Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#434833
Ik ben een beetje jaloers op mijn hond: hij kan alles eten en wordt maar niet dikker.
Ik ben begonnen met 800 gram per dag te voeren en inmiddels krijgt hij zo'n 1200 gram per dag (hij weegt 30 kg).
Zijn billen worden steeds dikker en steviger, maar z'n ribben blijf je zien. Ik geef hem nu bijna elke dag toch maar wat koolhydraten en hij komt nu wel wat aan.
Is het erg om een kleine hoeveelheid koolhydraten te geven of zijn er betere manieren om hem aan te laten komen? Hij krijgt nu ongeveer 3-4 keer per week 2 eetlepels gekookte aardappels en één keer per week een beetje rijst wat wij over hebben.
Door Peet
#434840
Ik geef nooit aardappels aan mijn honden, volgens mij is dat echt niet gezond.

Beter lijkt mij een vettere kvv te voeren (Bijv Carnibest Aktief) of vettere vlees- en vissoorten (zalm, makreel, haring).
Door Lizzy
#434864
Ik heb persoonlijk helemaal niks met schapenvet en ik heb ook niks met koolhydraten.... Ik koos ook voor wat vetter vlees. Lamsvlees, geitenvlees, hart, pens + die dikke vetranden, sardien, zalm, makreel. Maar als dat nou niet wil lukken (ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat het te maken heeft met de overgang van koolhydraatrijk voer naar koolhydraat arm voer. Ik heb met Brutus hetzelfde gehad en van de 1 op de andere dag was het over en werd hij stevig): dan gaf ik wat extra pompoen, bataat, zilvervliesrijst, banaan, etc. extra, maar met mate.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#434989
Lizzy schreef: Ik heb persoonlijk helemaal niks met schapenvet en ik heb ook niks met koolhydraten.... Ik koos ook voor wat vetter vlees. Lamsvlees, geitenvlees, hart, pens + die dikke vetranden, sardien, zalm, makreel. Maar als dat nou niet wil lukken (ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat het te maken heeft met de overgang van koolhydraatrijk voer naar koolhydraat arm voer. Ik heb met Brutus hetzelfde gehad en van de 1 op de andere dag was het over en werd hij stevig): dan gaf ik wat extra pompoen, bataat, zilvervliesrijst, banaan, etc. extra, maar met mate.
Al die vette dingen die jij opnoemt die krijgt hij al, maar zonder ook maar een grammetje aan te komen. Vandaar toch maar een beetje koolhydraten, want hij werd echt weer mager.
Weet jij nog hoe lang het duurde voordat Brutus gewend was aan koolhydraatarm eten? Indy krijgt nu al een half jaar geen brokken meer.
Van brokken werd hij trouwens ook niet dik. Ik gaf toen ook de dubbele hoeveelheid tov de aanbevolen dosis. Indy werd pas dikker toen ik hem op brokken zette voor actieve honden.
Maar banaan is een goed idee, daar is hij gek op.
Door Lizzy
#434994
Dorothea2 schreef: Al die vette dingen die jij opnoemt die krijgt hij al, maar zonder ook maar een grammetje aan te komen. Vandaar toch maar een beetje koolhydraten, want hij werd echt weer mager.
Weet jij nog hoe lang het duurde voordat Brutus gewend was aan koolhydraatarm eten? Indy krijgt nu al een half jaar geen brokken meer.
Van brokken werd hij trouwens ook niet dik. Ik gaf toen ook de dubbele hoeveelheid tov de aanbevolen dosis. Indy werd pas dikker toen ik hem op brokken zette voor actieve honden.
Maar banaan is een goed idee, daar is hij gek op.
Het duurde bij Brutus ruim 1 jaar. Ik denk zelfs richting. 1,5. Hij is een tijd zo afschuwelijk mager geweest dat de uitlaatservice hem niet langer mee durfde te nemen. Hij at toen 1,5 kilo per dag...... Ik heb met Satinball aan lopen klooien, maar daar ging hij alleen bergen van lopen poepen. Ineens was het over en was hij zelfs te dik ;D. Misschien kun je een beetje extra vet en een beetje extra koolhydraat toevoegen.
Door java
#435592
Onze Belle is ook lang heel mager geweest maar nu na ongeveer ruim een jaar barfen krijgt ze wat meer volle vorm. Dit komt ook omdat Belle veel streken had met eten...nu na maaaaaanden eet ze haar bakje op tot de laatste kruimel. Ik was vorige week bij de oogarts ( voor de hond ) en die zei: "mevr. wat ziet uw hond er geweldig goed uit, mooie vacht, goed gespierd en mooi van gewicht. Wat krijgt ze te eten ?" Ik barf zei ik......hij zei niets meer !!!!!!!

Will
Door Erna
#435969
Het heeft zijn tijd nodig. Onze honden waren ook te mager op KVV. Toen ze eenmaal 100% op Barf zaten vlogen de kilo's eraan. Nu heb ik moeite om ze slank te houden.

Mara woog in haar showcarriere tussen de 24 en 25 kilo, en toen was ze echt prachtig. Op Kvv schoot ze onder de 24 kilo door en nu driekwart jaar op barf weegt ze *schaam schaam* 30 kilo. En het wil er ook niet meer af.
Door tieneke
#435978
Erna schreef: Het heeft zijn tijd nodig. Onze honden waren ook te mager op KVV. Toen ze eenmaal 100% op Barf zaten vlogen de kilo's eraan. Nu heb ik moeite om ze slank te houden.

Mara woog in haar showcarriere tussen de 24 en 25 kilo, en toen was ze echt prachtig. Op Kvv schoot ze onder de 24 kilo door en nu driekwart jaar op barf weegt ze *schaam schaam* 30 kilo. En het wil er ook niet meer af.
Haha het lijken die barfvarkens hier wel ;D
Op kvv zaten ze heel erg strak in het pak en kreeg ik ze niet echt dikker en moet je ze nu zien met hun barf-happie...ze zijn iets voller maar zeker niet te dik 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door