Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#436100
Zondag begon Breezer over te geven en aan de diarree te raken. Dus heb ik hem zondag alleen een beetje yoghurt met roosvicee stop gegeven en een droge beschuit. Maandag ochtend en avond een klein beetje Carnibest kip&rijst gegeven en dit hield ie binnen. Dus vanaf dinsdag weer z´n normale portie vlees.
Maar de diarree blijft.

Ik heb hem nu al probiotica, finidiar, roosvicee stop en beschuit gegeven.

Het wil maar niet over gaan. Hij drinkt en eet wel gewoon goed. Z´n ontlasting is nu slappe drap en best wel veel. En ook zitten er dikke stukken wit/doorzichtig slijm tussen.

Hoe lang moet ik het nu nog aankijken, en wat kan ik eventueel nog geven om het over te laten gaan??

Als het maandag nog niet over is ga ik zowieso maar naar de dierenarts toe.
Door Femke
#437010
ik geef altijd wat groene leem bij diarree. Is het echt waterdun? Want bij een week waterdunne diarree zou ik naar de d.a. gaan, als het alleen maar een week 'niet optimaal' is zou ik het nog even aankijken, okugest en eventueel groene leem geven.
Verder z'n normale voer, eventueel met heet water overgoten
Laatst gewijzigd door Femke op zo 04 dec 2005, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
#437380
Nou ik dacht dat het goed ging. Zaterdag ochtend heeft hij 1x gepoept en dat zag er nog redelijk uit ook. Vervolgens heeft hij tot zondagavond niet meer gepoept. En gisteravond was het weer drapperig. Vannacht kon ik er weer uit, wat het toen was kon ik niet zien in het donker zonder lenzen. Het stonk wel enorm dat weet ik wel. En van m´n vriend hoorde ik dat het vanmorgen weer bijna waterdun was.

Hij eet en drinkt goed, en geeft niet meer over. Koorts zal hij ook wel niet hebben, want hij is zo levendig als ik weet niet hoe. Hij is er dus totaal niet ziek onder.

Wat is wijsheid??? Okugest halen, en dat nog een dag of 2 proberen?? Of vanavond dan toch maar naar de dierenarts gaan, en dan waarschijnlijk een ab kuurtje mee krijgen??

Ik baal er eigenlijk enorm van, want we zijn nu zover met het weerstand schema van Tannetje. Vanaf woensdag zouden we naar de laatste stap gaan. Grrr, maar ja ik kan niet alles hebben natuurlijk.
Door Truus
#437391
Ik zou geen A.B. laten geven, dit kan de kwaal nog erger maken omdat Breezer nogal gevoelig is. Hij is niet echt ziek en levendig zeg je.
Toch nog doorgaan met de Okugest zou ik zeggen en anders neem je even kontakt op met Tannetje.
Beterschap voor Breezer.
Door Breezer
#437598
Truus schreef: Ik zou geen A.B. laten geven, dit kan de kwaal nog erger maken omdat Breezer nogal gevoelig is. Hij is niet echt ziek en levendig zeg je.
Toch nog doorgaan met de Okugest zou ik zeggen en anders neem je even kontakt op met Tannetje.
Beterschap voor Breezer.
Okugest heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ga ik dan zo maar ff halen. Hoeveel kan ik daarvan geven?? Breezer weegt ±16 kilo.
Door Breezer
#437792
Ik heb de Okugest gekocht. En heb hem vanavond 2 tabletjes bij z´n eten gegeven.

Maar met welke regelmaat geven jullie ze normaal, en hoeveel kan ik hem geven? Hij is 3,5 jaar en weegt ±16 kilo.
Door Lizzy
#437872
Okugest is een homeopathisch middel en dat moet je dus niet bij zijn eten geven. Je moet het op schone mondslijmvliezen geven en dus ongeveer 20 minuutjes voor of na zijn eten. Je kunt hem de kinderdosering geven: bij acute diarree 6 tabletten per dag (over de dag verspreid).
Door Breezer
#438210
Lizzy schreef: Okugest is een homeopathisch middel en dat moet je dus niet bij zijn eten geven. Je moet het op schone mondslijmvliezen geven en dus ongeveer 20 minuutjes voor of na zijn eten. Je kunt hem de kinderdosering geven: bij acute diarree 6 tabletten per dag (over de dag verspreid).
Oeps, ok!

Nou dan zal ik straks maar weer wat geven maar dan zonder eten. :)

Dank je wel!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#438267
Ik zou niet naar de dierenarts gaan. die schrijft waarschijnlijk antibiotica voor en dat moet nu even niet. Zolang hij vrolijk is en eet en niet afvalt geen zorgen maken. Probeer de Okugest nu een paar dagen en anders de groeme leem. Die heb je toch staan.
Door Breezer
#438293
Hitam schreef: Ik zou niet naar de dierenarts gaan. die schrijft waarschijnlijk antibiotica voor en dat moet nu even niet. Zolang hij vrolijk is en eet en niet afvalt geen zorgen maken. Probeer de Okugest nu een paar dagen en anders de groeme leem. Die heb je toch staan.
Okay is goed. En hij moest toch nog een halve kilo afvallen dus als dat gebeurd vindt ik het niet zo erg.
We proberen in ieder geval een paar dagen die Okugest en dan zou het toch wel een keer moeten ophouden?? :)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#438303
Heb met Joep een paar weken geleden hetzelfde gehad. Ook okugest gegeven, maar dat hielp niet.
De DA gebeld en die gaf aan dat ze bij dit soort problemen geen AB meer geven omdat dat meer kwaad dan goed doet.
Uiteindelijk was het (voor mijn gevoel) de groene leem die uitkomst bracht. Ik heb hem dat een dag of 10 gegeven en sinds die tijd is zijn poep beter dan ooit! ;D
Hoop dat het met Breezer ook gauw beter gaat, want ik weet hoe onzeker je ervan wordt. :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#438422
Pauline schreef: Heb met Joep een paar weken geleden hetzelfde gehad. Ook okugest gegeven, maar dat hielp niet.
De DA gebeld en die gaf aan dat ze bij dit soort problemen geen AB meer geven omdat dat meer kwaad dan goed doet.
Uiteindelijk was het (voor mijn gevoel) de groene leem die uitkomst bracht. Ik heb hem dat een dag of 10 gegeven en sinds die tijd is zijn poep beter dan ooit! ;D
Hoop dat het met Breezer ook gauw beter gaat, want ik weet hoe onzeker je ervan wordt. :-\
Klopt, ik heb ook geleerd dat antibiotica meer kwaad dan goed doet, maar je zou ze de kost moeten geven, de dierenartsen die het nog wel doen.
Door Breezer
#439329
Nou de Okugest doet goed z´n werk. Heb vannacht voor het eerst weer door kunnen slapen. En ook was de ontlasting sinds gisteravond weer vrijwel normaal.

Allemaal heel erg bedankt voor de Okugest tip! Dit is weer een blijvertje in de medicijnla van Breezer.
Laatst gewijzigd door Breezer op wo 07 dec 2005, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door