Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hans van Doesburg
#438106
Hallo,

Ik heb een forum dialoog hier gelezen over de bijwerkingen van Rimadyl, en ben me rot geschrokken!

Mijn hond Julia, een rottweiler teef van 8,5 jaar had last van schijnzwangerschap en een mogelijke baarmoederontsteking. Door de dierenarts werd ze op een antibiotica kuur van Moxicilline gezet met als pijnstiller Rimadyl.

Gisteren heeft ze een echo onderzoek en een rontgen onderzoek ondergaan met als resultaat gezwellen rond de lever en de milt. Niet duidelijk is of het kwaadaardig of goedaardig is, maar daar is toch niet zoveel aan de doen, is mijn verteld. haar maag-darm systeem zag er wel goed uit.

Maar het probleem dat ze haar ontlasting heel slecht kwijtraakt is er nog steeds, ze wil wel wat door de knieen buigen maar haar ontlasting wil er niet echt uitkomen! Ze drinkt wel wat meer, en plast ook meer!

Nu is mijn grootste zorg haar gewrichten wat te ontlasten en haar maag-darm systeem ook wat rustiger te krijgen! Zou echt blij zijn, van haar een mooie grote drol te zien! Ik geef haar al wat probiotica!

Heeft iemand wat advies en opmerkingen?

Ik denk dan aan middelen om haar achterpoten wat soepeler te maken, en haar ontlasting rustiger te laten verlopen! Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik er van denken moet, en hoe verder ermee. Dat die onderzoeken een vermogen kosten maakt me niet uit, maar dat ik geen antwoorden krijg daar baal ik echt van!

Bijvoorbaat mijn dank.

Hans
Door Ine
#438107
Heb een reu gehad, die zijn ontlasting niet kwijt kon, die kreeg parafine door z'n eten, waardoor z'n ontlasting geen probleem meer was voor z'n achterhand!
Wat is er met jouw teef haar achterhand? HD?
Parafine is te krijgen bij je dierenarts!
Wat krijgt jouw hond te eten? Brokken, Kompleet versvlees of Barf?
Door Hans van Doesburg
#438108
Hallo Ine,

de dierenarts zegt dat het geen Hd is.

Ik voer Smolke brokken voor senioren.

Het is niet dat haar ontlasting hard en droog is, heb zelfs wat slaolie geprobeerd, de dierenarts zegt dat het met het knielen te maken heeft, maar bij het plassen gaat dat prima!
Door 202spots
#438110
Hans van Doesburg schreef: de dierenarts zegt dat het geen Hd is.
Ik voer Smolke brokken voor senioren.
Het is niet dat haar ontlasting hard en droog is, heb zelfs wat slaolie geprobeerd, de dierenarts zegt dat het met het knielen te maken heeft, maar bij het plassen gaat dat prima!
Ben je gestopt met de Rimadyl?
Je schrijft dat "
Het is niet dat haar ontlasting hard en droog is, heb zelfs wat slaolie geprobeerd"
Als het NIET hard en droog is...waarom heb je dan slaolie geprobeerd?
Of begrijp ik 't verkeerd?

Voor de gewrichten kan je glucosomine met chondroiten geven, voor de support van de lever is Maria Distel goed.
Voor de maag en darmen kan je misschien overgaan op KVV vers voer? Of vuile pens af en toe erbij?
Misschien wat rauwe kippen levertjes of rauwe eitje om zachtere ontlasting te krijgen.
Door iguanaiguana
#438137
Ik wilde nog even toevoegen: als je wel pijnstilling wilt geven en wat voor de gewrichten, is Animal Best Gewrichtenpoeder misschien wat? Daar zit natuurlijke pijnstilling in, mijn hond doet het daar geweldig op ;D(nu is mijn hond de jouwe niet, maar toch).

En misschien kun je idd overgaan op vers vlees (zelf samenstellen of kvv), is zowiezo beter dan brokken.
Door Lizzy
#438144
iguanaiguana schreef: Ik wilde nog even toevoegen: als je wel pijnstilling wilt geven en wat voor de gewrichten, is Animal Best Gewrichtenpoeder misschien wat? Daar zit natuurlijke pijnstilling in, mijn hond doet het daar geweldig op ;D(nu is mijn hond de jouwe niet, maar toch).

En misschien kun je idd overgaan op vers vlees (zelf samenstellen of kvv), is zowiezo beter dan brokken.
Ik ken dit middel, "Animal Best Gewrichtenpoeder" en ik kan beaamen dat het geweldig werkt! Het bevat naast glucosamine en chondroitine en msm ook Gelatinaat en Ipriflavonen en Boswelia en Salix alba en vitamine C.

Ik zou toch overstappen op een versvleesvoeding. Mochten de tumoren wel kwaadaardig zijn (en laten we hopen en bidden van niet), dan voeden deze zich met koolhydraat. En er zit dus ontiechelijk veel koolhydraat in brokken.... En er zit in de meeste merken versvlees juist heel weinig koolhydraat... Verder zou je wat extra virgin olijfolie kunnen geven. Dat laxeert. Ook visolie is goed om de ontlasting wat dunner te maken en heeft als grote voordeel dat het ook gunstig is bij tumoren.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door