Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#434082
Ik wil Joep vanavond voor het eerst haas gaan geven. Nu ben ik benieuwd of ik hier problemen qua ontlasting van kan verwachten, omdat Joep soms heftig reageert (b.v. op zalm, denk ik).

Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#434247
Niemand die iets weet, of is het: Mijn naam is haas ??? ??? ???

Het is inmiddels ontdooid en als er geen reactie komt zit er niets anders op dan het straks gewoon te proberen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#434249
Pauline schreef: Niemand die iets weet, of is het: Mijn naam is haas ??? ??? ???

Het is inmiddels ontdooid en als er geen reactie komt zit er niets anders op dan het straks gewoon te proberen.
;D ;D ;D ;D ;D


Gewoon proberen, er zit niets anders op, ik denk dat niemand kan voorspellen hoe hij erop reageerd, wat wel zo is dat zalm vrij vet is , dat kan ook erg laxerend werken, haas is niet vet. (tenminste dat zou niet moeten)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#434252
sylvia schreef: ;D ;D ;D ;D ;D


Gewoon proberen, er zit niets anders op, ik denk dat niemand kan voorspellen hoe hij erop reageerd, wat wel zo is dat zalm vrij vet is , dat kan ook erg laxerend werken, haas is niet vet. (tenminste dat zou niet moeten)
Nee daarin heb je helemaal gelijk. De haas is absoluut niet vet. Om heel eerlijk te zijn is het een ontzettend sterk ruikende bloederige massa! :-X Ben erg benieuwd of hij het eten wil.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#434309
Nou die haas was dus geen probleem. Alleen geen hele grote stukken, want dan wordt het huis zo'n bloederige massa (lees slachthuis).

De heren hebben vandaag gedineerd met:

voorafje: haas
1e gang: kopvlees met groentemix
2e gang: geitenrib met vlees
dessert: kaal lamsribje

Ja en nu ik: 2 bruine boterhammen met oude kaas!

Merk trouwens daarnet dat Joris zijn geitenrib niet had opgegeten, maar verstopt. Denk dat ie iets te hard voor hem was. Heb het ff met Joep getest, maar die kraakt hem met dodelijk gemak. Maar eerlijk is eerlijk, Joep heeft een veel grotere bek! ;D
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 30 nov 2005, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#434317
;D ;D ;D ;D

Als ik zie wat die jongens eten, dan snap je wel dat Bruin binnenkort een keertje wil komen spelen. En dattie dan blijft hangen voor het diner 8) 8)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#434320
Judith van Sam schreef: ;D ;D ;D ;D

Als ik zie wat die jongens eten, dan snap je wel dat Bruin binnenkort een keertje wil komen spelen. En dattie dan blijft hangen voor het diner 8) 8)
Hij is altijd welkom Judith enne ik heb nog voor 1x haas in de diepvries, dus ik zal ff melden wanneer het zover is.

Ben je trouwens al naar het slachthuis in Haaksbergen geweest voor het kopvlees? Ik ga morgen weer.
Door Dtje
#434359
Mien wil ook wel komen spelen en eten...... :-*

;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#434386
Mien schreef: Mien wil ook wel komen spelen en eten...... :-*

;D ;D ;D
Wees welkom! Da's hier geen enkel probleem.
Door Jolly
#434446
Hier heeft Chasey afgelopen kerst een door Peter aangereden wilde haas gegeten (schoonpa wilde hem eerst maar na het villen zag hij dat het diertje te gekneusd was, dus mocht Chasey hem hebben)
Chasey heeft er 2 maaltijden over gedaan, s avonds en toen de volgende ochtend weer verder.
Hij moest wel ff wennen aan de lucht had ik het idee.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#434450
Nou hier was het absoluut niet wennen aan de lucht. Tenminste niet door de honden, voor mezelf was het een ander verhaal. J*zus wat meuren! Gatver ik vind het nog viezer dan vuile pens.
Maar ze aten het goed, tenminste ik heb Joris de lever gegeven en Joep een onbestendig stukje. Daar zaten de longen aan, dus het zal wel orgaanvlees zijn geweest. Voor morgen heb ik de ribbenkast nog liggen. Effe zien hoe dat gaat.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#435795
Gisteravond hebben de heren beiden een stuk ribbenkast van de haas gehad en dat is bijzonder goed bevallen. Ze aten het met smaak op en de poep was vandaag uitstekend!

Ga nu ook weer zalm proberen! Kleine beetjes en een kaal botje na voor de stevigheid. Ohhh ik hoop toch zo dat het lukken gaat, want vooral Joep vond de zalm overheerlijk!
Door Lizzy
#435799
Ben benieuwd! Ik zal duimen voor jullie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door