Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alies
#438275
Hallo,

sinds afgelopen weekend maakt mijn hond de hele tijd een soort nies geluiden. Ze schud dan ook vaak met haar kop maar er komt niks uit haar haar neus. Weten jullie wat het kan zijn? Ze doet het zowel binnen als buiten en er wordt niet gerookt ofzo.
Door Mevroi Kruim
#438284
Zou een vorm van kennelhoest kunnen zijn. Een van mijn honden heeft dat ook gehad. Het hinderde haar wel maar ging na een paar dagen vanzelf weer over. Het kan ook zijn dat er iets in haar neus zit dat ze niet wegkrijgt. Grasaartje ofzo.
Je zou voor de zekerheid naar de da kunnen gaan om even te laten kijken, maar je hebt wel kans dat je dan voor je het weet weer met een ab-kuur buiten staat tegen de kennelhoest. Ik persoonlijk zou dat alleen geven als de hond er echt ziek van is, met koorts en lusteloosheid, en als dat langer dan een paar dagen aanhoudt.
Door Alies
#438285
okee want ze heeft namelijk een paar weken geleden kennelhoest gehad en daar heeft ze een antibiotica kuur voor gehad
Door Mevroi Kruim
#438289
Alies schreef: okee want ze heeft namelijk een paar weken geleden kennelhoest gehad en daar heeft ze een antibiotica kuur voor gehad
En hielp dat?
Kennelhoest is eigenlijk net zoiets als verkoudheid bij mensen, er zijn veel verschillende virussen en bacterien die de verschijnselen kunnen veroorzaken, dus je hond kan meer keer kennelhoest krijgen.
Door Alies
#438292
Ja de kennelhoest was binnen een paar daagjes over
Door Helen
#438364
Alies schreef: Ja de kennelhoest was binnen een paar daagjes over
Dat zou hij ook geweest zijn zonder antibiotica. Kennelhoest is veelal een virale infectie. Daar helpt antibiotica niet bij. Antibiotica wordt dan vaak voorgeschreven om mogelijke bijkomende infecties te bestrijden. Zelf zou ik alleen antibiotca geven als er daadwerkelijk nog andere infecties bij komen en niet preventief....
Door Alies
#438439
ja mijn moeder zei ook gelijk dat we niet naar de dierenarts gaan omdat die meteen een antibiotica kuur geeft en straks wordt Tara imuun voor antibiotica omdat ze haar dat elke keer geven. Maar moet ik iets anders doen? Want ze blijft dus wel niezen moet ik haar speciale verzorging of iets geven?
Door Femke
#438508
je zou wat echinacea + vitamine C kunnen geven om extra weerstand op te bouwen, die heeft zowiezo een douw gekregen van de AB.
Hier hebben ze ook een tijdje geniest, was met een paar dagen over.
Door jon
#438532
Lhaki had dus dezelfde verschijnselen. Ging dus niet zomaar over. Hij kreeg koorts en een neusinfectie(met snot) in combinatie met kennelhoest. Is er behoorlijk ziek van geweest. Heeft een AB kuur gehad maar nu begint het hoesten weer opnieuw.
Ik zou het even aankijken, je merkt het echt wel als je echt niet kunt wachten de Da in te schakelen. Sterkte in ieder geval!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door