Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door catlin
#435231
Hallo Barfers.

Ik ben nieuw op deze side en heb ons voornamelijk opgegeven omdat ik mij afvraag of ik mijn golden wel vers voer wil geven omdat hij toch echt veel liever brokken eet. Ik koop HP brokken voor mijn hond (Belgisch merk) en heb gehoord dat ik hiernaast niets anders aan mijn hond hoef te geven als deze brokken. Nu heb ik toch een prachthond. Glanzende vacht,prima tanden en tandvlees,geen enkele huidproblemen, geen darmproblemen nou ja, helemaal niets van dat. Ik ben erg tevreden over de brokken en heb andere mensen met probleemhonden ook geadviseerd over deze brokken en die zijn van hun problemen afgeraakt. Mensen die ik ken die deze brokken gebruiken zijn ook erg tevreden. Toch wilde ik wel eens iets anders geven zo af en toe omdat ik dacht dat hij dat wel lekker vond maar mijn golden eet met lange tanden terwijl de brokken in een mum van tijd weg zijn. Raar toch of niet? Alleen kippelevertjes vind hij echt lekker, het water loopt hem een kwartier nadat het op is nog uit de mond. Ja, wat moet ik nu? Vers geven terwijl hij het niet echt lekker vind of toch gewoon zijn brokken? Mijn hond poept met brokken maar een of soms twee keer per dag en met vers wel zes tot zeven keer. Ik ben aan deze side gekomen via een vriendin en ben er wel blij mee want ik vind het een goede side en heb er toch wel veel aan.

groeten Catlin
Door Femke
#435240
In brokken zitten veel kunstmatige geur- en smaakstoffen. Als een hond overschakelt van brok naar vers dan willen ze het in het begin nog wel eens smakeloos vinden. De berner in mijn onderschrift vertikte het in het begin ook om vers te eten.

Onze kinderen lusten ook liever patat, pizza en mac donalds dan aardappelen maar ja ::) ::)
Door Borke
#435630
Kan je vertellen wat voor vers vlees je je hond hebt gegeven?
Als dat bijvoorbeeld veel pens is, dan gaat je hond vanzelf veel poepen.
Heb je het vlees in combinatie met brokken gegeven of gaf je alleen vlees (op zo'n dag of in zo'n week)?
Heb je ook botten gegeven, zo ja welke en hoeveel vlees zat daar aan? Ik vraag dat omdat honden moeten leren om botten te eten (zie bibliotheek Barfplaats) en in het begin zullen veel honden dat met lange tanden doen, omdat ze het nog moeten leren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door