Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#434662
Zo lieve barfers , met Mozes ga ik iedere dag wel een uur fietsen, lekker in draf, hij geniet ervan en heeft een enorm uithoudingsvermogen.

Boy is al 10 jaar oud en al wat stram in zijn gewrichten.
Vroeger heeft zijn vorige baas af en toe (maar echt af en toe hoor!) met hem gefiets hij vond het prachtig.
Iedere dag staat hij dan ook vol verlangen naar mijn fiets te staren en met vragende ogen er naar te turen.
Gisteren heb ik eraan toegegeven met een bang hart en 5 (!!) minuten gefietst met hem.Nou ja heeeel zachtjes wel ervoor gezorgd dat het een hele langzame draf was
Hoe denken jullie hierover???
Hij wiebelt wel met zijn achterhand, is natuurlijk niet meer zo stabiel en hij heeft twee kunstkniebanden achter.
Vanmorgen liep hij prima op het strand met mijn man.
Wil niets verkeerds doen.
Laatst gewijzigd door senadance op do 01 dec 2005, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#434707
Gevoelsmatig zeg ik dat als je het heeeeeeel langzaam opbouwt en hem laat draven dat het helemaal niet verkeerd is om met hem te fietsen.
Door senadance
#434735
juist Lizzy, dat dacht
ik ook, ben net 6 minuten met hem wezen fietsen, hij vindt het geweldig, na afloop viel mij wel op dat hij het linkerachterbeen niet belaste en er een beetje op te wiebelen stond. :o :o
Laatst gewijzigd door senadance op do 01 dec 2005, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#434771
Ik zou 'm ook die lol gunnen en dan gewoon heel rustig opbouwen en langzaam fietsen (eventueel zijwieltjes plaatsen tegen het omvallen ;D )
Door Peet
#434775
Ik zou het ook doen hoor...Persoonlijk denk ik dat een hond ge;ukkiger is als hij zich lekker een beetje kan inspannen en misschien daarna wat stijf is, dan dat je er een kasplantje van maakt ...
Door senadance
#434780
Angelique schreef: Ik zou 'm ook die lol gunnen en dan gewoon heel rustig opbouwen en langzaam fietsen (eventueel zijwieltjes plaatsen tegen het omvallen ;D )

whaaaahaaahaa



;D ;D ;D ;D

waar ken je die krijge???heb jij ze in de aanbieding???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#434783
senadance schreef: whaaaahaaahaa



;D ;D ;D ;D

waar ken je die krijge???heb jij ze in de aanbieding???

Zie ik er eruit alsof ik een fietsenwinkel heb ;D ;D
Laatst gewijzigd door Angelique op do 01 dec 2005, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door senadance
#434816
boink :o :o :o :o

IK HAD GEDACHT JE BEDOELT ZIJWIELTJES VOOR BOY :o :o
boink ;D ;D ;D ;D ;D

DAAROM DACHT IK, MISCHIEN HEB JIJ ZIJWIELTJES VOOR HONDJES ;D ;D ;D ;D,

TJEETJE BEN IK ST....................NA JA LAMA

TROUWENS DIT IS GELOOF IK OOK WEER EEN ANTWOORD WAT ER TOTAAL NAAST ZIT, IK HEB TEVEEL STRESS GEHAD DE LAATSTE WEKEN ::) :D :D
Laatst gewijzigd door senadance op do 01 dec 2005, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#434828
van fietsen krijgen ze een sterke achterhand, dus lijkt het mij alleen maar goed om te doen.
Maar idd wel wat Lizzy zegt, rustig aan opbouwen dan moet het goed komen.
Zelfs honden met lichte HD mogen nog fietsen maar dan wel heel rustig, zodat het alemaal sterker blijft...veel succes en plezier ermee...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#435050
senadance schreef: boink :o :o :o :o

IK HAD GEDACHT JE BEDOELT ZIJWIELTJES VOOR BOY :o :o
boink ;D ;D ;D ;D ;D

DAAROM DACHT IK, MISCHIEN HEB JIJ ZIJWIELTJES VOOR HONDJES ;D ;D ;D ;D,

TJEETJE BEN IK ST....................NA JA LAMA

TROUWENS DIT IS GELOOF IK OOK WEER EEN ANTWOORD WAT ER TOTAAL NAAST ZIT, IK HEB TEVEEL STRESS GEHAD DE LAATSTE WEKEN ::) :D :D
Volgens mij kun jij beter maar gewoon gan dansen LOL Afbeelding
Door Syllie
#436468
Als je het langzaam opbouwt is het alleen maar goed voor zijn spieren en achterhand.
En als hij er dan ook nog lol in heeft is dat helemaal mooi meegenomen toch.
Door James
#439130
Die van mij heeft ook Carbon kruisbanden. Als ze hun poot niet helemaal plat neerzetten heb je te veel gedaan. Waarschijnlijk zal die van jou ook stram lopen door artrose in de knieschijf? Dit is namelijk iets wat heel vaak voorkomt als er nieuwe kruisbanden ingezet zijn.

Glucosamine van de Groene Os werkt hier trouwens super voor. Niet die rommel voor mensen, is veel te laag gedoseerd. Beetje prijzig, maar ze hebben geloof ik ook wel wat kleinere verpakkingen. Zelf heb ik altijd de kiloverpakking, omdat ik het ook voor mijn paard gebruik.

Beweging is goed voor dieren met artrose, maar wel zodanig dat ze niet hun poot gaan onzien. Want volgens mij beschadig je dan steeds weer iets. En alles wat beschadigd is in het bot is omonkeerbaar, dus iets waar je heel voorzichtig mee moet zijn.

Maar zelf fiets ik ook veel met die van mij met haar Carbon knie. Vaak is het zelfs zo dat ze op de fiets veel rustiger en gecontroleerd bewegen dan als ze zelf in het rond gaan rennen... En ookal is die van mij oud en stram, af en toe wil ze toch even volledig uit de bocht. Kijk maar op de middelste foto... Ze vind het nog geweldig en loopt mening jonge god hard voorbij, maar daarna heeft ze de ellende... Dus ik blijf ook lekker fietsen...
Door diana
#439435
wij fietsen met onze lady ook nog steeds.
bij haar is 3 jaar geleden spondylose geconstateerd fietsen is juist erg goed voor haar
omdat het haar achterhand sterk houdt .
en omdat ze het vreselijk leuk vind nog
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door