Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door judith1967
#436667
Nou ik heb hier op BP heel wat vragen gesteld,maar ik wilde julie ook dan even mijn ervaringen/vorderingen vertellen.

Nuo mijn honden krijgen nu al een klein tijdje kvv.Ik voer nu Cb,en ze vinden het echt ontzettend lekker.Geen diarree ervan gehad.Heb vandaag zelfs kippenekken gegeven(wel eerst platgeslagen)Cairo(de xdober)om te proberen 2 en Jimmy(york)1tje.Nou ze vonden het echt lekker

Ben wel benieuwd naar de waardes van hun urine.Dus ga wel van de week even langs de D.A om het nate laten kijken en dan ga ik over een week of 6 weer laten nakijken,gewoon ook voor mijn eigen gevoel.

Ik kan niet echt zeggen of mijn honden ervan opknappen,want ze hebben nergens last van((bedoel dan jeuk,of slechte vacht ect)
Maar ze vinden het echt zo lekker,vanavond zat Cairo te klappertanden van ongeduld terwijl ik het cb in zijn voerbak deed.

Toch nog een vraagje.
IK geef CB (gewone versie,natuurversie)maar nu wil ik eigenlijk schapepens geven,maar dat is orgaan en in die cb zit ook orgaanvlees,kan dat kwaad,want je mag toch niet teveel orgaanvlees geven of te vaak?
Door Debora
#436859
Ow wat gaaf!! jou hond klappertand dus ook!! ;D ;D ik vreesde al dat de mijne abnormaal was :P

Voor zover ik weet kan het geen kwaad om ze af en toe een lapje pens te geven hoor, als het maar niet iedere dag is. Idd zit in CB al genoeg orgaanvlees. Maar zo voor een keertje kan het geen kwaad dus ;)
Door Lizzy
#437072
Hee, fijn om te horen dat ze het lekker vinden!! En 1 keer per week kun je ze best schapenpens geven hoor. Lekker met wat restjes groente van je eigen maaltijd of wat gepureerde groentes, rauw eitje of eventueel wat kippennekjes en smullen maar!
Door diana
#437133
ja hoor doe ik ook
in de weekenden is het meestal feest voor ze
dan eten wij wat uitgebreider , maar de hondjes ook ben dan ook voor hun in de weer vanalles samen te stellen
succes altijd verzekerd wat bij mijn dochters niet altijd het geval is
daarom misschien ook dat ik mezelf er op betrap dat ik de laaste tijd meer
tijd besteed aan dat menu van de hondjes in het weekend
hahaaa
Door judith1967
#437850
Bedankt allemaal,dan kan ik het met een gerust gevoel geven. ;)
Heb vanavond na de cb nog wat appel met biogarde gegeven.Nou het was echt smullen.
Door Nelly
#437866
Geef maar gerust eens per week een lekkere lap pens hoor, doe ik ook, wordt bijzonder gewaardeerd! Meestal vul ik het aan met een lekker eetbaar bot.
Door judith1967
#437913
Hoi Nelly,daar ben ik ook nog naar op zoek een eetbaar bot.Ben pas begonnen met kippenekken en dat gaat goed,dus wil mij nu eens verdiepen in wat ik ze nu hierna kan geven.
Door Doedels
#437951
[quote="judith1967"]
Hoi Nelly,daar ben ik ook nog naar op zoek een eetbaar bot.Ben pas begonnen met kippenekken en dat gaat goed,dus wil mij nu eens verdiepen in wat ik ze nu hierna kan geven.
[/quote]Kipkarkas en kipvleugel is een mooie tweede stap. Kip zit al voldoende in cb. Dus daarna kan je overgaan op eendennek en karkas of konijn. Dat is iets hardedr dan kip. Als dat goed gaat zijn ze wel toe aan lamsribben en al die andere lekkere botten.
Door judith1967
#438579
Oke doedels,bedankt.
Die eendenekken,,karkas,konijn allemaal te koop bij de islamiet ofzo.Er zit hier bij mij geen poelier.
Ik lees nu over zoveel versch.soorten botten die ik kan geven,ik zie nu door de bomen het bos niet meer. :-\Ik ga eerst mijn kippenekken maar opmaken,voordat ik verder ga zoeken,lijkt mij wel verstadiger.
Door diana
#439430
ja hoor ,
maakt je hond niks uit .
misschien kan je bij een poelier wat bestellen
hier kan ik nekken en karkassen bestellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door