Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Annieke
#433450
Luna is bijna 8 maanden, en krijgt nu ong. twee maanden FarmFood. Daarvoor stond ze op Arion.

Toen Luna ong. 1 week, miss. 2 op FF stond, kreeg ik van de trainer te horen dat ze best wel iets schraler mocht zijn, dat de 'deuk' na de ribben best wel iets dieper mocht zijn. Dus kreeg ze vanaf toen ipv 1 1/2 schep FF, 3/4 schep.

Ik vind haar er nu goed uitzien, mooi slank, maar ze weegt nu al rond de drie weken ong. 27 kilo. Mag dat, of moet ze toch duidelijker aankomen, omdat ze nog in de groei is? Ze krijgt nu ong. 480 gram brokken per dag. Ik ben vandaag al begonnen om haar maar weer anderhalve schep te geven, maar wat is nu wijsheid?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! ;)

Hier een link naar wat foto's van hoe ze er nu uitziet:
http://lovingnights.web-log.nl/archief/15/11/2005
Door Peet
#433462
Ik vind haar er op de foto's mooi uitzien hoor! Ze is mooi 'droog', net zoals het hoort.

Wat die meneer bedoelt met de deuk in haar flank, dat zegt me niets. Lijkt me ook erg afhankelijk van de individuele bouw :-\

Een goede methode is je hand op het einde van haar rug te leggen, net boven de staart. Je moet haar heupbotten dan goed kunnen voelen, maar ze mogen niet echt uitsteken. Er mag ook geen speklaagje op zitten.
Door Nelly
#433897
Helaas krijg ik de foto niet geladen met m'n telefoonlijntje, dus ik kan geen oordeel vellen, maar ik sluit me bij Peet aan.
Door Annieke
#434042
Bedankt! :) Heeft 't verder geen invloed op haar groeien? Dat ze dus niet zo goed groeit als zou moeten omdat ze zo'n 'mager' rantsoen krijgt?
Door bowie
#435700
Ik heb totaal geen verstand van herder soorten maar ik vind dat ze er mooi uit ziet :)
Maar zolang ze groeien vind ik dat ze best een beetje meer eten mogen zolang ze maar niet te dik worden .
Door Annieke
#435787
[quote="bowie"]
Ik heb totaal geen verstand van herder soorten maar ik vind dat ze er mooi uit ziet :)
Maar zolang ze groeien vind ik dat ze best een beetje meer eten mogen zolang ze maar niet te dik worden .
[/quote]

Ja, dat vond ik ook. :) Dus nu geef ik 'r maar weer een volle schep, gewoon voor de zekerheid! ;)

Bedankt voor de complimenten allemaal! ;)
Laatst gewijzigd door Annieke op vr 02 dec 2005, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#435972
[quote="Annieke"]
Ja, dat vond ik ook. :) Dus nu geef ik 'r maar weer een volle schep, gewoon voor de zekerheid! ;)
[/quote]
Waarom niet gewoon een bak vers ;)
Door Helen
#435986
Hoi!

Wat leuk nog een witje!! Ik vind haar er heel mooi uitzien hoor! Ik zou haar zeker niet meer voeren. Het is super belangrijk om pups en al helemaal van rassen die gevoelig zijn voor gewrichtsproblemen zo schraal mogelijk te houden! Ik vind dat ze al aardig fors is voor haar leeftijd. Mijn witje (die van twee forse ouders komt) weegt nu op 14 maanden 26.5 kg. Toen ze 8 maanden oud was was ze een kilootje of 22.
Mijn nood-dierenarts die maakte een keer een opmerking die ik nooit zal vergeten. Hij zei: 'Dierenmishandeling komt nog zo ontzettend vaak voor. Ik zie iedere dag weer dikke honden op mijn spreekuur. Die eigenaren beseffen niet wat ze hun hond aandoen. " En hij heeft gelijk!
Door Annieke
#436326
Bedankt Helen!
Ik vind dat idd ook, helemaal nu ik zelf een slanke hond heb, valt het me op hoeveel honden er te dik zijn. Het is echt schandalig wat je ziet af en toe! Maar dan blijf ik Luna lekker op die driekwart schep houden! ;D

