Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elise
#435288
Nu Spike zijn dieet moet worden aangepast betekent dat ook dat ik zelf snoepjes voor hem moet gaan maken.
Ik lees van alles over drogen in droogmachines, maar die heb ik niet. En ik meen me te herinneren dat je eventueel ook in de oven kan drogen???
En kan ik dan bijv. van kalkoenfilet snoepjes maken?
Door Doedels
#435378
Vlees drogen in de oven is geen probleem. Kalkoen ik kleine stukjes snijden en op vetvrij papier in de oven op 50 graden en dan uren drogen. Ik doe het zelf in de hetelucht oven samen met de magnetron op laag en dan 2x 15 min. Of eigenlijk moet ik zeggen 'ik deed dat' Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een droogmachine :D
Door Mevroi Kruim
#436332
Ik ook :D :D
Maar ik heb lever in de magnetron gedroogd en in de oven. Ik doe er snackpapier onder (da's bakpapier voor vette producten) in de magnetron en in de oven leg ik dat op de bodem, er lekt nog al wat uit :-X
En dan op lage temperatuur met de deur een kiertje open uren in de oven, of wat minder uren op laag vermogen in de magnetron.
Door Elise
#436583
Doedels schreef: Vlees drogen in de oven is geen probleem. Kalkoen ik kleine stukjes snijden en op vetvrij papier in de oven op 50 graden en dan uren drogen. Ik doe het zelf in de hetelucht oven samen met de magnetron op laag en dan 2x 15 min. Of eigenlijk moet ik zeggen 'ik deed dat' Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een droogmachine :D

De stukjes kalkoen liggen nu in de oven, dus hopelijk heeft Spike vanaf morgen weer snoep ;) Bedankt voor de uitleg :)
Door conleeuw
#436901
Kruimel schreef: Ik ook :D :D
Maar ik heb lever in de magnetron gedroogd en in de oven. Ik doe er snackpapier onder (da's bakpapier voor vette producten) in de magnetron en in de oven leg ik dat op de bodem, er lekt nog al wat uit :-X
En dan op lage temperatuur met de deur een kiertje open uren in de oven, of wat minder uren op laag vermogen in de magnetron.
Even een vraagje, als je de magnetron gebruik, wordt de vis/vlees dan niet gaar? Ik gebruik altijd de oven nog nooit de magnetron gebruikt juist omdat ik dacht dat de vlees dan gaar zou worden? Dat zou natuurlijk een gigantische besparing van electra opleveren als het in de magnetron kan ;)
Door Doedels
#437239
conleeuw schreef: Even een vraagje, als je de magnetron gebruik, wordt de vis/vlees dan niet gaar? Ik gebruik altijd de oven nog nooit de magnetron gebruikt juist omdat ik dacht dat de vlees dan gaar zou worden? Dat zou natuurlijk een gigantische besparing van electra opleveren als het in de magnetron kan ;)
Volgens mij wordt het wel gaar in de magnetron, hoor. De enzymen gaan i.i.g. dood als eerste dood. Maar ik gebruik gedroogd vlees alleen als beloningssnoepje. En dan vind ik het niet zo erg als het gaar is. Belangrijker is dat het zonder koolhydraten en toevoegingen is.
Door Doedels
#437242
veronique schreef: Dat ga ik ook eens proberen.
Hoe lang is dat dan houdbaar?
Het overschot vries ik altijd in. Maar een portie heb ik altijd ongeveer een week in mijn buidel en dan is het nog steeds prima.
Door Mevroi Kruim
#437434
conleeuw schreef: Even een vraagje, als je de magnetron gebruik, wordt de vis/vlees dan niet gaar? Ik gebruik altijd de oven nog nooit de magnetron gebruikt juist omdat ik dacht dat de vlees dan gaar zou worden? Dat zou natuurlijk een gigantische besparing van electra opleveren als het in de magnetron kan ;)
Nou, of het echt veel electra bespaart weet ik niet, het moet er wel een paar uur in totaal, en de magnetron vreet ook stroom. Plus dat er maar een klein beetje in kan; je oven kun je lekker vol laden, zeker een heteluchtoven ;D
Ik heb niet het idee dat het echt gaar wordt in de magnetron, ik zet hem ook om die reden op z'n laagst. Maar in de droger gaat het vlgs mij beter, dat wel. Ben het nu aan het uitproberen, 4 lagen lever in kleine stukjes en dan maar blazen ;D
En ik gebruik het ook als beloningssnoepje en dan vind ik het niet zo'n ramp als het een beetje gaar is. Het is iig uit de magnetron lang houdbaar, een week in de jaszak is iig geen probleem. Ik bewaar het wel in de vriezer voor de zekerheid.
Door veronique
#442054
De snoepjes die ik heb gemaakt, zoals jullie hier hebben gezegd zijn wel heel hard. Is dat normaal of heb ik iets verkeerd gedaan? :-\
Vita lust ze wel, oef :D
Door Borke
#442086
De beste tip is volgens mij om een droogmachine te kopen, minder luchtjes, meer gemak en grotere hoeveelheden tegelijk maken!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door