Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#439788
Sinds enkele weken heeft Jamie last van wagenziekte. We gaan bijna dagelijks met de auto weg om ergens te gaan wandelen. Zelfs bij hele korte stukjes rijden (5 min) zit hij bij aankomst op de plek van bestemming vreselijk te kwijlen achterin. Wanneer hij uit de auto is, is het ook zo over.
We hebben hem uit Limburg opgehaalt, dus heeft hij 2,5 uur in de auto gezeten, voorin tussen de voeten, 1 keer gespuugt en verder lekker liggen slapen. De keren erna dat we met de auto weggingen, hebben we hem met Tara achterin de kofferbak(hoedenplank er uit dan kunnen we ze gewoon zien en kunnen zij ons zien) gedaan, dat is de plek waar ze in de auto horen, dus daar moest Jamie gelijk maar aan wennen.
De eerste week zat hij te blaffen en janken achterin, we hebben het advies gekregen dat te negeren, en dat hebben we gedaan. Na een dikke week hield dat op en ging hij gelijk liggen wanneer we hem achterin zette. En toen is het zware kwijlen begonnen. Er is verder niets naars gebeurt in de auto, waarvan hij geschrokken kan zijn.
Op kleine stukjes, korter dan en half uur, is het alleen heel erg kwijlen, bij langere stukken, begint hij wel te spugen. Nu stoppen we op langere ritten na 20 minuten, lopen even een rondje, en dan gaan we weer verder. Dan blijft het bij kwijlen.
Nou vind ik het erg vervelend voor jamie dat hij steeds zo beroerd word in de auto, want we gaan zeker 5 keer per week met de auto weg, meestal om ergens te gaan wandelen, soms om naar de hondenschool te gaan of op visite. Maar dus meestal om leuke dingen te gaan doen.
Nu ben ik al bij verschillende mensen aan het rondvragen en op internet an het lezen, maar ik krijg verschillende adviezen, en weet eigenlijk niet wat het verstandigste is.
Advies 1: Gewoon negeren, naar de auto lopen, erin zetten en verder geen aandacht aan besteden(dan maak je er alleen maar iets bijzonders van en bevestig je z'n angst en zal het nooit overgaan), wat we nu steeds doen, maar wat nog niet echt helpt, of;
Advies 2: Heel langzaam opbouwen, in de auto gaan zitten, met alleen draaiende motor, eten geven in de auto, spelen in de auto, kleine stukje rijden, enz. kortom, veel aandacht aan de auto besteden en hem geruststellen (das dan toch bevestigen van de angst, en hij rijd al aardig wat weekjes mee in de auto en er is niks engs gebeurt, en Tara ligt ook rustig te slapen achterin.)
Advies 3: Middel tegen reisziekte geven ::) Kan toch nooit gezond zijn als hij het zo vaak in de week zal krijgen.

Wat zijn jullie ervaringen met wagenziekte bij jonge honden of wat lijkt jullie verstandig.
Door Ike
#439805
Heb hier met Ike geen problemen mee gehad, wel met onze vorige hond, die hebben we (toen ze een jaar was) uit het asiel gehaald, werd verteld dat ze wel wat angstig was, nou...een van de ängsten was de auto, hebben haar vanaf het begin mee genomen in de auto en heeft menig maal gespuugd , we hebben haar toen geen voer meer gegeven als we met de auto weg gingen (vlak van te voren dan he), korte stukjes wennen idd, maar dat heb je al gedaan, het is bij die hond in ieder geval toen overgegaan al heeft ze als we met de auto weggingen altijd rechtop gezeten, ging nooit liggen uit zichzelf, ook op lange afstanden niet of ze moest er bijna bij neervallen maar ze was wel rustig en spoog niet meer, zou je anders niet iets homeopatsch kunnen proberen?
Door geer
#439811
Gember schijnt te werken tegen misselijkheid...en dan zou ik het combineren met iets als Prodier Reisziekte, van VSM... : http://www.gezonddier.nl (kijk bij producten en dan bij producten van VSM) En dan heeeel langzaam proberen op te bouwen :)
Laatst gewijzigd door geer op do 08 dec 2005, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#439833
Klinkt als behoorlijke stress. Dus iets dat je heel langzaam moet proberen te veranderen.
En idd gember, poeder of gemalen verse, schijnt heel goed te helpen. En werkt ook nog ontstekingsremmend ;D
Door amber13
#439834
Kan die Prodier Reisziekte eigenlijk al wel voor Jamie, hij word morgen 4 maanden. Of valt hij dan onder de dosering tot 14 kilo (hij weegt nu ruim 9 kilo). En hoe vaak per week mag ik zoiets geven?

