik het ook weer zonde (ohwwwwww wat klinkt dat rot zeg)

gr, wendy
Door Lizzy
#440469
Eerlijk gezegd vind ik het ook wel triest dat deze diertjes hun oude dagje niet mogen slijten... zo word je dan als duif afgedankt he... :(. Ik vind je vraag dan ook niet zo gek. Als ze op worden gegeten door de honden, hebben ze nog wat meer nut, als eindigen in de container.... De pest is alleen dat de meeste honden geen duif lusten. En ik heb zelf echt honden die niet zo nauwkeurig zijn met wat ze eten, maar duif? Dat vreten ze dus echt NIET. Maar ja, je kunt het proberen natuurlijk. Ik zou ze zelf 14 dagen invriezen. Eventuele parasieten zijn er dan wel geweest. Ik zou zelf wel even checken of de vogels geen medicijnen hebben gekregen. Als je de duiven zelf laat plukken door de honden: dan moet je dus wel rekenen op een enorme bende.... Als je dat niet wil, dan zul ze zelf moeten plukken of laten plukken....
Door henneke
#441066
voor het geval je de duifjes zelf wil gaan plukken hier een tip van een ervaren duivenplukker , je neemt een emmer water doet keukenhandschoenen aan en plukt tegen de groei richting in ( dus richting kop ) de geplukte veren dompel je onder in de emmer dat scheelt je een hoop troep .
trouwens ik heb voor niets geplukt mijn hond moest er van kotsen zo smerig vond hij het :-X
Door conleeuw
#441068
henneke schreef: voor het geval je de duifjes zelf wil gaan plukken hier een tip van een ervaren duivenplukker , je neemt een emmer water doet keukenhandschoenen aan en plukt tegen de groei richting in ( dus richting kop ) de geplukte veren dompel je onder in de emmer dat scheelt je een hoop troep .
trouwens ik heb voor niets geplukt mijn hond moest er van kotsen zo smerig vond hij het :-X
;D je kan ook de gevederde duifje in heet/kook water effe onderdompelen, niet te lang, dan laten de veren makkelijker los en natte veren maken ook minder troep. Nou moet ik er niet aan denken dat ik dagelijks duif moet plukken, maar voor een keertje is het wel te doen toch ;D
Door Thunder
#441124
Wendy,als ze al probleem maken over konijn,reken er dan maar niet al te hard op dat ze duif wel lusten!! ;D
Door *wendy*
#441976
Thunder schreef: Wendy,als ze al probleem maken over konijn,reken er dan maar niet al te hard op dat ze duif wel lusten!! ;D
haha ok, geen duif dan.........dan probeer ik het niet eens :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door