Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#439925
zoals Tarek verhaart op het moment.Het lijkt wel of ik 5 honden heb die constant heen en weer lopen of alsof ik hem binnen borstel ;D
Vorig week al bij Tannetje geweest voor zijn ogen die echt wel wat rood zijn en waar taai groen slijm in zit.
Tannetje dacht toch aan de verandering van voer.
Nou volgens mij heb ik een verlate ontgiftings reactie :o
Hij ziet nu ineens weer grijs(vettig), in plaats van het glimmende zwart, boven op zijn rug zoals hij er ook uitzag toen hij nog cavom kreeg.
Dus: vieze ogen,verharen als een idioot en grijs.

FF borage bijgeven?
Door Laura2004
#439939
Komt het niet gewoon doordat de temperatuursverschillen tussen binnen en buiten weer heel groot zijn, omdat thuis de verwarming aan staat. Kai van mij heeft sinds de verwarming weer hoog staat, echt heel erge last van roos en zijn vacht is ook vettig en het glimt niet zoals altijd. Ik weet bij Kai bijna zeker dat dit door de verwarming komt (wij hebben ook vloerverwarming).
Ik geef Kai wat extra visolie. Wat is borage eigenlijk?
Door Laura2004
#439941
Dat van die vieze ogen heb ik trouwens geen verklaring voor, maar ik weet wel dat ze hier in huis ook al twee weken last hebben van vieze ogen.
Door Lizzy
#440027
Tarek schreef: zoals Tarek verhaart op het moment.Het lijkt wel of ik 5 honden heb die constant heen en weer lopen of alsof ik hem binnen borstel ;D
Vorig week al bij Tannetje geweest voor zijn ogen die echt wel wat rood zijn en waar taai groen slijm in zit.
Tannetje dacht toch aan de verandering van voer.
Nou volgens mij heb ik een verlate ontgiftings reactie :o
Hij ziet nu ineens weer grijs(vettig), in plaats van het glimmende zwart, boven op zijn rug zoals hij er ook uitzag toen hij nog cavom kreeg.
Dus: vieze ogen,verharen als een idioot en grijs.

FF borage bijgeven?
Je voert zelf samengesteld, toch? Hoe lang nu al? Je kunt wat vis+borage-olie extra geven maar misschien is een groene leem kuur niet verkeerd?
Door Tarek
#440044
Vanaf 4 Oktober helemaal barf.
Een leem kuur heb ik 2 weken gegeven en dat is nu zo'n 3 weken geleden.
Visolie krijgen ze al vanaf het begin,zo'n 4 maal p/wk.
En borage capsules heb ik al 1 potje van op. twee weken geleden was het op dus gestopt en nu weer nieuwe borage capsules en deze week weer begonnen.
Ben deze week ook weer begonnen met groene leem. 8)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#440120
Maar moet je bij een hond van dit gewicht niet heel veel capsules borageolie geven wil je enig effect hebben?
Ik heb het Boef een tijdje gegeven en dan bestelde ik borageolie in flesjes. Ik gaf dan 3ml per dag voor een hond van 30 kg. Moet je eens kijken hoeveel capsules je dan zou moeten geven.
Door Lizzy
#440426
Ik denk dat het best wel eens te maken kan hebben met de overgang naar dit voer. Bij sommige honden duurt het wat langer. Maar op zich moet het ook op een gegeven moment zonder kunst en vliegwerk over gaan. Je kunt best wat groenen leem + borage olie geven en even de verhaarperiode afwachten en als het dan niet over gaat, dan moet je misschien wederom kritisch naar je menu gaan kijken?
Door Tarek
#440430
Lizzy schreef: Ik denk dat het best wel eens te maken kan hebben met de overgang naar dit voer. Bij sommige honden duurt het wat langer. Maar op zich moet het ook op een gegeven moment zonder kunst en vliegwerk over gaan. Je kunt best wat groenen leem + borage olie geven en even de verhaarperiode afwachten en als het dan niet over gaat, dan moet je misschien wederom kritisch naar je menu gaan kijken?
Dat houdt ik dan nog maar ff vol.De Borage capsules zijn trouwens 1000mg en voor mensen 1 p/dg, dus ik geef er 1 om de dag.

En denk je dat hij eventueel allergies zou kunnen zijn,omdat je het menu noemt?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#440480
Tarek schreef: Dat houdt ik dan nog maar ff vol.De Borage capsules zijn trouwens 1000mg en voor mensen 1 p/dg, dus ik geef er 1 om de dag.

En denk je dat hij eventueel allergies zou kunnen zijn,omdat je het menu noemt?
Onze olie-expert Paul adviseerde bij probleemgevallen 1 ml borageolie per 10 kg hond per dag te geven. Ik gaf mijn 30 kg zware hond dus 3 ml per dag. Capsules van 1000mg zijn inderdaad vrij groot, maar het komt er nu nog altijd op neer dat je maar 1ml per 2 dagen geeft. ;)
Door Tarek
#440487
Sonja schreef: Onze olie-expert Paul adviseerde bij probleemgevallen 1 ml borageolie per 10 kg hond per dag te geven. Ik gaf mijn 30 kg zware hond dus 3 ml per dag. Capsules van 1000mg zijn inderdaad vrij groot, maar het komt er nu nog altijd op neer dat je maar 1ml per 2 dagen geeft. ;)
Oh,ok.
Maar omdat op de verpakking stond dat je de dosering niet moet overschrijden,dacht ik dus de helft te nemen van wat voor mensen aangeraden wordt.
Misschien doordat er ook nog gla 240 mg en LA 360mg in zit ? ???
Gebruikersavatar
Door Sonja
#440531
Tarek schreef: Oh,ok.
Maar omdat op de verpakking stond dat je de dosering niet moet overschrijden,dacht ik dus de helft te nemen van wat voor mensen aangeraden wordt.
Misschien doordat er ook nog gla 240 mg en LA 360mg in zit ? ???
Nee, dat zit gewoon in borageolie. Ik denk eigenlijk dat ze dat zeggen om te voorkomen dat je er van aan de diarree zou gaan. Ik heb de hoeveelheid destijds ook langzaam opgevoerd bij Boef en toen ging het goed.
Door Tarek
#440541
Hoe is het bij de anderen?
Is het echt verhaartijd?
Stomme vraag misschien maar ik heb geen idee,want voordat ik ging barfen verhaarde hij constant.Toen ik ging barfen stopte dat gelijk of was nihil, en nu vliegen de haren eraf :o

En thnx Sonja ;)
Laatst gewijzigd door Tarek op vr 09 dec 2005, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door