Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Filou
#436273
Ik heb de eerste week menu een beetje aangepast:

Ma: 200 gr kippevleugel
100 gr kalkoenlever
50 gr tafelres
1 ei

Di: 250 gr kipkarkas
100 gr groentenmix

Woe: 100 gr sardien
200 gr groentenmix

Do: 100 gr kalkoenlever
200 gr kippevleugel
100 gr groentenmix

Vrij: 200 gr kikpkarkas
200 gr sardien
100 gr groentenmix
1 ei, 2 el yoghurt

Zat: 100 gr pens
100 gr lamsrib (kaal)
270 gr sardien (ik had geen diepvrieszakjes meer, dus krijgt hij overschot)
100 gr groentenmix

Zo: vasten


WEEK 2
Ma: 100 gr hart
200 gr sardien
200 gr kipkarkas

Di: 100 gr sardien
100 gr nier
100 gr lamsrib (kaal)

Woe: 100 gr kalkoenlever
100 gr groentenmix
200 gr kikpkarkas
1 ei

Do: 200 gr sardien
200 gr groentenmix

Vrij: 200 gr kippevleugel
100 gr pens
1 ei

Zat: 100 gr groentenmix
200 gr kipkarkas
200 gr sardien
2 el yoghurt

Zo: vasten


Woensdag en donderdag staat er geen bot op het menu, omdat wij woensdagavond naar Ankara vertrekken, en pas donderavond terugkeren. Filou blijft bij mijn schoonouders, en ik wil geen complicaties. :)

Redelijk wat sardien op het menu. Normaal zouden we maandag achter vlees rijden, maar mijn diepvriezer zit nu ff vol met 1 kg pens (geen vuile :'( ), 800 gr lever, 500 gr nier, 500 gr hart, 2 kg sardien, 1 kg kippenekken, en dan nog eens kipkarkas en vleugels, kalkoenlever. Dus eerst even een paar zakjes eruit laten verdwijnen voor ik weer plaats heb voor iets anders. Hart, lever, pens en nier komt van het schaap denk ik... :)

In mijn ogen ziet dit er goed uit... maar reacties zijn altijd welkom... ;)
Door Lizzy
#436284
Mag ik vragen of deze hoeveelheid sardien ook op het menu blijft? Of is dit alleen voor deze twee weken? Ik vind de hoeveelheid sardien inderdaad best wel hoog ja.
Door Filou
#436287
wel... ik heb dus jouw raad opgevolgd:

40% vleesbot
25% spiervlees & vis
15% orgaan
15% groenten
5% supplement

Maar met dat ik nog geen spiervlees had, maar wel sardien, geef ik hem nu dus die sardien. Ik wil het wel zo snel mogelijk vervangen, maar zoals ik zei: mijn diepvries zit echt propvol. Dus, denk ik wel dat ik woensdag ofzo nog snel achter vlees kan rijden, als het natuurlijk meezit met mijn schoonmoeder. Normaal zouden we dat gisteren gedaan hebben, maar de plaats waar we het vlees zouden halen, ligt verder weg dan waar we de organen gingen kopen. Dus zei mijn schoonma 'vandaag achter je pens, maandag achter de rest.' :)

Maar stel nu dat we deze week niet achter het vlees kunnen gaan, zal ik Filou wel een paar weken geen vis geven. :)
Tenzij dat dat ook geen oplossing is natuurlijk... :-\
Door Lizzy
#436289
[quote="Filou"]
wel... ik heb dus jouw raad opgevolgd:

40% vleesbot
25% spiervlees & vis
15% orgaan
15% groenten
5% supplement

Maar met dat ik nog geen spiervlees had, maar wel sardien, geef ik hem nu dus die sardien. Ik wil het wel zo snel mogelijk vervangen, maar zoals ik zei: mijn diepvries zit echt propvol. Dus, denk ik wel dat ik woensdag ofzo nog snel achter vlees kan rijden, als het natuurlijk meezit met mijn schoonmoeder. Normaal zouden we dat gisteren gedaan hebben, maar de plaats waar we het vlees zouden halen, ligt verder weg dan waar we de organen gingen kopen. Dus zei mijn schoonma 'vandaag achter je pens, maandag achter de rest.' :)

Maar stel nu dat we deze week niet achter het vlees kunnen gaan, zal ik Filou wel een paar weken geen vis geven. :)
Tenzij dat dat ook geen oplossing is natuurlijk... :-\


[/quote]

Ik denk dat je dit best 2 weken kunt geven. OK, het is wat veel vis, maar ik neem aan dat het hele/rauwe sardientjes zijn? Zo ja: daar kan hij het best een tijdje goed op doen, want de organen en kop van de vis bevatten goede vitamines. Als je in de komende weken af en toe wat sardien kan vervangen voor vlees, dan denk ik dat je lekker bezig bent!
Door Filou
#436294
Natuurlijk rauw... sinds ik jullie ken, kook ik helemaal niets, en heel af en toe krijgt hij een tafelrestje... ;)

Donderdag was het hier groenten/fruit markt, en daar staan ze ook met vis... de sardientjes stonden aan 0.90€/kg.

Nu zat er bij die kilo sardientjes 2 andere soorten visjes. Ze zien iets groener, en op de zijkant hebben ze, ja, hoe zal ik het uitleggen... 't zijn precies ministekeltjes... hard... Ze hebben er een lijn over heel de zijkant van hun lichaam. Misschien is dat voor die visjes een beveiliging om niet opgegeten te worden... mss houden die tandjes hen tegen in de mond van hun jager, waardoor deze hen terug uitspuwt. De tandjes zijn 1mm lang... zou ik deze durven geven? Of beter wegsmijten??
Door Lizzy
#436298
[quote="Filou"]
Natuurlijk rauw... sinds ik jullie ken, kook ik helemaal niets, en heel af en toe krijgt hij een tafelrestje... ;)

Donderdag was het hier groenten/fruit markt, en daar staan ze ook met vis... de sardientjes stonden aan 0.90€/kg.

Nu zat er bij die kilo sardientjes 2 andere soorten visjes. Ze zien iets groener, en op de zijkant hebben ze, ja, hoe zal ik het uitleggen... 't zijn precies ministekeltjes... hard... Ze hebben er een lijn over heel de zijkant van hun lichaam. Misschien is dat voor die visjes een beveiliging om niet opgegeten te worden... mss houden die tandjes hen tegen in de mond van hun jager, waardoor deze hen terug uitspuwt. De tandjes zijn 1mm lang... zou ik deze durven geven? Of beter wegsmijten??
[/quote]

Zijn het geen hors-makreeltjes die je bedoeld?

Afbeelding
Door Lizzy
#436337
[quote="Filou"]
Ok... dan doe ik dat ook...:)

zit leo dan hele dagen op zee???
[/quote]

Nee hoor, maar hij gaat hobbymatig nog wel eens zeevissen. Vroeger was ik daar niet echt blij mee want ik eet geen vis maar hij kwam wel met die 'stinkdingen' thuis. Nu ben ik zeer blij want dient de vangst als hondenvoeding!
Door Filou
#440829
Yes! Ik heb 3 kg vlees kunnen kopen aan 12.5euro. Het is ree- of steenbok. Ik ben het ff vergeten en het staat hier niet in mijne pocketwoordenboek. Er zijn delen bij met veel bot en vlees, en anderen dan weer waar er bijna geen bot in zit. Dus dacht ik om dat vlees bij vleesbot toe te voegen, en er dan het volgende van te maken:

50% vleesbot
15% vis
15% groente
15% orgaan
5% supplement

Zou dit ook goed zijn??
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door