Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Amstaff 4 ever
#435696
Dit heb ik mijn honden gisteren gegeven:

Een blikje sardientjes
100gr groentemix: kwart teentje knoflook, verse peterselie, sla, spinazie, peentjes.
een lamshartje
een lamsribje.

Is dit een goede maaltijd voor eens in de twee weken?
Vanwege de sardientjes.
Door Amstaff 4 ever
#436026
En dit is de derde maaltijd:

Een runderlapje,
100 gram groentenmix: peterselie, kwart teentje knoflook, peentjes, sla, witlof.
een stuk pens
en drie lamsribjes (kleine)
Door Lizzy
#436264
Ik vind het erg moeilijk om te bepalen of 1 of 2 maaltijden goed zijn. De reden is omdat je het eigenlijk beter kan beoordelen in een soort totaalplaatje van 1 a 2 weken.

Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel.

Stel, je geeft vandaag rundvlees met groente. Daar valt weinig over te zeggen. Want het is een prima maaltijd als je de dag erop bijv een halve eend voert. Of een lap pens met groente en een vleesbot. Maar als je nou de dag erop weer rundvlees met groente geeft en de dag erop runderhart met groente en een ei en de dag daarop kopvlees (rund) met runderhart: dan is dat dus behoorlijk minder.

Nu zien jouw maaltijden er zo helemaal niet uit zoals de bovenstaande voorbeelden (dit ziet er op zich prima uit!!), maar als je de komende weken exact hetzelfde gaat voeren als de afgelopen dagen: dan vind ik dat toch niet zo...

Snap je wat ik bedoel?

Dus, deze twee maaltijden zien er prima uit! Ik denk zelfs dat je de maaltijden heeeeeel erg compleet probeert te maken en dat is niet eens nodig. Voor eens in de twee weken kun je prima sardientjes uit blik geven. Mag zelfs 1 keer per week. Ik geef alleen zelf de voorkeur aan verse/rauwe/hele sardientjes. En verder: blijf gewoon lekker afwisselen! En als je nou iedere dag blijft vertellen wat je hond gegeten heeft, dan hebben we toch nog een totaalplaatje van een week :D!
Door Amstaff 4 ever
#436321
Dat is ook mijn bedoeling.
Ik zit alleen met een probleempje.
Ik wil ze ook gevogelte gaan voeren, maar mijn vriend wil dat absoluut niet, hij is bang dat ze ziek worden door de vogelgriep.
Wat moet ik daar nu mee?
Ze krijgen voorlopig ook nog één keer per dag brokken en soms twee keer per dag.
Ik ben nu gewoon wat aan het experimenteren met soorten vlees en probeer veel van deze site af te halen aan ingredienten.
Kan je mij nog wat soorten vlees aanraden?
Door Lizzy
#436333
[quote="Amstaff 4 ever"]
Dat is ook mijn bedoeling.
Ik zit alleen met een probleempje.
Ik wil ze ook gevogelte gaan voeren, maar mijn vriend wil dat absoluut niet, hij is bang dat ze ziek worden door de vogelgriep.
Wat moet ik daar nu mee?
Ze krijgen voorlopig ook nog één keer per dag brokken en soms twee keer per dag.
Ik ben nu gewoon wat aan het experimenteren met soorten vlees en probeer veel van deze site af te halen aan ingredienten.
Kan je mij nog wat soorten vlees aanraden?
[/quote]

Ik denk niet dat dit een terechte angst van hem is. Heeft hij dit al gelezen?

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg417005

Maar goed, als hij geen gevogelte wil voeren, dan kom je niet veel verder als rund, lam, geit, paard, konijn.
Door Lizzy
#436430
[quote="Amstaff 4 ever"]
Hebben de honden dan geen gevogelte nodig?
Ik vraag me af of ze zo wel voldoende binnen krijgen aan afwisseling.

[/quote]

Als je bijv. rund en lam en geit en paard en konijn en hert en sardien en makreel of zalm voert en je voert daarvan het vlees, de botten en de organen afgewisseld dan voer je ook afwisselend. Je hebt op zich geen gevogelte nodig. Maar ja, gevogelte is vaak goed betaalbaar, makkelijk om aan te komen, de botten zijn mooi zacht en dus is het wel handig om te voeren.
Door Amstaff 4 ever
#436496
Nu zag ik vandaag een mooi stukje Paardenvlees, maar het lag tegen het varkensvlees aan, dus ik durfde het niet mee te nemen.
Een hond mag geen varkensvlees, maar raakt ander vlees besmet door varkensvlees als het er tegen aan ligt???
Door Lizzy
#438929
[quote="Amstaff 4 ever"]
Nu zag ik vandaag een mooi stukje Paardenvlees, maar het lag tegen het varkensvlees aan, dus ik durfde het niet mee te nemen.
Een hond mag geen varkensvlees, maar raakt ander vlees besmet door varkensvlees als het er tegen aan ligt???
[/quote]

Over Aujeszky kun je dit onderwerp lezen:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=786

En daar zul je lezen dat ik je het antwoord schuldig moet blijven. De experts weten het niet..... Maar goed, aangezien Aujeszky in NL vrijwel niet meer voor komt, kun je je afvragen hoe groot de kans uberhaubt al is dat nou net dAt stukje varkensvlees besmet is met Aujeszky....
Door Amstaff 4 ever
#438954
Voor de zekerheid neem ik dus toch geen vlees mee dat met varkensvlees in aanraking kan zijn geweest.
Als mijn honden daar ziek van zouden worden vergeef ik het mezelf nooit van mijn leven!
Bedankt voor je reactie.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door