Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#433774
De plek waar Joey na de castratie is gehecht ziet er niet zo fraai uit, waarscheinlijk omdat hij er steeds op zit en er zo vuil bijkomt. Het is wat rood en gezwollen, niet super erg maar ik ben bang voor een ontsteking. Mag/moet ik het ergens mee schoonmaken en zo ja waarmee? Ik dacht zelf een paar druppels echinacea (van bloem, met cat's claw en plantago) met afgekookt water op een wattenschijfje er even op leggen, hij ligt nu toch lekker op zn rug te ronken.
Door Tarek
#433819
Regelmatig smeren met calendulan zalf.dat houdt de wond soepel en voorkomt al teveel littekenweefsel.
Maar als het rood en gezwollen is zou het een onsteking kunen worden,dus misschien schoonmaken met zilverwater of ander reinigingsmiddel en daarna insmeren met calendulan.

Succes
Gebruikersavatar
Door Sonja
#433872
Ik zou er juist niets zalfachtigs opsmeren omdat hij vaak op de wond zit. Zit er dan zalf aan dan blijft al het vuil er zo aan plakken.
Ik zou er inderdaad wel iets ontsmettends op doen: teatree-olie, zilverwater, propolistinctuur of een gewone betadineoplossing.
Door Jojo
#434045
Ah, die teatree is wel een goed idee, dat onstmet, en is jeuk- en pijnstillend natuurlijk. Dat ik daar nou niet aan gedacht heb ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door