Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Netty
#438933
ik heb Tof een dik jaar geleden hier in Nederland de tanden schoon laten maken.
in Maleisie zat er weer een dikke laag drek op, en ik heb het toen daar laten doen, daar zijn de tanden en kiezen ook gepolijst, dus 2 keer schoonmaken in een dik half jaar.
kwam ik van de week bij de dierenarts om de rabies injectie te halen voor haar, zegt ze, de dierenarts, dat haar tanden nodig schoon gemaakt moeten worden......ik heb een leesbril 8) dus ik heb ook goed kunnen zien dat er weer een laag op zat.
ik zit dus met een probleem....mevrouw wil niet dat de tanden gepoetst worden....en ze is te lui om een bot te knagen, ze eet Carnibest, en als dat niet bij de dsz aanwezig is dan eet ze Duck.
hoe krijg ik die drab van die tanden af zonder weer een narcose van de dierenarts
Door Helen
#439135
Ik poets de tanden van Kuma af en toe met de electrische tandenborstel. Zij vindt dat geen probleem. Balou's tanden zijn uit zichzelf spik en span, maar ook die poets ik heel af en toe. Bij Balou waren de eerste paar keren poetsen een ramp. Ze bleef wriemelen en in de borstel happen en haar kop wegdraaien. Ik ben heel simpel. Als ik haar tanden wil poetsen dan gebeurt dat ook. punt. De eerste twee keer ben ik echt wel een uur bezig geweest voordat ze het toestond. En sindsdien protesteert ze een beetje, maar ze heeft door dat het meer zin heeft om rustig te blijven.
Door Lizzy
#439189
Met een schrapertje?

Afbeelding

En daarna in de houtgreep nemen en met polijstmiddel de tanden/kiezen polijsten ;D
Door Netty
#439312
Lizzy schreef: Met een schrapertje?

Afbeelding

En daarna in de houtgreep nemen en met polijstmiddel de tanden/kiezen polijsten ;D
waar kan ik dat polijstspul kopen?
Door herder_lover
#439478
Lizzy schreef: Met een schrapertje?

Afbeelding

En daarna in de houtgreep nemen en met polijstmiddel de tanden/kiezen polijsten ;D
is dat geen scalpel ofzo? Mijn DA zei dat ik het met de achterkant van een lepeltje moest doen. Nah, koop wel een botje zei ik toen. Stond ie me raar aan te kijken. En idd: nergens meer tandsteen enzo. Maarja, als er niet aan botten gekluifd wordt ???
Door K@rin
#439558
Ik heb hetzelfde probleem met onze Sheddie (Kleine Kees van bijna 12 jaar)
Zijn gebit is ook ruim een jaar geleden schoongemaakt en zijn er een paar losse tandjes en kiesje verwijderd.
Sheddie eet ook alleen maar Carnibest en af en toe een pensstaafje.
Hij wil ook geen botten kluiven met dat kleine bekkie van hem.
Nu zijn zijn kiezen dus WEER smerig :(
Ik wil hem liever ook niet weer onder narcose brengen.
Door Netty
#439619
Karin & Pyrs schreef: Ik heb hetzelfde probleem met onze Sheddie (Kleine Kees van bijna 12 jaar)
Zijn gebit is ook ruim een jaar geleden schoongemaakt en zijn er een paar losse tandjes en kiesje verwijderd.
Sheddie eet ook alleen maar Carnibest en af en toe een pensstaafje.
Hij wil ook geen botten kluiven met dat kleine bekkie van hem.
Nu zijn zijn kiezen dus WEER smerig :(
Ik wil hem liever ook niet weer onder narcose brengen.
gelukkig, nog iemand met hetzelfde probleem :-[
ik kreeg al het gevoel dat ik iets misdadigs deed......en Suus, de dierenarts bleef er maar over doorgaan, maar het lijkt me toch van de gekke dat ik 3 keer in redelijk korte tijd mijn hond onder narcose doe als je weet dat het over een half jaar weer moet omdat het dan weer vol zit.....
ik zoek iets waardoor ik het schoon kan krijgen, en met een tandenborstel is een drama, ze is 9 jaar, vroeger vond ze het al niet leuk, maar tegenwoordig wil ze het niet meer.
waarschijnlijk doen haar tanden pijn, en doe ik haar pijn als ik poets.
ik heb heb iniminie borsteltje en doe het voorzichtig met lauwwarm water, maar om dat iedere dag te gaan doen is een soort van straf voor haar.
de laatste keer heeft dr Singh haar hele gebit goed gereinigd en helemaal gepolijst, de nare tanden en kiezen die los zaten getrokken, en ze was weer helemaal clean in haar bekkie......nu na dat half jaar CB en Duck...het lijkt wel plaksel...... :o
Door Lizzy
#439671
Ik vrees dat de ene hond ook gevoeliger is voor het aanmaken van plak en tandsteen als de andere. Net als bij de mens eigenlijk. Dat heeft ook met de zuurgraad van je speeksel te maken.

Nou las ik laatst dat als je het plak weekt met gin dat je het er zo af poetst. Geen idee of het zo is, ik heb er geen ervaring mee, maar zou het geen idee zijn om met een watje gin in te laten weken en kijken of je het er met een watje af kunt peuteren?
Door Netty
#439682
Lizzy schreef: Ik vrees dat de ene hond ook gevoeliger is voor het aanmaken van plak en tandsteen als de andere. Net als bij de mens eigenlijk. Dat heeft ook met de zuurgraad van je speeksel te maken.

Nou las ik laatst dat als je het plak weekt met gin dat je het er zo af poetst. Geen idee of het zo is, ik heb er geen ervaring mee, maar zou het geen idee zijn om met een watje gin in te laten weken en kijken of je het er met een watje af kunt peuteren?
kijk op zoiets zat ik te wachten......ff in de kast duiken of ik een fles met dat spul heb, kan het eventueel ook met andere alcohol?
Door conleeuw
#439724
Lizzy schreef: Ik vrees dat de ene hond ook gevoeliger is voor het aanmaken van plak en tandsteen als de andere. Net als bij de mens eigenlijk. Dat heeft ook met de zuurgraad van je speeksel te maken.

Nou las ik laatst dat als je het plak weekt met gin dat je het er zo af poetst. Geen idee of het zo is, ik heb er geen ervaring mee, maar zou het geen idee zijn om met een watje gin in te laten weken en kijken of je het er met een watje af kunt peuteren?
Ja dat verhaal heb ik ook gelzen/gehoord, voordeel van deze manier is, werkt het niet, neem je zelf een flinke slok, kan het je niet zoveel meer schelen ;D
Door Netty
#439754
Lizzy schreef: Ik durf het je echt niet te zeggen.... Ik kon me vaag herinneren dat het een truc was die Femke had gehoord en hier is het topic van Femke over de gin truc. Op pagina 3 kun je lezen dat het echt werkt:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=12708
bedankt, ik ga het straks even proberen, kijken of we daarna nog vriendjes zijn ;)
Door Lizzy
#440425
Netty schreef: bedankt, ik ga het straks even proberen, kijken of we daarna nog vriendjes zijn ;)
En? Ruzie?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door