Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#440079
Vandaag bij de DA geweest, want Flynn zijn borst zat onder de korsten en nu begon het ook al op andere plekken te komen. Volgens de DA heeft hij Pyodermie.
Pillen gekregen (cefaseptin forte) en shampoo (etiderm).
Hij liet foto's zien en de hond kan er allemaal kale plekken van krijgen, waar de korsten komen gaat het haar weg :-\.
Weten jullie hoe hij dit opgelopen kan hebben en kan ik hem nog iets anders geven op homeopatisch gebied?

In het boek stond dat 40 % van de gevallen te maken heeft met een allergie. Hij staat al zijn hele leven op energique en twee dagen maak ik zelf klaar.
Het enige wat ik me kan herinneren wat ik nieuw gegeven heb is visolie i.p.v. lijnzaadolie.

Heben jullie wel eens gehoord dat er honden zijn die allergies zijn van visolie?

Het hoeft natuurlijk geen allergie te zijn, maar je gaat toch wel gelijk denken wat heb ik anders gedaan.

Ik hoop niet dat hij kale plekken krijgt want dan kan ik de shows voorlopig wel vergeten.
Ik was al eerder met dit probleem bij de DA geweest en toen kreeg ik pillen mee voor 1 week, de plekken waren toen weg dacht ik, maar waarschijnlijk heeft er toch nog 1 of 2 gezeten en die zijn zich nu weer aan het uitbreiden. Nu moet ik de pillen 4 weken geven, hopelijk ben ik er dan helemaal van af, balen hoor :'(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#440135
Het kan natuurlijk altijd dat je hond ergens allergies voor is wat hele volksstammen dagelijks aan hun honden geven. Stop een flinke tijd met de visolie als je denkt dat het daarvan is en kijk het even aan.
Door Lizzy
#440145
Ik zit hier in een boek van Ackerman te lezen en er bestaan volgens hem sowieso al vier verschillende soorten Pyodermie.

*Superficial
*Intermediate
*Deep pyodermie
*Atypical

Volgens mij zijn het alle vier bacteriele huidinfecties.

Zelfs Juvenile Pyoderma is een pyodermie-aandoening, je weet wel, hetzelfde als wat de Pyrs Anak had. Zie daarvoor: http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-pukkels.htm

Zijn het puisten of korsten? Hoe oud is Flynn?

Volgens mij moet je aan het afweer van de hond gaan werken en ik weet niet of je direct aan een voedselallergie moet denken.... Het kAn een allergie zijn, maar volgens mij hoeft dat dus niet. Veelal is in ieder geval een AB nodig. Ik geloof dat ik zeker ook naar een holistisch/homeopathisch DA zou gaan om aan zijn afweer te werken. En, ik denk dat er naar de primaire oorzaak gezocht moet worden... En dat kan volgens mij een ingewikkeld proces zijn. Allereerst in ieder geval maar even geen visolie meer geven....
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 08 dec 2005, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#440620
Pyodermie wil alleen maar zeggen dat er een bacteriele huidontsteking is. Het zegt niets over de oorzaak. Dat kan van alles zijn wat huidproblemen geeft.
Door Red_Hunter
#440637
Lizzy schreef:

Zijn het puisten of korsten? Hoe oud is Flynn?

Het begint met kleine pukkeltjes en daarna worden het korsten.

Volgens mij is Cefaseptin forte een soort antibioticum, er staat in de beschrijving dat het een reserve antibioticum is, speciaal voor huidinfecties.
Vorige keer was het binnen een week voor het grootste gedeelte verdwenen met dit geneesmiddel, nu moet ik het gewoon langer gebruiken en niet stoppen voor de laatste plek weg is, dat was waarschijnlijk de fout van de vorige keer dat er toch wat is blijven zitten zonder dat ik er erg in had.

Wat kan ik hem het beste geven voor een betere weerstand??
Moet ik dan probiotics geven?

Ik denk ook nog niet zeker aan een allergie, alleen stond in het boek dat het in 40 % van de gevallen een allergie kan zijn, dan ga je toch voor de zekerheid even zoeken, vandaar.

Bedankt voor de inlichtingen.

Groetjes Trudie

Oh ja, Flynn is 2,5 jaar oud.
Door Red_Hunter
#440640
Hitam schreef: Pyodermie wil alleen maar zeggen dat er een bacteriele huidontsteking is. Het zegt niets over de oorzaak. Dat kan van alles zijn wat huidproblemen geeft.
Ja, ik heb op internet zelfs gezien dat het ook aan de schildklier kan liggen, dat hoop ik dus van niet. :-\

