Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cinta
#439099
oke ik geloof dat ik nu mijn barfmenu voor katten compleet heb, maar toch graag nog jullie goedkeuring hierover.

ik snijd het vlees van kippenbouten daarbij doe ik kippen lever,hart en maagjes, lamshart, rundergehakt. dit meng ik door elkaar.en dit krijgen ze dus elke ochtend.

verder krijgen ze per dag een aantal kippennekken. 2 a 3

en af en toe krijgen ze sardientjes, tonijn, koolvisfilet,eendagkuikens,

nu dus mijn vraag.. mis ik nog wat?

groetjes cinta
Gebruikersavatar
Door sylvia
#439145
Waarom probeer je een kvv te maken?

Barf is er juist niet op gericht om dagelijks compleet te voeren maar over een grotere periode.
Door cinta
#439212
ik denk dat dat komt doordat ik nog niet zo lang bezig ben met versvlees..

dus waarschijnlijk de angst heb dat mijn katten grote tekorten van het één of het ander krijgen.

in eerste instantie wilde ik ook kvv geven, gewoon omdat het me een veiliger idee gaf. maar er is geen enkel merk wat mijn katten willen eten.
en ze genieten wel dagelijks van het versvleesgebeuren.

dan rest mij nog de vraag.. wat er beter is aan barf t.a.v voeren over een grotere periode? ik snap wel dat dit een natuurlijk proces is.
is dat beter voor darmen?

groetjes cinta
Gebruikersavatar
Door sylvia
#439360
Het belangrijke verschil tussen barf en kvv is dat je niet iedere dag compleet voert maar dat het compleet is over de periode van 1 of 2 weken (tenslotte eten wij ook niet in 1 dag alles wat we nodig hebben)
Een ander groot voordeel is dat je niet gemalen maar stukken vlees voert.

Maak eens een twee weken menu wat je dan zou voeren als je niet een kvv probeert na te maken dan zullen wij er wel op schieten ;)
Door Joshii
#439641
Nu vraag ik me zo even af...is er echt iets op tegen om elke dag compleet te voeren? ( en dam bedoel ik geen kvv)

Verder valt het mij op dat dit menu vnl uit kip bestaat, is dat niet erg eenzijdig? Heeft een kat niet net zoveel variatie nodig als een hond?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#439690
[quote="Noukie"]
Nu vraag ik me zo even af...is er echt iets op tegen om elke dag compleet te voeren? ( en dam bedoel ik geen kvv)

Verder valt het mij op dat dit menu vnl uit kip bestaat, is dat niet erg eenzijdig? Heeft een kat niet net zoveel variatie nodig als een hond?

[/quote]

iedereen moet doen wat hij prettig vind alleen BARF is niet iedere dag kompleet.
En er mag inderdaad iets meer variatie in, maar ook in deze zijn de meningen wat verdeeld. Kijk als je een kvv voert dan geeft je in principe ook altijd hetzelfde er zit weinig variatie in. Hier krijgen zowel de honden als de katten , kip,rund lam en geit en daar mogen ze het mee doen. Anderen doen dat nog afwisselen met paard, vis en allerlei gevogelte.
Door cinta
#439933
mijn menu bestaat inderdaad alleen maar uit kippen,runder en lams vlees verder nog met vis.
als het aan mij ligt dan krijgen ze ook konijn geit paard of wat dan ook voor vlees.
het enige vervelende is dat mijn katten hier totaal anders over denken.
als ik met konijn of paard aan kom zetten dan kijken ze me aan alsof ik niet helemaal goed snik ben.
verder eten mijn katten alleen maar grote stukken vlees.. als ik het vlees maal dan lopen ze er met een grote boog omheen. het is zelfs zo erg dat als ik rundergehakt gewoon zo geef dan eet niemand er van.. terwijl als ik er ballen van draai dan eten ze het wel. :-\

dan hier een menu voor een week.

maandag.
kippen maagjes/lever/hartjes
2 a 4 kippennekken

dinsdag
rundergehakt
2 a 4 kippennekken

woensdag
lamshart
eendagkuikens

donderdag
tonijn sardines koolvisfilet
kippennekken

vrijdag
vlees van kippenbouten
eendagkuikens

zaterdag
rundvlees
kippennekken

zondag
rund,lams,kippenvlees
en kippennekken.

graag jullie mening hier over

groetjes cinta
Door cinta
#439969
oke dan ga ik het voorlopig zo doen.
en eventueel nog eens kijken of ik meerdere soorten vlees kan voorschotelen(geitenvlees heb ik nog niet geprobeerd)dus daar eerdaags maar eens naar op zoek gaan.
in elk geval bedankt voor de adviesen..nu weet ik in elk geval zeker dat ik op de goede weg ben en dat er geen grote tekorten van het één of ander zullen komen.

groetjes cinta
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door