Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Liselot
#425499
Ik ga binnenkort een keertje met Flynn en dEUS naar een kattenshow, nu las ik in het showregelement dat het voeren van "aanstootgevend voedsel zoals eendagskuikens" verboden is.

De katten krijgen drie of vier keer per dag eten, ik gaf vier keer vanwege de kleine kittenmaagjes en heb dat nog niet veranderd, ook ben ik bezig steeds meer BARF te geven, dus m'n schema is misschien nog een beetje vreemd. Ze krijgen 's ochtends kuikens, om een uur of vier 's middags Carnibest, om een uur of acht BARF (dat was altijd een extraatje maar is een maaltijd aan het worden) en dan voor het slapengaan nog een keer Carnibest.

Ik kan op de showdag het ontbijt gewoon wel geven, maar dan zit dEUS weer helemaal onder de eendagskuikensmurrie. Tijdens de maaltijd van vier uur zitten we nog op die show, de avondmaaltijd hoop ik gewoon weer thuis te kunnen geven. Maar wat geef ik dan als ontbijt en 's middags ? Ze krijgen eigenlijk nooit blik (heel soms shinycat) en ik ben bang dat ze daar dan van aan de racepoep gaan, en dat is nooit handig, maar al helemaal niet met langharige katten die nog gekeurd moeten worden.

En ik vraag me af wat aanstootgevend voedsel nu eigenlijk is. Sinds we aan vers doen vind ik praktisch niks meer aanstootgevend ;D, maar ik heb op internet al gemerkt dat de meeste mensen het idee van rauw vlees alleen al aanstootgevend vinden.
Door Mevroi Kruim
#425751
Aanstootgevend >:( >:( >:( van die smerige brokken met weet ik wat voor zooi erin, DAT is aanstootgevend >:( >:( >:(

Je zou bv een bankje kvv mee kunnen nemen (in een koeltas ofzo) dat ziet er niet zo eng uit, van een afstandje lijkt het op blik ;D of zelf een mix maken met stukken kip/lam/rund, hart/lever, gemalen botten en een eitje erdoor voor de smeuigheid. Mijn tandeloze ouwetjes eten dat ook supergraag en het ziet er redelijk netjes uit.
Door Loeka
#425807
Ik heb zelf ook wel cb gevoerd op show, vonden ze alleen veel te gewoontjes. Nu neem ik standaard een blikje Almo Nature mee. Dat krijgen ze hier heel af en toe en doen ze dus een moord voor. Je moet ze de showkooi zien afbreken als ik zo'n blikje opentrek ;D :o Ze zijn er bij mij nog nooit van aan de rees gegaan.

En joh, 1 keer een maaltijd overslaan is ook niet zo heel erg.

Welke show ga je? Ik ben benieuwd hoe Flynn het doet. Als hij het showtemperament van zijn opa heeft is dit waarschijnlijk ook je laatste show met hem :-\
Door Liselot
#426072
11 December in Oudenbosch. En misschien (alleen als de heren het een beetje leuk vinden) in januari in Haarlem omdat er dan een Somali ringkeuring is en er veel mensen komen die ik ken van internet. 11 December ga ik met Jolijn en met mijn beste vriendin Janneke, die neemt Rowan mee. Ik ben er wel benieuwd naar de twee broers weer eens naast elkaar te zien, Flynn is altijd al iets groter/zwaarder geweest dan Rowan, maar hij begint steeds meer uit te lopen. Als Janneke en ik bij elkaar op bezoek zijn zien we duidelijk verschil, en een maand geleden was het gewichtsverschil al 6 ons. Flynn is nu 6 maanden en weegt 3.5 kilo.

