Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#436310
Tjonge jonge, gisteren zalmkop gegeven voor de eerste keer. Wat zijn die enorm zeg, 660 en 640 gram per stuk.
Voor Bolke een klein stukje afgeknipt, die vond het maar zozo en pielde er wat mee om.
Rein had moeite er grip op te krijgen maar vrat zich als eerste door de bovenkant van de kop heen en slibberde met een verzaligd koppie de hersenen (denk ik) op. Lekker maar nog lastig te eten.

Barousse nam kop tussen de kaken en alsof ze nooit anders deed was de kop in no time gehalveerd. Met de voorkant van de kop in de bek kauwde ze op de onderkaak en dat maakte dat de vis hapbewegingen maakte ... tja uhm. En toen... ze kauwde een keertje flink en pffffblofff zei de kop waarop het rechteroog met een vaartje uit zijn kas schoot.
Ik heb staan kijken met wisselend gemoed, kan ik zeggen.
Door Helen
#436312
Hoe is hun onstlasting na het eten van zalmkop vraag ik me af?
Door bas rouge
#436319
Helen schreef: Hoe is hun onstlasting na het eten van zalmkop vraag ik me af?
Daar was ik ook benieuwd naar maar het was vanochtend prima. Niet dun (had ik eigenlijk wel verwacht) maar gewoon uitstekend. Ook niet bottig. Ik had voor gisteravond kalfslever uit de vriezer gehaald maar daar gaan ze altijd wat van aan de dunne. Ik herinnerde me ineens dat zalm/vis ook dunne ontlasting kan geven dus heb gisteren een kip gevoerd en dan vanochtend dus de lever. Maar goed, de ontlasting was dus niet dun.
Zalmkop blijft er bij mij in. Het is goedkoop en veilig eten. Barousse is een enorme schrokop en is een keer bijna gestikt in een runderstaart. Ik ben dus op zoek naar voor haar veilig eetbare zaken en zalmkop is daar een van. Het is wel enorm vet en ze ruiken sterk naar zalm, ze waren gister voor buurthonden erg interessant ;D
Laatst gewijzigd door bas rouge op za 03 dec 2005, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#436322
Ik kan me levendig voorstellen dat je met wisselend gemoed hebt staan toekijken...! Is vrijdag visdag ofzo? Mijn honden hadden gisteren ook zalmkop! Ik geef ze die trouwens op hun rubber kleedje. Dan glijdt het minder ;D

De ontlasting is hier na zalmkop gewoon goed. Normaal.
Door James
#436709
Hmmm ik heb ook runderstaart gekocht... Die blijft dus ook nog even in de vriezer ::)
Door tieneke
#436719
James schreef: Hmmm ik heb ook runderstaart gekocht... Die blijft dus ook nog even in de vriezer ::)
Of de staart beet houden terwijl de hond ervan eet.
Door Amstaff 4 ever
#436737
Romeo slikt alles heel door, kan ik hem dan wel zalmkop geven?
Of is het zo groot dat hij er wel een stuk af moet bijten?
Door tieneke
#436752
Amstaff 4 ever schreef: Romeo slikt alles heel door, kan ik hem dan wel zalmkop geven?
Of is het zo groot dat hij er wel een stuk af moet bijten?
Ik zou de grootste zalmkop geven en erbij blijven kijken hoe hij er op kauwt.
Hoe groter het vlees/vis is des te meer moeten ze er aan kluiven,als ik Tinus in kleine delen gesneden vlees of vis geef dan rost hij het in een paar seconden naar binnen zonder ook maar 1 keer te kauwen!
Vanavond heb ik hem voor het eerst hele eendennekken gegeven en hij stond er op te kauwen alsof zijn leven ervan af hing ::)gaat dus vooruit...
Geef ik ze in 3 stukken dan klok....slik...weg!
Morgen staat er rauwe hele makreel op het menu,daar kauwt ie ook redelijk op en kan niet echt veel kwaad.
Als ik grotere botten geef,eend of een halve kip dan knip ik met de snoeischaar aardig in op de hardere delen zoals poten,stel dat hij eens een aardig stuk bot naar binnen werkt zonder te kauwen,ik moet er niet aan denken en neem zeker met Tinus geen onnodig risico,het is een echt barfvarken >:( ;D
Door James
#436755
Zalmkop is volgens mij niet iets wat ze in het geheel door kunnen slikken. Mijn veelvraat die alles in hoog tempo weg eet, heeft de zalmkop ook helemaal gekauwd. En haar kan ik niets kleins geven, want dan is het weg nog voor je kauwen zegt...

Hoe maak je eigenlijk zo'n quote?

Quote : Of de staart beet houden terwijl de hond ervan eet.
Zoiets heb ik met de kippenpoot gedaan, maar uiteindelijk moet je het loslaten en dan is het glip... weg. En dan is het nog best wel een groot stuk. Het lijkt wel of ze er hebberiger van worden. Terwijl als ik het gewoon geef en zorg dat het groot genoeg is, dan kauwt ze ook op het laatste stukje...
Door James
#436759
Oh en om nog even te reageren op die zalm ogen... Haha... heb er ervaring mee. Voor de kleintjes heb ik een zalmkop door midden proberen te snijden en ik kon maar geen grip krijgen. Met een mes erin geprikt, vork erin geprikt, maar bleef moeilijk. Uiteindelijk had ik zoiets van niet miepen... hop met de handen vast houden. Nog steeds geen grip en ineens had ik grip, heel goed zelfs.... was ik met mijn vinger in het oog gegleden JAK

En een stuk in de foodprocessor was inderdaad zoiets als jij had. Ik moest flink prakken om dat ding erin te krijgen. Ik heb zo'n groot deel voor het malen van groente enzo en een klein deel met van die hakmesjes. Maar ik was zo hard aan het prakken dat ik ineens wat vreemds zag... en dat was dus ook het oog wat eruit plopte. Maar het zal nog wel aan het hoofd vast. Erg smerig gezicht, maar dat liever dan erin wegzakken met mijn vinger.... :P
Door Sofie
#437336
Hahah vliegt dat oog eruit....jammie... ::)

Ik moet helaas de zalmkoppen voor Lady altijd in 2 snijden....jee wat een werk.... :-X
Door Lizzy
#437354
James schreef: en ineens had ik grip, heel goed zelfs.... was ik met mijn vinger in het oog gegleden JAK
Gatverdamme :-X :-X ;D ;D ;D ;D ;D
Door nikèdog2000
#437383
ik doe hier ook de zalmkop in stukken
ik leg ze dan op een doekje en in ene hand ook een doekje .
dan glijd het niet weg en heb je ook grip.
Door Doedels
#437846
nikèdog2000 schreef: ik doe hier ook de zalmkop in stukken
ik leg ze dan op een doekje en in ene hand ook een doekje .
dan glijd het niet weg en heb je ook grip.
Ik heb hier een echtgenoot die de vuile barf klusjes opknapt 8) Hij hakt de zalmkoppen in stukken met een hakmes. Nooit klachten gehad ;)
Door Nelly
#438098
Ga toch ook nog eens zalm proberen. Sardienes willen ze niet, maar wie weet, misschien zalmkop wel. Zo niet, kan ik hem altijd nog klein maken voor de katten. Hoewel, Mistral eet ook geen vis, geloof ik. Alleen als ik nog net 1 blikje heb om te verdelen tussen Zip en SR. Dan wil hij ook ineens vis :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door