Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#440301
Hallo,
Onze Siamees heeft nu inmiddels al ander halve kilo aan gewicht verloren.
Je gaat het nu dus ook steeds meer zien.
Ik weet niet of het begonnen is met BARF, we zijn daar een week geleden mee begonnen.
Ik denk dat het daarvoor al begon.
We geven ze alles wat ze moeten hebben en ze vinden het heerlijk. Dus ze krijgen meer dan genoeg binnen.
We zijn ze nu voor de zekerheid maar aan het ontwurmen, maar ik vroeg me gewoon af of dit misschien wel een reaktie kan zijn op het Barf diet?
Door Femke
#440368
dieren die langere tijd brok hebben gegeten kunnen in het begin op versvlees wat vermageren. Dat komt omdat hij moet wennen aan de omschakeling tussen koolhydraatvertering en vetvertering.

Het zal na verloop van tijd vanzelf in balans raken........
Door bowie
#440633
Zweedse Barfreak schreef: Hallo,
Onze Siamees heeft nu inmiddels al ander halve kilo aan gewicht verloren.
Je gaat het nu dus ook steeds meer zien.
Ik weet niet of het begonnen is met BARF, we zijn daar een week geleden mee begonnen.
Ik denk dat het daarvoor al begon.
We geven ze alles wat ze moeten hebben en ze vinden het heerlijk. Dus ze krijgen meer dan genoeg binnen.
We zijn ze nu voor de zekerheid maar aan het ontwurmen, maar ik vroeg me gewoon af of dit misschien wel een reaktie kan zijn op het Barf diet?
Dat is een heleboel kan nooit goed zijn :-\
Door Maris
#441167
Ik vind ander halve kilo voor in 1 week wel heel erg veel. Want ze eet nog wel gewoon goed? Anders zou ik er zeker even naar laten kijken
Door James
#443773
Ik zou zeker even naar een dierenarts gaan. Vermageren kan door veel dingen veroorzaakt worden. Het meest simpele is volgens mij inderdaad wormen.

Die van mij is ook een tijdje wat magerder geweest en begon de laatste tijd heeel erg in te vallen. Ik was al eens naar de dierenarts geweest, maar omdat mijn kat toen nog niet over de 10 jaar was (dacht ik) hebben ze niet getest of het de schildklier zou kunnen zijn.

Nu hij echt heel erg mager werd zijn ze dat toch maar eens gaan doen en ja hoor... schildklierprobleem. Nadeel van lang lopen met een te hard werkende schildklier is dat het hart ook overuren moet draaien en ze er behoorlijke gevolgen aan over kunnen houden. Veel katten krijgen het aan hun schildklier, ik heb er zelf dus 2....

Even een bezoekje DA lijkt me dus niet overbodig...
#443781
Ik vergat even een klein maar belangrijk detail tevermelden.

We hebben twee siamesen en de ene is een poes.
Zei was nu voor het eerst loops.
We willen hun beide fokken, maar niet meteen de eerste keer. Hij kreeg vandaag door dat haar loopsheid dus aardig over is en begon als een kanon te eten.

We zijn vandaag ook met beide bij de dierenarts geweest. Ze zijn allebei geheel gezond bevonden.
We laten ze beide testen want we krijgen binnenkort dus een nieuwe viervoeter in huis. Jawel! we gaan een foreign white importeren vanuit Engeland.

Afijn het schint dus heel 'normaal' te zijn dat de kater minder eet en meer gewicht verliet door alle stress en hitsigheid.
Dom dat ik daar dus even niet bij stil stond. Maar bedankt voor de tips!
Door James
#443784
Die van ons werd ook gezond verklaard... Het enge daarvan is dat je het soms te lang aan blijft kijken. Hou in je gedachte dat als het wat langer aanhoudt, dat je toch even het bloed laat onderzoeken. Is op zich niet eens zo duur, maar kan later een hoop ellende schelen.

Maar hoop dat het dat is en dat ie weer snel aankomt!
Door Maris
#443816
James schreef: Ik zou zeker even naar een dierenarts gaan. Vermageren kan door veel dingen veroorzaakt worden. Het meest simpele is volgens mij inderdaad wormen.

Die van mij is ook een tijdje wat magerder geweest en begon de laatste tijd heeel erg in te vallen. Ik was al eens naar de dierenarts geweest, maar omdat mijn kat toen nog niet over de 10 jaar was (dacht ik) hebben ze niet getest of het de schildklier zou kunnen zijn.

Nu hij echt heel erg mager werd zijn ze dat toch maar eens gaan doen en ja hoor... schildklierprobleem. Nadeel van lang lopen met een te hard werkende schildklier is dat het hart ook overuren moet draaien en ze er behoorlijke gevolgen aan over kunnen houden. Veel katten krijgen het aan hun schildklier, ik heb er zelf dus 2....

Even een bezoekje DA lijkt me dus niet overbodig...

Ik ben blij dat het niets ernstigs is. En ik hoop dat ze snel weer een beetje op gewicht komt.
#703201
Hallo Allemaal,

Ik ben weer terug, kon een lange tijd niet inloggen, lang verhaal, maar ik ben er weer.
Het is al een hele tijd geleden, maar wilde toch even laten weten dat hij helemaal gezond is!
Is al twee keer pappa geworden! Schitterende kittens! voor foto's zijn jullie natuurlijk welkom op onze website!http://www.siamese.se
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door