Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Robert Koncarevic
#421873
Ik heb een tijd geleden de onderzoeken gelezen over Vitamine C en HD.

In het ene onderzoek wordt Esther C genoemd terwijl in het andere Ascorbate Mineral C van Now wordt genoemd. Het verschil is zelfs te vinden in de vertaling. In de originele versie wordt er gesproken over Esther C en in de vertaling over polyascorbate met daaronder de aanprijzing van Ascorbate Mineral C van het mer NOW.

Wat denken jullie over het hierbovengenoemde verschil?

Welke vitamine C geven jullie?


P.S. Sari krijgt nu de Ascorbate Mineral C van Now.
Laatst gewijzigd door Robert Koncarevic op ma 14 nov 2005, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#422211
Ik geef ook Ascorbate mineral C. Ik geef Kuma 1000mg per dag. Heb haar tijdens de groeipijn een maand lang 1500mg per dag gegeven en dat ging ook prima. Ik denk dat als ik vit C aan een hond met hd zou geven ik de dosering nog heel veel hoger zou maken. Een hond als Sari die 60 kg weegt zou ik meer geven dan 2000mg.

(PS Angelique, hij is weer leverbaar he de ascorbate mineral C! Hoorde ik vorige week.)
Door Jaymeg
#435982
Begrijp ik hieruit dat ik het helemaal verkeerd doe met de gewone vitamine C van het kruidvat?

Ik geef dezelfde vitamine C als ik zelf gebruik. Mag dat niet of heeft dat geen effect?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#437554
[quote="Jaymeg"]
Begrijp ik hieruit dat ik het helemaal verkeerd doe met de gewone vitamine C van het kruidvat?

Ik geef dezelfde vitamine C als ik zelf gebruik. Mag dat niet of heeft dat geen effect?


[/quote]

Het ligt er aan met welk doel je Vit. C geeft, geef je het om HD te voorkomen dan wordt de niet-zure vit. C bedoeld zoals bv. Ascorbate Mineral C van Now.
Geef je vit.C met als doel de urine aan te zuren ter voorkoming/genezing van blaasontsteking of puspiemels dan heb je een zure vit. C nodig.
Door lyadeh
#439807
Hoeveel zure vitamine C mag een hond van 32 kilo om van zijn "puspiemel" verlost te worden?
Door jon
#451284
Geen idee maar Lhaki ( nu 8 kg)krijgt een kwart van 1000 mg per dag.
Laatst gewijzigd door jon op za 24 dec 2005, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door