Ik wilde al een hele tijd wat van zooplus bestellen, dan ga ik de Almo ook maar eens proberen. Als dat niet bevalt neem ik wel een koeltasje met CB mee.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#426197
Een eendagkuiken kan ik me voorstellen er lopen daar allemaal bezoekers met kinderen die daar van overstuur raken en zichh helemaal uit hun dak gaan beklagen. Maar je kunt ze natuurlijk wel malen en gemalen geven, gewoon een kvv kan ook dus ik mis eigenlijk een beetje het probleem.
Door Nelly
#426558
Zo zat ik ook al te denken. Kan me voorstellen dat er bezoeker(tje)s zullen zijn die het eng vinden om een kat met een kuiken bezig te zien. Zie het hier dagelijks ;D Maar gewoon CB of Bibi moet toch kunnen ? Ziet er toch bijna net zo uit als gehakt of tartaar? Desnoods gewoon stiekem in een blikkie stoppen ;)
Door Liselot
#427688
sylvia schreef: Een eendagkuiken kan ik me voorstellen er lopen daar allemaal bezoekers met kinderen die daar van overstuur raken en zichh helemaal uit hun dak gaan beklagen. Maar je kunt ze natuurlijk wel malen en gemalen geven, gewoon een kvv kan ook dus ik mis eigenlijk een beetje het probleem.
Ik was ook niet van plan om eendagskuikens te gaan geven, ik begrijp ook wel dat dat schokkend is voor de meeste mensen (ook al is het hypocriet). Maar ik vroeg me af of rauw vlees an sich al niet aanstootgevend gevonden zou worden, op internet komen er soms wel behoorlijk felle reacties op (je laat je katten doodgaan aan salmonella ! het is vies, onhygienisch etc), daar heb ik ook wel een weerwoordje op hoor, maar ik weet niet of ik dat allemaal wel kan gebruiken op m'n eerste show. Maar het wordt denk ik gewoon CB dan, en als iemand er iets over wil weten dan komen ze maar !
Door Borke
#427959
Ik weet niet hoe vaak jij je katten geshowd hebt, maar de meeste van onze katten, wilden helemaal niet eten op de shows.

Weet je zeker dat ze wel eten neem dan iets mee wat gemalen of fijngesneden is. Let wel op dat ze hun vacht niet onder smeren.

Grote nadeel van brokken op een show - nog los van je imago - is dat het gebit er niet frisser op wordt!
Door Laura1982
#437175
Ik had laatst op de show een blikje shinycat meegenomen. 15 jan. ga ik in Haarlem weer showen en dan neem ik een blikje almo nature mee. Vind hij onwijs lekker.

Ik ben veelste bang dat CB gaat bederven in alleen een koelbox. :-\ En dat moeten we natuurlijk niet hebben ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#438553
Laura1982 schreef: Ik had laatst op de show een blikje shinycat meegenomen. 15 jan. ga ik in Haarlem weer showen en dan neem ik een blikje almo nature mee. Vind hij onwijs lekker.

Ik ben veelste bang dat CB gaat bederven in alleen een koelbox. :-\ En dat moeten we natuurlijk niet hebben ;)
Ik heb altijd gewoon kvv meegenomen naar de show, zelfs naar het buitenland het er gebeurd niets schokkends mee hoor, het kan wat meer gaan ruiken maar dat vinden ze nou eigenlijk alleen maar lekkerder.
Door Marieke
#440562
Ik neem aan dat mensen niet met een vergroot glas gaan staan kijken als jij je katten voert? Mensen zullen toch niet zien of het roze vleesspul in het bakje nu carnibest is of een ander type voer.
Door Liselot
#441254
Je weet het maar nooit, het ziet er toch niet uit als blik, en ik heb al uitgelegd dat ik geen zin had in gezeur ofzo.

Ik neem morgen maar gewoon een paar blikjes mee. Flynn is zo'n vreetschuur, ik kan me niet voorstellen dat hij niks wil eten. Nu nog even kijken hoe nijdig dEUS morgen is als hij geen kuikens krijgt als ontbijt (ik ga niet om 6 uur 's ochtends de kuikensmurrie nog van hem afwassen) , dat lijkt me nog een groter probleem worden ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#442962
Liselot schreef: Je weet het maar nooit, het ziet er toch niet uit als blik, en ik heb al uitgelegd dat ik geen zin had in gezeur ofzo.

Ik neem morgen maar gewoon een paar blikjes mee. Flynn is zo'n vreetschuur, ik kan me niet voorstellen dat hij niks wil eten. Nu nog even kijken hoe nijdig dEUS morgen is als hij geen kuikens krijgt als ontbijt (ik ga niet om 6 uur 's ochtends de kuikensmurrie nog van hem afwassen) , dat lijkt me nog een groter probleem worden ::)
Wat je voert op een show moet jij toch zelf weten? Ik denk dat de reacties die je krijgt en beetje aan jezelf liggen, als jezelf al raar gaat doen over het voer vraag je al bijna om commentaar. Ik heb mijn honden en ook mijn bengaal gewoon altijd vlees gevoerd op de show en nog nooit een opmerking overgehad. Ik heb er ook nooit bij stil gestaan dat anderen dat raar zouden kunnen vinden, ik voer dat dus ik vind het gewoon.


Hoe is de show gegaan?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door