Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Femke
#437026
als je het hier intikt in de zoekmachine kom je wel wat treffers tegen.
Het is geen KVV hoor, het is gekookt. Zeg maar een "beter" blikvoer maar dan in een zakkie in plaats van in een blik.

Er zijn hier wel mensen op BP die het meenemen op vakantie als ze daar geen vriezer hebben
Laatst gewijzigd door Femke op zo 04 dec 2005, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#437029
Nature Diet is geen versvlees. Het is gekookt. Het is blikvoer en dus niet 'Barfplaatswaardig'.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 04 dec 2005, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#438228
Ik zal overigens toch maar even toelichten waarom ik dit onderwerp gesloten heb....

Wat mij stoort aan dit product is dat het zichzelf in de markt heeft gezet als versvlees. Nu staat er in het woordenboek geen definitie van 'versvlees', maar de importeur verstaat duidelijk iets anders onder 'versvlees' als dat wij dat hier doen...

En op Barfplaats wekt die term versvlees dus al sinds het bestaan van dit product verwarring..... Mensen denken dus dat het een vacuumverpakt kvv is. Maar dat is het dus niet. Dit product is verhit geweest. En op de site van Naturediet kun je zelf lezen dat door de verhitting de bacterieen gedood zijn en de voeding 'onschadelijk is gemaakt voor honden' (dit in tegenstelling tot rauw/vers kvv - wel erg jammer dat het product hiermee wel alle echte kvv's in een negatief daglicht plaatst....). Ook bevat het product geen rundvlees en mede daarom is het onschadelijk voor honden. En daarmee zijn ze dan hun tijd ver vooruit.... Zie dus de FAQ op hun site. Ik neem aan dat iedereen hier snapt dat wij van Barfplaats daar 'iets' andere ideeen over hebben....

Met andere woorden: Naturediet staat lijnrecht tegenover hetgeen waar wij op Barfplaats voor staan. Dat geeft niks, dat geldt ook voor zoveel producten! En sommige mensen vinden dat Naturediet een aardig product is ter vervanging van versvlees tijdens de vakantie. Wel nu, ik ken de Engelse wetgeving niet omtrent diervoeding (is deze net zo betrouwbaar als de Nederlandse?) en ik heb dit voer zelf nooit aan mijn honden gegeven. Maar mogelijk is het inderdaad best een kwalitatief goed gekookt voer dat makkelijk is tijdens reizen of vakantie. Maar ja, daar hebben we het hier dus niet over, op Barfplaats..... ;).

Naturediet is dus geen versvlees zoals wij dat bedoelen: rauw en vers. Ik hoop dat deze uitleg duidelijk is en dat dit kan dienen om in de toekomst (wanneer er wederom vragen over dit product worden gesteld) naar verwezen kan worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door