Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#436573
Van dat teefje met foute leverwaarden, absoluut niet leuk, maar ze weten tenminste wat het is. Mijn oudste reu was al een tijdje sloom, maar op de manier die hij wel meer heeft als hij ergens geen zin in heeft. Dus wij maakten grapjes van: Hé jo, zo oud ben je nog niet.
Tot ik ineens een hele dikke buik zag en voelde. De hond veel ging drinken, overgeven en niet meer wilde eten.
Naar de dierenarts. Bloed en urine naar het lab, helemaal niets fout mee. Sommige waarden zijn zelfs uitstekend.
Maandag wordt een echo gemaakt.
Maar ik krijg van die bange gevoelens. Mijn Lab was ook niets bij te vinden, zelfs niet op foto's en echo's tot helemaal op het eind, toen was er ineens een groot kankergezwel zichtbaar en was inslapen nog de enige optie.
Iemand nog een geruststellend idee? Anders graag duimen en voor de kaarsenbranders: een kaarsje kan denk ik ook geen kwaad.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#436592
He gatver Nicolette, wat vervelend voor je. Maar, het is natuurlijk helemaaaaaal niet gezegd dat het iets heel ernstigs is! Ik ga in ieder geval heel erg hard voor je duimen!!!!!!!!!!!!!!!!

Sterkte he!
Door Slot
#436926
Super frustrerend als je niet weet wat je hond heeft. Onze hond had wel extreem hoge leverwaarden maar echo onderzoek wees bij onze dierenarts niets uit. Ook op de echo bij het dierenechocentrum was niks te zien. Dat was drie keer het geval. Tot we naar de faculteit van diergeneeskunde gingen en daar bleek via de echo wel duidelijk iets totaal mis te zijn. Daar zien ze vaker dieren met dezelfde aandoening en zien ze dus eerder wat er mis is.

Ik hoop dat je snel weet wat je hond heeft zodat je met de juiste behandeling kan beginnen.
Vocht in de buik kan ook wijzen op hartfalen.
Bij hartfalen verlies de hond zijn eetlust, valt af en ademt sneller, ook kan hij roze, schuimend vocht ophoesten en is er sprake van buikwaterzucht of zwelling van de ledematen.

Sterkte met het onderzoek!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#437541
Ik heb geen geruststellend idee voor je, maar ben wel voor je aan het duimen. Ik hoop dat echo duidelijk maakt wat je hond mankeert en ik hoop dat het dan niet iets ernstigs is. Sterkte :-*
Door oebaya
#437587
Het vonnis is geveld: groot gezwel aan de rechter hartkamer. Er zit ook wel iets aan de lever, maar dat is eerder gevolg van, dan de oorzaak.
Hoe lang hij nog heeft, paar maanden, hangt mede af van het aanslaan van de medicijnen. Iets om de pompfunctie te ondersteunen en iets om het vocht af te voeren.
Hij is 6 en nooit een dag ziek geweest en nu in één keer dit.
En weet je er loopt hier een teefje die heeft al 5 jaar hartmedicatie en daarvan heb ik altijd gedacht: die gaat niet oud worden. Maar die gaat ons nog verrassen. Van die kleine kattekop hou ik net zo veel als van deze reu, maar het lijkt gewoon niet eerlijk.
Jongens, bedankt voor het duimen en de kaarsjes.
gr.
Nicolette
Door Ine
#437597
Ach Nicolette, ik zit hier gewoon te huilen, wat erg!
Wat moeilijk allemaal en natuurlijk houd je ook van deze reu. Iedere hond heeft zijn eigen dingen, die hem of haar speciaal maken!
Ik wilde, dat ik je ergens mee kon helpen, maar ik zal duimen, dat de laatste periode, dat hij nog bij jullie is, jullie van elkaar kunnen genieten, zonder steeds dat zwaard te zien!
Heel veel sterkte de komende tijd! :-* :-* :-*
Door margreet
#437599
Ach Nicolette wat een treurig bericht zeg,ik wens jullie nog een hele fijne tijd met elkaar hoor en we denken zeker aan je.
Knuffel de schat nog maar eens extra van mij :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door