@Tieneke: Daar ben ik ook al mee bezig, om dat voor elkaar te krijgen. Maar ik heb niet veel geld (ben wel van plan om vóór het nieuwe jaar een baan te hebben) en dan blijven m'n FarmFood brokken toch goedkoper dan vers of barf. Want voor die laatste moet ik eerst nog een vriezer kopen, en kvv past hier al bijna niet in de ene vriezerla die ik mag gebruiken! Maar ik ga Luna (en hopelijk ook ons andere hondje) zo snel mogelijk op iig kvv zetten! ;)
Door Nelly
#436398
Annieke,
Je hoeft per definitie niet perse duurder uit te zijn met versvoer dan met brokken. Daarbij komt dat je bij versvoer minder vaak naar de DA zult hoeven gaan met je hond. Ook dat spaart geld, dat zou je dan weer kunnen investeren in versvoer?
Door Helen
#436408
[quote="Nelly"]
Annieke,
Je hoeft per definitie niet perse duurder uit te zijn met versvoer dan met brokken. Daarbij komt dat je bij versvoer minder vaak naar de DA zult hoeven gaan met je hond. Ook dat spaart geld, dat zou je dan weer kunnen investeren in versvoer?
[/quote]

Ik denk dat dat ook maar net aan je hond ligt. Balou is zeer zelden bij de DA zowel op brokken als op vers. Wat zij ook eet. Ze is een staalharde, gezonde, sterkte hond. Kuma is opgegroeid op vers en heeft in haar leven misschien twee weken in totaal brokken gehad in haar leven en met haar zit ik regelmatig bij de DA. Vers is niet heiligmakend voor de gezondheid van je hond.
Door Annieke
#436486
[quote="Nelly"]
Annieke,
Je hoeft per definitie niet perse duurder uit te zijn met versvoer dan met brokken. Daarbij komt dat je bij versvoer minder vaak naar de DA zult hoeven gaan met je hond. Ook dat spaart geld, dat zou je dan weer kunnen investeren in versvoer?
[/quote]

Dat is vaak inderdaad wel zo, maar tot nu toe heb ik met Luna nog nergens voor naar de DA gehoeven, behalve dan haar inentingen. Dus op de lange termijn ben ik misschien wel goedkoper uit, maar ik heb nu niet genoeg geld om kvv te kopen, waarbij ik dus wel duurder uit ben dan voor m'n brokken. Maar zoals ik al zei, als het ook maar enigzins kan, gaat ze gelijk over op vers. En als we dan nog weer wat verder zijn, kan er misschien wel een vriezer(tje) bij komen en kunnen we ook gaan barfen. ;)
Door Nelly
#439545
[quote="Helen"]
Ik denk dat dat ook maar net aan je hond ligt. Balou is zeer zelden bij de DA zowel op brokken als op vers. Wat zij ook eet. Ze is een staalharde, gezonde, sterkte hond. Kuma is opgegroeid op vers en heeft in haar leven misschien twee weken in totaal brokken gehad in haar leven en met haar zit ik regelmatig bij de DA. Vers is niet heiligmakend voor de gezondheid van je hond.
[/quote]Natuurlijk is vers niet heiligmakend voor je hond, net zomin als een rashond perse zwakker moet zijn dan een rasloze hond of kruising zoals jij laatst beweerde. Volgens mij heb jij met Kuma gewoon veel pech gehad. Ik ben met Andor al aan mijn 4e Witte toe en heb tot nu toe geen klagen. Goed, Ashley had spondylose, maar dat kan iedere hond krijgen, groot en klein, ras of niet. Verder geen klachten, bij alle 4 niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door