Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ronaldinho
#434759
Hallo, ik heb een Alaska Malamute van 6 maanden oud en weegt 18 kg nu. Ik heb hem vorige week gehaald en sinds die tijd heeft hij behoorlijk last van diarree, spuitpoep. Ik ben al bij de da geweest en kreeg ander droogvoer, maar het wordt alleen maar erger. Verder drinkt en eet hij goed, en geeft geen tekenenen van ziekte (is heel speels). Nu heb ik hem net Okugest en Probiotica gegeven. Dus ik wacht even af hoe dat verder verloopt. Maar eigenlijk zou ik liever meteen overgaan op vers vlees (Energique) is dit verstandig en welke moet ik hem dan geven? voor de pup of gewoon adult?
Wie kan mij helpen?

Groet
Ronald
Laatst gewijzigd door Ronaldinho op vr 02 dec 2005, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#434821
Hier een reu in huis die altijd aan de dunne was...niet spuitpoep maar wel drek...3 jaar lang van ieder voer!!
Nu op vers voer en over vanaf dag 1!!!
Door Ike
#434834
Hier dezelfde ervaring, mijn hond had altijd zwakke darmen, de ene keer de dunne, de andere keer slappe poep, dan weer darmontsteking, ben van de een op andere dag in een keer overgestapt op kvv (Bibi) en hij had met de overstap niet eens diaree! en zijn ontlasting stukke beter (en geen darmontsteking meer) en moet zeggen sinds ik zellf samenstel is z'n ontlasting nog beter !
Door Lizzy
#434870
Ik heb je vraag even verplaatst naar kant en klaar versvlees omdat je vraag ook over Energique gaat. Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Lekker overschakelen op Energique. Ik zou zelf geen puppy-variant geven.
Door Ronaldinho
#434896
Ok. ??? Energique, maar hoevel eigenlijk van nr1. Kan ik gewoon het voedingsadvies van nr1 aanhouden, of moet hij wat extra hebben omdat hij nog pup is van 6 maanden

Groetjes
Ronald
Door Lizzy
#435021
[quote="Ronaldinho"]
Ok. ??? Energique, maar hoevel eigenlijk van nr1. Kan ik gewoon het voedingsadvies van nr1 aanhouden, of moet hij wat extra hebben omdat hij nog pup is van 6 maanden

Groetjes
Ronald
[/quote]

Nee, volgens mij moet je zeker niet de normale volwassen dosering aanhouden maar de dosering zoals ie er is voor pups. Kijk anders even op de website van Energique: http://www.energique.nl. Daar staat ook bij pups:

gewicht VOLWASSEN hond:
5 kilo 1 schijfje
10 kilo 2 schijfjes
15 kilo 3 schijfjes
20 kilo 4 schijfjes, etc

gewicht pup:
2,5 kilo 1 schijfje
5 kilo 2 schijfjes
7,5 kilo 3 schijfjes
10 kilo 4 schijfjes

En bij beide weegt 1 schijfje 100 gram.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door