Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Salli-Balli
#43372
hallo..ik heb een Rottweiler van 15 maanden en geef sinds 2 weken nu bibi voer..het ging heel goed met dat voer..hij spuugde niet meer wat hij wel bij brokken deed..maar nu de 13e dag spuugt hij dat bibi voer al 2 dagen eruit..eerst dacht ik dat het door water drinken kwam..maar vanmorgen(2e dag) spuugde hij weer terwijl ik de waterbak weg had gehaald..er zat nu ook wat schuim op zijn bek..hij wilde wel het voer weer opeten..wat zou dit kunnen zijn? ??? oftwel wat moet ik hieraan doen ???
Door Lizzy
#43380
Hoi Salli-Balli, wanneer een hond het voer weer op wil eten, dan is ie meestal niet ziek (ik laat het overigens gewoon toe hoor). Honden braken namelijk heel snel en heel gemakkelijk.

Het zou kunnen zijn dat je het vlees te koud geserveerd hebt?

Het zou kunnen dat er iets in de voeding zit dat jouw hond niet goed bekomt (ik noem een voorbeeld: kippenlever. Mijn hond gaat kotsen zodra er maar een beetje teveel kippenlever in haar voer zit). Heb je de afgelopen dagen een ander smaakje geprobeerd?

Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij een griepje heeft opgelopen en gewoon niet helemaal lekker is.

Groetjes, Lizzy
Door Salli-Balli
#43450
hoi Lizzy..
ik leg het savonds voor het naar bed gaan op een bordje op de aanrecht om het te laten ontdooien..het voelt ook niet koud aan als ik het geef en ik prak het ook altijd.. ik geef hem natuurmix van bibi..
maar als hij ergens niet tegen kan had hij toch wel eerder gespuugt ipv de 13e dag lijkt mij ?
zijn ontlasting is goed en hij is ook gewoon aktief zoals altijd ..ik hou het wel in de gaten,want als dit te lang duurd moet ik misschien toch maar eens naar de DA.
Door Lupa
#43452
ik denk dat als hij het voer weer wil opeten dat het niet aan het voer ligt.
Mischin eet hij te snel? staat zijn bak hoog of laag?
ik denk ook maar mee! ;)
Door Janet
#43469
Tys is een druktemaker ;D. Zou 't kunnen dat ie tijdens het eten té veel lucht meehapt ???
Door Salli-Balli
#43877
gisteravond heb ik de bak laag gezet en een half kopje lauw water er door heen gedaan,hij heeft niet gespuugd
maar vanmorgen deed ik het ook zo en toen was het weer mis..hij gooide alles eruit ..er lagen wel 4 plekken kots op de grond..hij had schuim op zijn bek en slierten slijm..
dit keer wilde hij het niet opnieuw opeten..hij rook eraan en liep weg..
vanavond en morgenochtend maar ff geen eten..ff zun maag rust geven,ik geef hem alleen water en kook morgen bouillon en geef hem dat getrokken water ervan..ben benieuwd hoe het dan gaat..als het nog zo blijft dan wordt het maandag naar de DA toe :-\
Door Lizzy
#43894
[quote="Salli-Balli"]
gisteravond heb ik de bak laag gezet en een half kopje lauw water er door heen gedaan,hij heeft niet gespuugd
maar vanmorgen deed ik het ook zo en toen was het weer mis..hij gooide alles eruit ..er lagen wel 4 plekken kots op de grond..hij had schuim op zijn bek en slierten slijm..
dit keer wilde hij het niet opnieuw opeten..hij rook eraan en liep weg..
vanavond en morgenochtend maar ff geen eten..ff zun maag rust geven,ik geef hem alleen water en kook morgen bouillon en geef hem dat getrokken water ervan..ben benieuwd hoe het dan gaat..als het nog zo blijft dan wordt het maandag naar de DA toe :-\
[/quote]Mmmm, da's balen. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij een virusje heeft opgelopen, maar zo te lezen heeft het wel met het voer te maken (hij is levendig en geeft alleen zijn voer over, toch?). Heb je ook andere smaken in huis? Misschien is de natuurmix momenteel wat vet voor hem. Geef desnoods even een ander smaakje. Ik weet ook niet zo goed wat je hier nu mee moet....