Langzaam opbouwen wil ik op zich wel, maar het probleem is een beetje dat ik hier in de buurt momenteel niet fijn wandelen is. er heeft een of andere idioot gif gestrooid, 8 honden zijn al ziek geworden, 2 overleden! Dus ik durf hier in de buurt niet meer rustig de honden los te laten en uitgebreid te laten snuffelen, vooral Jamie niet, maar de hele dag kort aan de lijn lopen, vind ik ook niks, vandaar dat we veel met de auto weg gaan.

Weet je toevallig ook een link naar meer info over gember bij honden?
Door Madame
#440037
Ook ik heb een pup, inmiddels is hij 10 mnd die wagen ziekte had. Verschrikkelijk, had het ook nog nooit meegemaakt. Heel erg kwijlen en overgeven. Als ik hem geen of een beetje eten gaf was het nog erger.
Je probeert van alles.
Op advies van een vriendin ben ik hem Okugest gaan geven. Ik gaf hem dus gewoon zijn maaltijd. Wachtte dan even, dan een tabletje en na een uurtje konden we weg. Dat heeft bij hem dus heel goed geholpen.
Ik weet alleen niet of je hem dit dagelijks zou mogen geven, maar daar kan vast wel iemand hier je een antwoord op geven.
Door Lizzy
#440045
Okugest van VSM bevat:
Okoubaka aubrevillei D3 50 mg, Arsenicum album D12 25 mg, Carbo vegetabilis D6 25 mg, Croton tiglium D6 25 mg, Veratrum album D12 25 mg, tabletmassa ad 250 mg.

Prodier reisziekte van VSM bevat:
Ipecacuanha D6, Apomorphinum muriaticum D6, Cocculus D4, Petroleum D6, Tabacum D6; aa p.alcoholgehalte 20% (v/v).

Okugest mag je best iedere dag geven maar ik zou zelf kiezen voor Prodier reisziekte.

Als je nou gember-capsules koopt: die zijn makkelijker naar binnen te krijgen bij de hond. Als je bijv. de capsules van Vitotaal neemt, dan kun je best 2 keer per dag 1 capsule geven.

Ik weet niet of je rookt in de auto? Niet meer doen! Dat kan reisziekte bevorderen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 08 dec 2005, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Steph
#440112
Mijn witte herder was ook heel wagenziek toen ze pup was. Wij hadden haar uit Nederland gehaald en was de eerste keer bijna 4 uur rijden. Wij hebben in het begin gewoon eens gespeeld in de auto, wat eten gegeven,...dan eens met de motor aan enz... Na 4 maanden vond ze de auto het leukste wat er is. Misschien in heel kleine stapjes proberen.
Door Red_Hunter
#440117
Achterin worden ze ook sneller wagenziek. Van de fokker kreeg ik het advies de hond voorin bij het voeteneind te nemen, op de grond dus. Nergens last van gehad.
Is wel lastig als je alleen rijdt, misschien een bench op de grond???.
Achterin worden ze sneller wagenziek omdat het daar meer hobbelt en op de grond kunnen ze ook niet naar buiten kijken.

Een andere tip die ik wel eens gehoord heb, is een rubberbandje achter je auto, mischien wel eens gezien, zo'n klein rubberbandje die over de grond sleept??

Groetjes Trudie
Door amber13
#441215
Inmiddels heb ik de Prodier reisziekte besteld, maar dit duurt helaas even voordat het bezorgd word.

Vanmiddag moeten we weer een lang stuk in de auto, ruim 50 min. Nou stop ik tussendoor wel even,maar zal ik hem voor vanmiddag dan even Okugest kunnen geven? Jamie heeft dit nog niet eerder gehad.
Die gembercapsules moeten zeker eerst een paar dagen gebruikt worden voor het werkt? Of zal dat ook al kunnen voor vanmiddag?

We roken trouwens wel eens in de auto, maar nooit als de honden er bij in zitten, en we hebben altijd het raam een stuk open zodat de rook niet blijft hangen. Zal Jamie daar dan ook nog last van kunnen hebben?

Voorin vervoeren word denk ik een beetje lastig, ik zit alleen in de auto en z'n bench is maatje Bouvier, dus die past niet voor de voorstoel en los voorin is een beetje te gevaarlijk.

Aan een rubber achter de auto heb ik ook we gedacht, maar voor mensen helpt het volgens mij weinig, dus of het dan voor honden wel helpt??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door