Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#435825
ik begin steeds meer samen te stellen, maar nu had ik even een vraag ivm bot.
vandaag eten onze honden lamsribben, rundvlees, kippenmaag en groentemix.

de lamsribben zijn van cb, maar ik vind dat er niet veel vlees op zit :-\
(ben die van onze islamiet gewend, maar dat is dus voor menselijk gebruik en heeeeeel veel vlees)
maar ze zijn wel mooi gesneden en makkelijk kouwbaar, alleen de wervels iets minder. ;)
dus heb ik rundvlees erbij geven.
nu vroeg ik me af bv een bot van 200 gram.(hoeveel vlees geen idee sorry ben slecht in schatten :-[ misschien 1/5 :-\)
is het dan genoeg om 200 gram vlees erbij de geven, met 2 maagjes van ong 30 gram per stuk. ???

ik vind het altijd nog beetje eng als de botten niet super veel vlees hebben, dus geef altijd vlees erbij.
behalve bij kip, of kan ik dat ook beter wel doen? :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 02 dec 2005, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#435827
Als je uit gaat van vleesbotten die voor 50% uit bot en 50% uit vlees moeten bestaan, dan zou dat dus genoeg zijn. Ik geef zelf altijd liever botten die meer vlees bevatten en zelfs dan geef ik vaak nog wat vlees voordat ze aan het bot beginnen (alleen bij harde botten zoals kalf, lam, geit. Niet bij zachtere botten van bijv. gevogelte). Ik weet niet hoeveel ze in totaal mogen eten, maar geef desnoods 300 gram vlees of laat ze het bot niet helemaal opeten.
Door danielle1980
#435833
Lizzy schreef: Als je uit gaat van vleesbotten die voor 50% uit bot en 50% uit vlees moeten bestaan, dan zou dat dus genoeg zijn. Ik geef zelf altijd liever botten die meer vlees bevatten en zelfs dan geef ik vaak nog wat vlees voordat ze aan het bot beginnen (alleen bij harde botten zoals kalf, lam, geit. Niet bij zachtere botten van bijv. gevogelte). Ik weet niet hoeveel ze in totaal mogen eten, maar geef desnoods 300 gram vlees of laat ze het bot niet helemaal opeten.
we merken dat met zelf samen stellen, dat ze aan ong 2 maaltijden van rond de 300 gram genoeg hebben.(aan vlees zonder groente, joghurt enz ;))
op 1 na die krijgt 800 gram dan in totaal.
tenminste als er dus bot bij is of grote vleesstukken.
2 dagen geleden lieten ze zelfs allemaal een beetje staan :o :-\
het was gewoon teveel. ::)

ik zal voortaan iets meer vlees aanhouden dan het bot dan.
nu was t wel iets meer vlees dan bot maar niet heel veel, wel 100 gram meer denk ik. ;)

want uh het bot niet helemaal opeten word denk moeilijk, we hebben nog nooit wat afgepakt qua eten dat we gegeven hebben en dat wil ik zo houden. :P
omdat ze nu nog allemaal naast elkaar eten en ik geen spanning wil veroorzaken.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 02 dec 2005, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dogsunlimited
#435933
In het begin nam ik die kale lamsribben ook altijd, maar mijn honden krijgen het niet meer. Ging altijd erg goed met zeker meer dan de helft spiervlees en orgaan vooraf. Maar sinds ik heel lam bij de slachterij inkoop heb ik ook lekker vlees eraan en veel zachter bot lijkt het wel. Wat ik wel vond bij die kale lamsribben is dat er van die vlijmscherpe mesjes afkwamen. Het laatste stuk van die botten kregen ze dan ook niet meer.
Door Tarek
#435949
danielle1980 schreef: we merken dat met zelf samen stellen, dat ze aan ong 2 maaltijden van rond de 300 gram genoeg hebben.(aan vlees zonder groente, joghurt enz ;))
op 1 na die krijgt 800 gram dan in totaal.
tenminste als er dus bot bij is of grote vleesstukken.
2 dagen geleden lieten ze zelfs allemaal een beetje staan :o :-\
het was gewoon teveel. ::)

.
Ze krijge hier op een dag ook zo'n 800 gr vlees maar er is hier nooit genoeg als ze hun bal leeg hebben dan kijken ze je aan alsof ze nog niets gehad hebben.
Stelletje vreetzakken ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door