Oh wacht even. Ik heb jouw eerste bericht nog een keer gelezen en daar lees ik dat hij zijn brokken ook uit spuugde. Mmm, misschien is er toch iets anders aan de hand. Vertel hier eens wat meer over, als je wilt. Wat voor brokken? Zelfde spuug-beeld? Is dit al lang aan de gang?

Groetjes, Lizzy
Door Salli-Balli
#43912
ik gaf eerst brokken van Royal Canin..maar daar spuugde hij wel 2x per dag op..hele brokken kwamen er dan uit..soms kwamen er zelfs rond 6 uur savonds hele brokken uit terwijl hij om half 9 smorgens had gegeten..
er werd geadviseerd de brokken nat te maken..ook dat hielp niet echt..we zijn toen naar de DA geweest en daar hebben ze hem wat eten gegeven met contravloeistof en gekeken waar het naar toe ging..er was nix aan de hand ..het voer ging gewoon waar het gaan moet..we hebben de fotos gezien..was allemaal prima..toen was ons geadviseerd hem hoog te laten eten zodat het sneller naar zijn maag zou gaan..ook dit hielp niet..
via Janet kwamen wij op de hoogte van bibi voer..de eerste 12 dagen ging perfect..niet 1x had hij gespuugd..en nu is het al mis vanaf de 13e dag..en nee ik heb nog geen andere smaakjes geprobeerd,wat ik wel wil gaan doen..
hij is idd gewoon de oude en zijn ontlasting is ook gewoon goed..dat spugen heeft hij eigenlijk al vanaf toen hij een maandje of 3 a 4 was..
hij wilt wel graag eten alleen houdt hij het niet binnen
Gebruikersavatar
Door chooky
#43916
Hoe vaak geef je hem per dag te eten? Op welke momenten en hoeveel?
Door Salli-Balli
#43965
altijd 2x per dag..smorgens wat en savonds de rest ..van bibi voer is dat 350 gr smorgens en 550gr savonds ong..hij krijgt altijd na zijn wandeling eten.
Gebruikersavatar
Door chooky
#43969
hoeveel tijd zit er tussen de wandeling en de maaltijd? en misschien is meerdere keren per dag een idee.
groetjes,
Eva
Door Salli-Balli
#43981
de wandeling duurd meestal 20 a 30 min vooral smorgens omdat we beiden werken en hij moet wachten tot we weer thuis zijn..hij krijgt zodra we thuis zijn vd wandeling gelijk eten..maar ik kan um niet meerdere keren per dag geven ivm onze werk, het zou eventueel wel 3 x kunnen ipv 2 x...
Door Nelly
#44029
[quote="Salli-Balli"]
hallo..ik heb een Rottweiler van 15 maanden en geef sinds 2 weken nu bibi voer..het ging heel goed met dat voer..hij spuugde niet meer wat hij wel bij brokken deed..maar nu de 13e dag spuugt hij dat bibi voer al 2 dagen eruit..eerst dacht ik dat het door water drinken kwam..maar vanmorgen(2e dag) spuugde hij weer terwijl ik de waterbak weg had gehaald..er zat nu ook wat schuim op zijn bek..hij wilde wel het voer weer opeten..wat zou dit kunnen zijn? ??? oftwel wat moet ik hieraan doen ???
[/quote]Hoi, het kan ook zijn dat je hond gewoon te gulzig heeft gegeten, dan is er niks aan de hand. En als hij het weer wil opeten kun je dat rustig laten doen, kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#44091
Je kan ook eens kijken of een ander merk versvoer beter valt bij je hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door