Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#437446
Tara en Jamie krijgen tot nog toe alleen kant en klaar vers vlees, maar nu lijkt het me toch leuk, en vooral lekker voor de honden natuurlijk, om ze af en toe toch een echt bot te geven om lekker op te kauwen. Nu vraag ik me af of ze dat eigenlijk wel zo maar mogen hebben, en of ik dat og in moet houden van het voer, en wat voor bot kan ik dan het beste geven?
Kippenekken doe ik liever niet, daar ben ik toch nog een beetje bang voor, net als ribbetjes, na het verhaal van Linga. Sorry :-[
Door bowie
#437502
Wat vind je eng aan kippenekken voor de eerste keer gewoon even vasthouden kan echt geen kwaad :)

En een kippenek was hap slik weg hier
dat proefden ze hier niet eens ;D

De puppen hebben hier vanaf dat ze binnen kwamen gewoon lekker mee gegeten kregen gewoon een lams nek /rib /vlees bot :P

Wel goed in de gaten houden in het begin en na een tijdje weer afpakken
Laatst gewijzigd door bowie op ma 05 dec 2005, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#437510
Het meest veilige bot, is volgens mij een kippennek.... mochten ze die perongeluk toch in z'n geheel doorslikken dan is er niets aan de hand, dat is zulk zacht bot, dat verteerd wel hoor, zeker als je honden al zolang vers eten.
En zoals Bowie al zegt, houd ze anders in het begin nog even vast, dan kan je kijken hoe goed je honden kauwen.
Door judith1967
#437805
Mijn honden zitten ook al een tijdje op vers,en die heb ik het weekend kippenekken gegeven,eerst wel goed platgeslagen,Cairo 2 (x dober) en Jimy(york)1.Kon hem niet echt goed vasthouden voor Cairo want die trok hem zo uit mijn handen en toen was ie ook hap,slik weg,maar hij heeft nergens last van gehad,zelfs Jim (bijna 15)heeft er geen last van gehad,

Maar ik zou ook wel willen weten wat ik dan als recr.bot kan geven.Ik lees dus even mee,leer ik ook weer van. ;D
Door Nelly
#438105
Kippenekken kunnen weinig kwaad, ook niet als ze ze heel doorslikken, doen ze hier altijd. En toen Andor nog pup was ben ik juist met platgeslagen kippenekken begonnen. Ook m'n kitten krijgt ze, moet je hem zien kanen! :D Verder geef ik qua kaal bot schapenribben en wervels of schouderbladen. Als vleesbot geef ik hele kippen, eenden en konijnen en als ik het krijgen kan, ieder een halve schapenkop :D Soms geef ik ook losse kippenpoten en vleugels, maar die knip ik altijd op diverse plaatsen kapot, omdat ze die in z'n geheel naar binnen werken.
Door 202spots
#438111
judith1967 schreef: Maar ik zou ook wel willen weten wat ik dan als recr.bot kan geven.Ik lees dus even mee,leer ik ook weer van. ;D
Wanneer je hond al goed gewend is om botten te eten, dan is 'n schouderblad als recreatie bot geschikt.
Niet helemaal op laten eten,maar 20-30 min op laten kluiven kan wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Pauline
#438180
202Spots schreef: Wanneer je hond al goed gewend is om botten te eten, dan is 'n schouderblad als recreatie bot geschikt.
Niet helemaal op laten eten,maar 20-30 min op laten kluiven kan wel.
Afbeelding
Dory, mijn Joris (7,5 mnd) eet dus zo'n schouderblad binnen 10 minuten bijna op! Het is dan wel van een lam, bedoel je misschien schouderbladen van grotere dieren?
Door 202spots
#438308
Pauline schreef: Dory, mijn Joris (7,5 mnd) eet dus zo'n schouderblad binnen 10 minuten bijna op! Het is dan wel van een lam, bedoel je misschien schouderbladen van grotere dieren?
Dit is van kalf,is in 3 stukken gezaagd, de bovenste 2 zijn ong.25-30 cm lang.
Dat witachtig stuk onderaan is de "punt" gedeelte van de schouderblad, en dat is heel zacht bot(bijna buigbaar) en DAT stuk is hier ook meestal in 'n paar min. vertrokken,maar de grotere stuk krijgen ze bij mij niet in 1 keer op hoor.

