Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lara
#43671
Inmiddels kreeg ik ook al wat PB-tjes en vragen over hoe het nu gaat met onze doggies en vers.
Bij deze zal ik hier maar even een verslagje doen 8)

Inmiddels is het vandaag 3 weken geleden dat we naar Ermelo zijn gereden om onze eerste lading vers te halen.
Dus de doggies genieten al 3 weken hier van vers vlees. En de katten natuurlijk ook.

We kunnen inmiddels duidelijke verschillen merken bij de honden. Alhoewel de overgang niet in ene goed ging.

Vidar die gelijk overgaf, zoals eerder vermeld.
Daarna Purdy die er hardstikke ziek van werd en daardoor het een paar dagen niet aanraakte. Ze zal wel gedacht hebben dat ze daar zo ziek van werd.
Lara en Bo-ghy beide 2 dagen aan de diaree geweest.
Alleen Shena heeft het allemaal gelijk goed opgepakt.

Van de kortharen kun je duidelijk zien dat hun vachtkleuren wat dieper van kleur zijn geworden en ook zachter.
Purdy is helemaal een verandering. Ze had vrij stug haar, en nu is het heerlijk zacht op een paar plekjes na nog. Het was bij haar ook net alsof ze een Denneboom was die in ene uitviel. In ene lagen er overal haren van haar in huis. 1 aai over haar rug en de haren dwarrelde in te rondte, wat een verandering zeg :o

Shena haar vacht is ook dieper van kleur geworden, een stuk zachter en NOG langer :o En ze had kwa vacht al niks te klagen.

En dan Bo-ghy, degeen die het meeste problemen heeft met zijn vacht. Ook hij is wat vooruit gegaan. Zijn kleur is iets dieper geworden en hij heeft iets meer glans. Met hem is het niet zoveel als bij de rest. Hij heeft ook zeker een vollere vacht gekregen sinds het vers vlees, echt langer is het nog niet geworden, maar ik denk dat daar veel tijd voor nodig is.
We zullen een proberen weer een herziene foto van hem te maken om te vergelijken ;D

Kortom wij zijn hier hardstikke tevreden, en de honden geloof ik ook.
De ontlasting is een heel stuk minder, ook het water wordt veel minder aangeraakt. Het water drinken is met 2/3 gereduceerd.
Laatst gewijzigd door Lara op vr 23 jan 2004, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#43675
Wauw! Super om te horen zeg. Ondanks de heftige start klinkt dit heel veel belovend! En de katten, hoe is het met de katten?
Groetjes, Lizzy
Door Lara
#43676
De katten had ik geloof ik al laatst een verslagje van gedaan, maar die gaan ook goed.
Vooral degeen die het meeste problemen gaf met ander voer. Deze was ook altijd heel mager.
Ook bij hun is de ontlasting veel minder, het water drinken veel minder.
En ook de vachten glanzen veel meer dan voorheen.
En bij hun hebben we geen enkel probleem gezien met de overgang. Geen diaree, niet overgeven helemaal niks.

We zijn erg benieuwt of de kat met chronische niesziekte hier nu veel minder last van gaat krijgen. Ze ziet er wel beter uit, nu nog afwachten of zie niet af en toe nog ziek wordt ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#43691
Sylvia even off topic maar ik lig helemaal in een deuk om jouw onderschrift ;D
Eerst die foto van die dalmaten met daaronder de tekst onze weimaraners ;D ;D ;D ;D

geweldig trouwens dat je al zo snel verschil ziet zeg !
Door crutz
#43693
SUPER zeg,

ook hier heb ik echt verschillen gemerkt toen ik van 2 naar 4 dagen vers ging (in overleg met vriendlief blijven er toch 3 brokken dagen :-\)
maar ook pas weer veel verschil ondervonden nu ik een brok voer met HEEL weinig koolhydraten en ook geen bietenpulp ed
deze brok voer ik alleen nog aan Ace, Damien krijgt nog de oude brok (zelfde merk overigens) maar Ace heeft ook weer een verandering doorgemaakt, nog zachtere en dikkere vacht (ok, hij zit ook buiten, maar dat zit hij al vanaf september, en deze verandering is sinds de kerst ;D)

maar helaas toch vriendlief nog niet kunnen overtuigen van full-time vers, maar heb toch naar mn gevoel nu een goede vervanger gevonden ;)
Door Lara
#43694
[quote="sylvia"]
Sylvia even off topic maar ik lig helemaal in een deuk om jouw onderschrift ;D
Eerst die foto van die dalmaten met daaronder de tekst onze weimaraners ;D ;D ;D ;D

geweldig trouwens dat je al zo snel verschil ziet zeg !
[/quote]
Tja onze Weimaraners is dus de link naar onze site ::)
Maar hier zie je dat verschil niet :(
Door Lara
#43695
[quote="crutz"]
SUPER zeg,

ook hier heb ik echt verschillen gemerkt toen ik van 2 naar 4 dagen vers ging (in overleg met vriendlief blijven er toch 3 brokken dagen :-\)
maar ook pas weer veel verschil ondervonden nu ik een brok voer met HEEL weinig koolhydraten en ook geen bietenpulp ed
deze brok voer ik alleen nog aan Ace, Damien krijgt nog de oude brok (zelfde merk overigens) maar Ace heeft ook weer een verandering doorgemaakt, nog zachtere en dikkere vacht (ok, hij zit ook buiten, maar dat zit hij al vanaf september, en deze verandering is sinds de kerst ;D)

maar helaas toch vriendlief nog niet kunnen overtuigen van full-time vers, maar heb toch naar mn gevoel nu een goede vervanger gevonden ;)
[/quote]
Waarom geef je vriendlief geen knijper kado dan zijn volgende verjaardag ::) :P



Het gaat hem toch om de lucht ervan??
Door Twister
#43701
Super zeg dat het zo goed gaat! Merk je nog verschil in de hoeveelheid die je moet voeren? Is dat meer geworden dan je gedacht/berekend had of niet?
Door Lara
#43902
[quote="Twister"]
Super zeg dat het zo goed gaat! Merk je nog verschil in de hoeveelheid die je moet voeren? Is dat meer geworden dan je gedacht/berekend had of niet?
[/quote]
Lara en Purdy de aangegeven hoeveelheid, dus niet meer, dus dat is mooi, dat was bij andere merken anders ;)

Bo-ghy moet meer hebben dan de aangegeven hoeveelheid, hij zit ongeveer op een kilo per dag.
Shena heeft ook wat meer nodig.

Vidar is een pup en die krijgt dus ongeveer 750 gram per dag ;)

Het is allemaal naar verwachting, we hadden van Bo-ghy namelijk wel verwacht dat hij meer moest hebben. En ook Shena at meestal boven gemiddelde.
Laatst gewijzigd door Lara op vr 23 jan 2004, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door