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Binno
#440665
Red_Hunter schreef: Volgens mij is Cefaseptin forte een soort antibioticum, er staat in de beschrijving dat het een reserve antibioticum is, speciaal voor huidinfecties.
Dit middel hebben we voor Binno ook gekregen bij een uit de hand gelopen bacteriële infectie. De oorzaak is toen niet achterhaald, waarschijnlijk een klein wondje (kan door vanalles geweestzijn, insectenbeet, allergische reactie, iets anders...) dat door jeuk en krabben steeds verder is gaan ontsteken.
Dat werden toen echt heel grote vochtige ontstoken aaneengesloten plekken (dus niet op verschillende plaatsen)en ze had ook koorts.
Cefaseptin is natuurlijk een chemisch goedje, maar het heeft wel prima geholpen toen. De plekken zijn mooi genezen en het haar is bijna overal teruggegroeid, behalve een klein plekje onder haar kin zie je er niks meer van.
Ze heeft er nadien ook nooit meer last van gehad.
Ik zou op dit moment zeker probiotica bijgeven, antibiotica is nu niet bepaald vriendelijk voor de darmflora. :-\
Door nikèdog2000
#440688
nou dat is ook toevallig
ik heb hier 1 cavaliertje die heeft dat ook
en ik dacht presies het zelfde
dat het van de visolie kwam
weet iemand hoe lang dat door werkt als je gestopt bent met visolie ?
hoe lang moet je wachten tot het weer uit het lichaam is?
nikèdog2000
Door Red_Hunter
#440816
nikèdog2000 schreef: nou dat is ook toevallig
ik heb hier 1 cavaliertje die heeft dat ook
en ik dacht presies het zelfde
dat het van de visolie kwam
weet iemand hoe lang dat door werkt als je gestopt bent met visolie ?
hoe lang moet je wachten tot het weer uit het lichaam is?
nikèdog2000
Wat grappig, nou niet echt natuurlijk, maar wel toevallig.
Hopelijk zijn we er in korte ijd weer van af.

Groetjes Trudie
Door Red_Hunter
#440818
Binno schreef: Dit middel hebben we voor Binno ook gekregen bij een uit de hand gelopen bacteriële infectie. De oorzaak is toen niet achterhaald, waarschijnlijk een klein wondje (kan door vanalles geweestzijn, insectenbeet, allergische reactie, iets anders...) dat door jeuk en krabben steeds verder is gaan ontsteken.
Ik had eerst ook een vermoeden dat het van een struik of plant kon zijn waar hij doorheen gelopen had.
Hij was ook ongeveer in die tijd dwars door de bladeren van het groot hoefblad gelopen, echt een hele dikke bos bladeren, daar heb ik ook een tijdje aan zitten denken.
Ach we zullen wel nooit de oorzaak achterhalen als het maar over gaat.
Morgen gaan we hem wassen met de speciale shampoo.

Weet jij trouwens hoe lang hij die pillen heeft moeten slikken bij jou????

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Binno
#440831
Red_Hunter schreef: Weet jij trouwens hoe lang hij die pillen heeft moeten slikken bij jou????
Binno had in de kliniek al een AB-spuit gekregen en moest dan (als ik het goed onthouden heb) 15 dagen Cefaseptine slikken.
En wassen met Isobetadineshampoo, gelukkig heeft ze in bad gaan altijd wel erg leuk gevonden...
Succes en beterschap voor Flynn! ;)
Door ikke
#441256
Onze hond heeft het ook.
Ben er al vanaf Mei mee bezig. Schildkliertest laten doen maar daar is niets mee aan de hand (33)
Afkrabsels laten maken , kunnen ze ook niets in vinden
Diverse AB kuren gehad en als het uitgewerkt is komt het weer.
Smeren met Hydrocortiderm ook geen resultaat.

Ben begonnen om de hond 2 maal per dag te controleren op plekken en deze dan aan smeren met Betadine Jodium tinctuur.
Binnen een paar dagen zijn de plekjes weg.

Sinds drie weken ook gestopt met alle rundvlees, kippenvlees etc en daarvoor in de plaats eend, kalkoen en dergelijke gaan geven en gestopt met visolie.
Het ziet er momenteel gunstig uit.

Als het terugkomt dan gaan we naar een Dermatoloog (Dierenkliniek Wilhelminaoord) om te kijken wat ze er daar van vinden)
Door Red_Hunter
#441333
Anna2 schreef: Onze hond heeft het ook.
Ben er al vanaf Mei mee bezig. Schildkliertest laten doen maar daar is niets mee aan de hand (33)
Afkrabsels laten maken , kunnen ze ook niets in vinden
Diverse AB kuren gehad en als het uitgewerkt is komt het weer.
Smeren met Hydrocortiderm ook geen resultaat.

Ben begonnen om de hond 2 maal per dag te controleren op plekken en deze dan aan smeren met Betadine Jodium tinctuur.
Binnen een paar dagen zijn de plekjes weg.

Sinds drie weken ook gestopt met alle rundvlees, kippenvlees etc en daarvoor in de plaats eend, kalkoen en dergelijke gaan geven en gestopt met visolie.
Het ziet er momenteel gunstig uit.

Als het terugkomt dan gaan we naar een Dermatoloog (Dierenkliniek Wilhelminaoord) om te kijken wat ze er daar van vinden)


Bah wat vervelend, hopelijk ben ik na deze kuur er wel van af.
Ik heb gewoon geen geduld om te wachten op resultaat.
Van mij mag het vandag al weg zijn, heb al ingeschreven voor een clubmatch in januari.

Groetjes Trudie
Door judith1967
#441364
Cairo heeft daar ook last van gehad.Heel lang geleden,hoor.Hij heeft nu nergens last meer van.Naar de d.a. geweest en ook Hydrocortiderm mee gekregen.Ook AB kuur.
Ben toen naar een voedingsdeskundige geweest, en die had het over een allergie voor appels ???
Nou ja het kon,ik geloofde het niet echt,maar het kon,nietwaar. ::)
Overgegaan op dieetbrok.Op basis van vis.Mocht mijn hond alleen nog maar een komkommer geven als tussendoor.(cairo at vroeger wel heel veel buffelhuidkluiven :-[)

Het is bij hem overgegaan,ik weet nou nog niet waar het door veroorzaakkt is.Appels niet,buffelhuidkluiven ook niet.(die krijgt ie tegenwoordig ook niet meer)

Ik hoop dat het gauw weer overgaat bij je hond.
Laatst gewijzigd door judith1967 op za 10 dec 2005, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door