Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#433987
Kai heeft net dus een kalfsrib op en nu zit er tussen zijn grootste en een andere kies een splinter vast. Ik zie het op zijn gehemelte zitten en het is op zich ook niet moeilijk om het eruit te halen, maar zodra ik mijn handen in zijn bek doe probeert hij ze er met zijn poten uit te halen, dus ik krijg het niet voor elkaar om die splinter eruit te halen. De splinter is volgens mij bijna 1 cm lang en 2mm dik.
Ik ben tot 17.00 alleen, maar ik vind het vervelend voor kai om zo lang te wachten, want hij heeft er wel een beetje last van, hij smakt heel de tijd. Is er een handige manier om die splinter er in mijn eentje uit te halen?
Door Lizzy
#433990
Ja. In de houtgreep nemen. Een zaklampje pakken en dit in je mond steken om jezelf bij te kunnen schijnen ;D. Een tangetje pakken en hiermee de splinter eruit trekken.
Door Laura2004
#433995
Ik heb niet echt goed contact met de buren en Kai die is niet zo op vreemden, dus ik denk dat het moeilijk wordt als iemand die hem niet kent hem stevig wil vastpakken.
Door Laura2004
#433996
Lizzy schreef: Ja. In de houtgreep nemen. Een zaklampje pakken en dit in je mond steken om jezelf bij te kunnen schijnen ;D. Een tangetje pakken en hiermee de splinter eruit trekken.
Dat heb ik al geprobeerd, maar zonder zaklampje en tang, want de splinter is zo groot dat ik het gewoon met mijn handen kan pakken. Met een tang ben ik een beetje bang dat ik zijn tanden beschadig.
Ik denk dat ik toch echt moet wachten tot mijn vriend er is of mijn moeder.
Door Lizzy
#434005
Laura2004 schreef: Dat heb ik al geprobeerd, maar zonder zaklampje en tang, want de splinter is zo groot dat ik het gewoon met mijn handen kan pakken. Met een tang ben ik een beetje bang dat ik zijn tanden beschadig.
Ik denk dat ik toch echt moet wachten tot mijn vriend er is of mijn moeder.
Maar waarom lukt het je dan niet om de splinter eruit te halen?
Door Laura2004
#434012
Omdat hij zijn bek dicht probeerd te doen en hij krapt met zijn poten over mijn handen om ze uit zijn bek te halen, dus iedere keer als ik die splinter bijna vast heb dan lukt het hem om mijn handen uit zijn bek te krijgen of hij beweegt zo erg dat het me niet lukt om die splinter te pakken. En hij laat op zich wel heel veel toe, maar ik moet echt helemaal met mijn handen achter in zijn bek, dus hij krijgt ook kotsneigingen.
Door Lizzy
#434014
Laura2004 schreef: Omdat hij zijn bek dicht probeerd te doen en hij krapt met zijn poten over mijn handen om ze uit zijn bek te halen, dus iedere keer als ik die splinter bijna vast heb dan lukt het hem om mijn handen uit zijn bek te krijgen of hij beweegt zo erg dat het me niet lukt om die splinter te pakken. En hij laat op zich wel heel veel toe, maar ik moet echt helemaal met mijn handen achter in zijn bek, dus hij krijgt ook kotsneigingen.
Mmm, ik vrees dat je dan inderdaad hulp nodig hebt. Wel vervelend dat hij daar nou lang mee in z'n bek moet zitten... Kan niemand je even helpen?
Door Laura2004
#434016
Iedereen in mijn omgeving is aan het werk. Dat is het vervelende. Ik ben ook bang dat die splinter steeds dieper gaat zitten. Hij zit ook plat tegen zijn gehemelte aan, dus ik denk dat het met een tang ook niet kan, want dan pak misschien per ongeluk zijn velletje of tandvlees.
Door Lizzy
#434024
Laura2004 schreef: Het is me gelukt!!!! ;D De splinter is eruit.
Kai is ook helemaal blij. :D
YES!!!!!!!!!!! FIJN joh!!!

Enne : goed gedaan he!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Door Laura2004
#434025
Smodiehomer schreef: Toppie.....
Nu krijg je vast een flinke lik van kai...... :D :D ;D
Hij wordt dan helemaal gek he! Omdat hij ziet dat ik blij ben, dan begint hij zo hard te kwispelen dat zijn kontje helemaal mee schud :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door