Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Smodiehomer
#434876
Hallo is ik alweer met Ja hoor een vraag... :-\

Dit gaat even over Homer....Ik geef Homer 500 gr CB..
Hij weegt zo'n 19 kilo op het moment... zou uitkomen op... 380 gr als ik de 20 gr per kg zou aanhouden...

Nu geef ik hem al EXTRA!!... maar nu heb ik het gevoel dat meneer nog Honger heeft... Als ik naar de keuken loop ... loopt hij mee.... Staat constant met zijn poten tegen de keukenkastjes...(deed hij anders nooit :-\ :-\) Kan natuurlijk betekenen dat hij het echt super lekker vindt.... Maar ik minder... Wil geen krassen op me keuken....

Moet ik hem nu nog meer gaan geven?? Hij mag wel iets dikker worden in zijn taille.....

Groetjes Petra
Door danielle1980
#434919
hoe oud is hij eigenlijk?
maar goed hij zou honger kunnen hebben door de overschakeling naar vers omdat hij nu de koolhydraten mist.
ik zou echter niet meer geven dan je nu doet 500 is al best veel. ;)
mijn bull weegt 26 kilo en krijgt ong 400 gram.

om t honger gevoel wat te minder kun je bv wat joghurt, hutekaas, groentemix extra kunnen geven.

enne ik denk dat ie zo zit te bedelen omdat hij het gewoon echt lekker vind, dat word wel minder. :P
Door Smodiehomer
#434926
Hallotjes...

Hij is nu 10 maanden..... vandaar dat ik heb dus meer geef... Bij 25 gr zou het 475 gr moeten zijn.. dus toch 25gr meer...

Vindt hem zo zielig/. :'( :'( ...lol

Hij liep me al overal achteraan.. Maar dat was mee van ik wil bij je zijn... Nu is het van hee... geef dat eten nog eens...lol
Groetjes
Door danielle1980
#434930
owwwww 10 maanden dan mag ie nog wel wat meer ja. ;)
ik heb mijn bull tot max 800 gram gehad, maar heel kort want toen werd ze te dik.
ik zou eens 650 proberen, maar zo op afstand is t vrij lastig om te zien. :P
je zou de ribben moeten voelen, al is niet te dik, wat de meeste bullen dus wel zijn >:( mag ie gewoon meer hebben. ;)
ik hou mn honden trouwens liever zo slank mogelijk, dus bij mij mag je helemaal geen vet op mn honden voelen. ;)
Door Smodiehomer
#434937
Tsja... Als ik naar zijn vel kijk heeft hij nog heel wat te gaan om in te groeien...lol Nee, ik wil ook geen hele dikke bullen.... Gaat je een hoop geld kosten op den duur... En dan heb ik het niet over zijn eetgedrag maar meer over het feit dat ze overal pijn klachten gaan krijgen....

Groetjes
Door Salty
#435067
Mijn franse bull Ollie is niet dik eerder dun en krijgt 400 gram op een dag en nog heeft hij de hele dag honger ,ik zit ook te denken om hem meer te geven maar weet niet of het verstandig is.
Door danielle1980
#435269
[quote="Salty"]
Mijn franse bull Ollie is niet dik eerder dun en krijgt 400 gram op een dag en nog heeft hij de hele dag honger ,ik zit ook te denken om hem meer te geven maar weet niet of het verstandig is.
[/quote]

je moet op het oog voeren, dus als je denkt dat ie te mager is gewoon meer geven.
het voer is maar een richtlijn, maar verschilt voor elke hond.
je kunt ook eventueel wat vet vlees extra geven.
Door Helen
#435347
Mijn honden hebben altijd honger en willen altijd eten. Dus daar kijk ik niet naar. Als ik daar naar zou kijken zouden ze allebei drie keer zoveel te eten krijgen als ze nu krijgen en zou ik ze kunnen rollen ;D
Door Salty
#435381
[quote="danielle1980"]
je moet op het oog voeren, dus als je denkt dat ie te mager is gewoon meer geven.
het voer is maar een richtlijn, maar verschilt voor elke hond.
je kunt ook eventueel wat vet vlees extra geven.
[/quote]

weet je je ziet zijn ribben niet ofzo maar als ik hem vergelijk met mijn andere bulletje(teefje) dan vind ik hem gewoon mager.'savonds is hij vaak bij de waterbak aan het snuffelen om te kijken of zijn etensbak er misschien staat.
Door Sabine Ooijen
#435579
Ik heb ook een franse bull en hij weegt 16 kilo en krijgt 350 gr. per dag.Dus eigenlijk precies wat hij mag.Hij is ook precies goed;niet te dik en niet te dun.Te dikke bullen vind ik absoluut niet mooi,maar een bull die wat te dun is,vind ik ook helemaal niks.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door