Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door James
#433875
Ik heb voor deze vraag al met zoeken gezocht en ja, ik kom wel alle merken tegen. Maar op de meeste sites staat gewoon niet wat er nou eigenlijk in zit. En al zeker geen percentages...

Ik wil heel graag kvv voor als ik op vakantie ga , want ik wil anderen niet lastig vallen met karkassen. En ik vind het ook wel prettig af en toe lekker makkelijk erbij te geven.
Alleen hier en daar heb ik wel wat opgevraagd, maar bijna overal zitten wel granen in en dus weinig vlees. Is er nou niet iets wat wel voldoet aan de eisen van een barfer???

En de katten krijg ik al helemaal niet aan het barfen, dus als ze goed kvv voor de honden hebben, dan vast ook voor de katten.

Iemand sugesties?
Door Lizzy
#433934
[quote="James"]
Ik heb voor deze vraag al met zoeken gezocht en ja, ik kom wel alle merken tegen. Maar op de meeste sites staat gewoon niet wat er nou eigenlijk in zit. En al zeker geen percentages...

Ik wil heel graag kvv voor als ik op vakantie ga , want ik wil anderen niet lastig vallen met karkassen. En ik vind het ook wel prettig af en toe lekker makkelijk erbij te geven.
Alleen hier en daar heb ik wel wat opgevraagd, maar bijna overal zitten wel granen in en dus weinig vlees. Is er nou niet iets wat wel voldoet aan de eisen van een barfer???

En de katten krijg ik al helemaal niet aan het barfen, dus als ze goed kvv voor de honden hebben, dan vast ook voor de katten.

Iemand sugesties?
[/quote]

Nou, ik ben eerlijk gezegd niet met je eens dat er weinig vlees in de versvleesvoeren zitten. Gemiddeld bevatten ze zo'n 3% tot 15% koolhydraten en de rest is vlees, orgaanvlees, gemalen botten (niet in alle merken), soms wat gepureerde of gekookte groentes, vitamines en mineralen en olieen. Als je nagaat dat brokken rond de 45% a 70% koolhydraat zitten, dan valt het met dat versvlees wel mee, denk ik (ja, ik voer ook graanloos hoor).

Bandit, Bibi, Carnibest, Prins en Tolerant hebben ook allemaal een kattenvoer-variant.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 30 nov 2005, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#433948
Ik heb de hoeveelheden koolhydraat voor alle merken uitgerekend/opgezocht (voor die merken die een analyse op Internet hebben staan):

** AHV Vlees & Pens Compleet (analyse + koolhydraat % staat op de site): 5% koolhydraat.

** Bandit: Kan geen analyse op Internet vinden maar maakt dus op verzoek koolhydraat arme voeding

** Bibi Natuurmix/Bibimix : 3% (de kip en lam en rijst zal ongetwijfeld meer koolhydraat bevatten).

** Carnibest Natuurvoer: 7%. De Lam & Rijst bevat 8%. De Diabetes bevat 2%.

** Duck Compleet Uitmuntend: geen analyse op Internet dus ik heb de analyse gebruikt die op Barfplaats staat: 15,2% kooolhydraat. Uit nieuwe analyse blijkt (januari 2006) dat er nu 13% koolhydraat in zit.

** Energique: 6% koolhydraat in nr 1. En de nr 4 bevat 4,2% koolhydraat.

** Frostifit : niet compleet.

** Kivo Compleet : 12% koolhydraat.

** Lupo versvlees: 9,5% koolhydraat.

** Prins Petfood Super Compleet: (analyse + koolhydraat percentage staat op Internet) : 6% koolhydraat. De Super Plus Compleet bevat 3,3% koolhydraat.

** Rodi Compleet Pens & schapenvet (analyse + koolhydraat percentage staat tegenwoordig op Internet) : 2% koolhydraat. Rodi Compleet Rund & Lamshart : 3,5% koolhydraat.

** Runner + lam & rijst: 10,6% koolhydraat. De pens en groente: 5,8% koolhydraat.

** Smuldier: geen analyse van beschikbaar.

** Tolerant: (analyse + koolhydraatpercentage op Internet): Flora: 7,1% koolhydraat en en Carni 7,0% koolhydraat.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 14 jan 2006, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door