Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door amber13
#426941
Jamie is nu 15 weken, en krijgt 4 keer per dag CB, (en dit vind hij heeeeerlijk). Nu vroeg ik me af vanaf welke leeftijd je een hond 3 keer per dag moet gaan voeren. Jamie lijkt me er nu nog wat te jong voor, maar ik ben wel vast benieuwd naar wanneer dat wel kan?
Door Moos
#427329
Saar kreeg met 4 maanden al haast twee keer per dag, geloof dat ik daar met een maand of 4-5 mee begonnen ben. Ik heb gewoon gekeken hoe ze het deed op twee keer per dag eten i.p.v 3 keer. Saar kreeg trouwens al vanaf 9 of 10 weken 3 keer per dag ;)

Mij lijkt dat het nu wel kan, maar ik ben daar dus vrij makkelijk in geweest. Anderen zijn daar weer wat nauwkeuriger in ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#427371
Joris kreeg al vanaf dag 1 dat hij bij ons was (9,5 week) 3x daags eten en ook hier ben ik al heel snel overgegaan op 2x daags eten. Hoe oud exact weet ik niet meer, maar volgens mij al wel met een maand of 4.
Door amber13
#427616
Oke, ik had verwacht dat we nog wel even door moesten gaan met het 4 keer per dag voeren, maar dat hoeft dus niet. Wat een verschil in advies zit er dan tussen, toen we Jamie ophaalde (hij was toen bijna 11 week) werd ons verteld dat we hem 5 keer per dag eten moesten geven! Rosalie (waar ik CB haal) zei al dat dit niet nodig was en dat 4 keer ook wel kon. Maar dan bouwen we dat vandaag af naar 3 keer per dag.
Door amber13
#427734
[quote="Jojo"]
Ik ben gewoon maaltijden gaan schrappen toen ik merkte dat hij geen trek meer had. Hij gaf het dus zelf aan.
[/quote] Als ik op die manier ga voeren, denk ik dat hij na 1 kilo CB nog trek heeft. :o ;D Hij krijgt al meer als de adh, maar schranst elke maaltijd binnen no time naar binnen, ik noem het maar een lekkere eter ;)
Door Bende
#427852
Mijn hond is bijna 11 maanden en eet nog steeds met smaak 4 x per dag. Komt mij beter uit in de tijdverdeling!Ik doe dit al meer dan 25 jaar zo, met brokken eerst ook altijd.
Groet Han.
Door amber13
#434186
Na de reacties ben ik ook 3 keer per dag gaan voeren, maar dit vond ik lastig te verdelen, omdat ik na het eten zeker 1.5 uur niet wil wandelen. Nu voer ik toch gewoon nog even 4 keer per dag, en als hij oud genoeg is voor 2 keer per dag, ga ik pas afbouwen (tijdje 3 keer per dag, en dan uiteindelijk ook 2 keer per dag). Lijkt me beter, en Jamie lijkt er nog geen problemen mee te hebben ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#434255
[quote="amber13"]
Na de reacties ben ik ook 3 keer per dag gaan voeren, maar dit vond ik lastig te verdelen, omdat ik na het eten zeker 1.5 uur niet wil wandelen. Nu voer ik toch gewoon nog even 4 keer per dag, en als hij oud genoeg is voor 2 keer per dag, ga ik pas afbouwen (tijdje 3 keer per dag, en dan uiteindelijk ook 2 keer per dag). Lijkt me beter, en Jamie lijkt er nog geen problemen mee te hebben ;)
[/quote]

Deze beredenering loopt mij even voorbij....met drie keer voeren heb je toch veel meer ruimte om 1.5 na de maaltijd te gaan wandelen ???
Her eten ze met 12 weken al 3 x op een dag.
Door Bianca1
#434330
Toen ik Odin met ruim 8 weken ophaalde, aten hij en zijn broers en zusters al 3 x per dag! Dat verbaasde mij wel, maar het was geen enkel probleem.
Met een maand of 7-8, ik weet het niet meer precies, ben ik overgegaan op 2x. Dan gaf ik eerst nog wel een kong tussen de middag. Gewoon voor mijn eigen gevoel, dan had ie toch nog iets....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door