Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#432200
Helup! Dara eet haar groenten niet meer op. Het is gemalen groenten met ei erdoor heen. Ook wat vis of lever erdoor. Eerst deed ze het wel, maar nu weet ze dat ze erna haar vlees krijgt. Dus at ze het niet meer. Nu heb ik het vlees erdoor gemengd. Eerst wilde het niet. Lag het maar buiten (in de zon) dus ik heb het op het aanrecht laten staan. Even wat laten "rijpen" zeg maar. Buiten kan dat moeilijker want dan is alles zwart van de vliegen...
Nu heeft ze wel wat vlees op (alles eigenlijk) maar haar groentenmoes ligt er dus nog mooi >:(

Hoe te doen nu??
Door Borke
#432249
Volgende keer fijngemalen vlees erdoor doen.
Ik doe dat met Carnibest of BIBI, er zijn ook mensen die rundergehakt gebruiken.
Dan alles met het eitje erbij goed roeren tot het een homogene massa is.
Door Lizzy
#432396
herder_lover schreef: nee helaas niet, alleen heeeeeel schone (echt witte) pens in kleine stukjes en die vindt ze ook niet lekker (stinkt niet genoeg denk ik ;D)
Nee, dat meurt inderdaad niet genoeg ;D. Ehhhh..... voer je verder wel een heel afwisselent vlees en bot en orgaanvlees pakket? Want als dat het geval is, dan kun je je afvragen of je niet gewoon moet stoppen met groentemix.... Of geef anders een heel klein beetje (gehusseld met iets) groentemix van heel geconcentreerde groentes zoals : alfalfaspruiten, waterkers, peterselie, beetje paardebloemblad.
Door aaltje
#432399
Mijn hond heeft bij vlagen dat er geen groente ingaat. Ik maak me er nu niet meer druk om. Geef dan wat meer orgaan en na verloop van tijd bied ik weer groente aan. Meestal eet ze het dan weer. Nu krijgt ze 2x per week groentemix. Moet zeggen dat ze het er goed op doet.
#432401
ze krijgt nu mn kippenvlees: hele kip, kipfilet, strotten, hartjes, niertjes, kippenpoten en vleugels, maar ook geitenvlees (incl bot), runderlappen, ei, geiten- en koeientong, kalfshersenen, schone pens, kalfsvlees en bot, vis (mn tonijn en sardien). Ben nog op zoek naar meer rundervlees en botten, maar dat is hier wat moeilijker. Toen voorheen gingen de groenten goed, maar tegenwoordig is ze slimmer geworden.... Ze kreeg ook ossestaart maar dat doe ik sinds vorige week niet meer. Ze liet de kleinere knoopjes van de staart liggen hoor, maar vond het toch eng. Dus ze krijgt eigenlijk te weinig bot binnen denk ik (of dan mn uit kippenbot). Maar ze is gek van kip. Ik kan van alles geven, ze pikt aleen de kip eruit en de rest pas als het "rijp " is.
#434187
heb vanmorgen haar groentenmix (soeppakketje gemalen met ei en olijfolie) in haar bak gegooid. Madam at het niet op. Gehakt erdoor gemengd: madam viste het gehakteruit >:(, dus weggehaald en er yoghurt door gedaan.... madam likte heel haar bak leeg en schoon! ;D
zegt niets over morgen natuurlijk :)
#435278
zoals ik al dacht: madam eet het vandaag niet op. Ik heb het weer weggehaald en in de loop van de middag weer gegeven. At weer niet. Heb het nu weer in de koeling gezet en ze krijgt straks nog een keer. Daarna zien we wel ;D

rothond.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door