En dit is 'n recreatie bot he?
Niet op 'n lege maag geven wanneer ze er van kluiven!
Door dogsunlimited
#438336
202Spots schreef: Wanneer je hond al goed gewend is om botten te eten, dan is 'n schouderblad als recreatie bot geschikt.
Niet helemaal op laten eten,maar 20-30 min op laten kluiven kan wel.
Afbeelding
Kalfsschouderblad eten ze hier ook in 1x weg. En die boveneinden is toch echt wel hard bot. ???
Door 202spots
#438342
barfje schreef: Kalfsschouderblad eten ze hier ook in 1x weg. En die boveneinden is toch echt wel hard bot. ???
Hoelang doen ze er dan over ???
Door dogsunlimited
#438351
202Spots schreef: Hoelang doen ze er dan over ???
Whooper heeft dit welgeteld tussen een half uur en 3 kwartier opgevreten.
Stanley veel langer, zeker 2 uur maar zolang laat ik ze niet knagen en doen ze er in 2 dagen over of ik gooi het weg. Maar die Whooper krijgt al het bot weg, daar is geen 'recreatiebot' tegen bestand. Het enige wat nog redelijk gaat is als er veel vlees aanzit.
Door judith1967
#438516
Hoi Dory,bedankt voor je antwoord.
Mijn cairo is echt een schrokker en inhalig.Hij slikt echt grote stukken van een buffelhuid zo naar binnen.

Zou ik dan geen groter bot voor de zekerheid kunnen geven,of kan dit bot geen kwaad,want dat witte stuk(zachte buigbare gedeelte)zou Cairo na een paar keer kauwen zo inslikken.
En waar zou ik dat kunnen kopen.
Kalfsschouderblad wss bij de islamiet?

En als ik evt een vleesbot zou willen geven,dan is dat vlees bot i.p.v een maaltijd en wat zou ik dan bijv kunnen geven?Daar moet ie op kauwen en daar zal ie niet zo gauw en stuk van kunnen inslikken,denk ik.
Waar moet ik dan aan denken om te geven?

Jaa,ik ben begonnen met kvv's maar ik vind het barfen ook steeds interessanter worden(voor op mijn vrije dagen,dan)
Laatst gewijzigd door judith1967 op di 06 dec 2005, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#438527
barfje schreef: Whooper heeft dit welgeteld tussen een half uur en 3 kwartier opgevreten.
Stanley veel langer, zeker 2 uur maar zolang laat ik ze niet knagen en doen ze er in 2 dagen over of ik gooi het weg. Maar die Whooper krijgt al het bot weg, daar is geen 'recreatiebot' tegen bestand. Het enige wat nog redelijk gaat is als er veel vlees aanzit.
Als ik mijn honden 'n uur laat kluiven dan is 't bot ook wel weg gewerkt denk ik...maar ik vind de hoeveelheid van dit bot dus veel te veel voor 1 keer, daarom haal ik 't na 20-30 min. dus weg.

judith, gooi die buffelhuiden maar gelijk weg hoor!!!Die zijn levensgevaarlijk!
De rauwe botten zijn veel beter en ik denk dat je bij de islamiet de kalfs en misschien ook wel de lam of geit schouderblad kan vinden???
Je hoeft ze niet perse door te zagen, ik vind 't zelf makkelijker, maar als je 't in 1 heel schouderblad geeft, dan is de kans op inslikken wel uitgesloten ;D
Ik meen dat sommige kvv handelaars ook wel is stukken schouderblad in voorraad hebben??

En hier kan je bekijken wat je allemaal als vleesbot kan geven:
http://www.barfclub.nl/BottenTEST.htm
Laatst gewijzigd door mahuni op di 06 dec 2005, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#438535
Dory :)
Cairo kreeg ze gelukkig ook al niet meer zoveel,ik heb nog wel ,maar ik vind zo recr.of vleesbot veel smakelijker om te geven.Ja,ik ben dan met kvv begonnen,maar omdat dat zo goed ga,word ik toch nieuwgierig naar het barfen.
Had ik nooit achter mijzelf gezocht en zelfs mijn man gaat het steeds leuker vinden.Die gaat lekker zaterdag een haring halen(voor hemzelf,maar ook voor de honden) ;D
Ik ga gelijk effe kijken op die link ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door